Mercedes se impune in situatii de urgenta

Specialisti auto internationali din sectorul asamblarii de caroserii pentru autovehiculele destinate pompierilor s-au reunit recent pentru un eveniment de doua zile unde au aflat noutati despre noile produse de la unitatea Mercedes-Benz de productie a autospecialelor. Accentul a fost pus pe diferite modele de serie Unimog, pe noul model de camion Zetros cu tractiune integrala si pe Econic, cu versiunile sale de cabina cu plafon coborat sau inaltat.

Inca de la sosirea la Centru, invitatii au putut observa varietatea mare de autospeciale oferite de catre Mercedes-Benz. Gama de exponate din afara Centrului s-a extins de la smart, ca un prim respondent, la modelul de ambulanta Sprinter si pana la modelul Actros cu caroserie schimbabila si ventilator cu capacitate mare.

Producator al unei game complete, Mercedes-Benz indeplineste toate cerintele internationale pentru autovehiculele utilitare speciale pentru pompieri si autovehiculele destinate serviciilor de urgenta prin varietatea de autoturisme, autoutilitare, camioane si sasiuri speciale.

Cu un sasiu all-terraine (pentru teren accidentat) destinat utilizarii speciale pentru autovehicule de urgenta, Unimog, in toate variantele sale, a fost utilizat in peste 100 de tari ale lumii timp de mai multe decenii.

In plus fata de seriile U 300 – U 500 pentru transport si de seriile de camioane pentru teren accidentat U 4000 / U 5000, specialistii veniti la Wörth au fost deosebit de atrasi de noul Unimog U 20 cu tonaj redus. Disponibil in trei variante de tonaj, cu greutati brute de 7.5, 8.5 si 9.3 tone, U 20 este primul Unimog cu cabina avansata.

In acelasi timp, ampatamentul redus de 2.70 metri, il transforma intr-un autovehicul de teren extrem de compact si de manevrabil. U20 ofera noi posibilitati de exploatare, in special pe drumurile inguste si abrupte din regiunile montane sau in orasele istorice. Primul Unimog U 20 este deja operational ca autovehiul utilitar de pompieri in Croatia.

Prezentat pentru prima data publicului in cadrul Show-ul International de Vehicule Comerciale (IAA), noul camion Mercedes-Benz Zetros cu tractiune integrala s-a aflat in lumina reflectoarelor printre autovehicule off-road. Zetros permite configurarea autovehiculelor utilitare de urgenta de mare tonaj cu atribute cheie precum sarcina utila si capacitatea de incarcare mare combinate cu uimitoare abilitati off-road si o buna performanta la drum.

Zetros satisface aceste cerinte, oferind varianta cu doua axe de 18 tone si varianta cu trei axe de 25 de tone (27 de tone sunt posibile din punct de vedere tehnic). Cele doua roti pe axa ca dotare standard, combinate cu tractiunea integrala permanenta transforma Zetros intr-un autovehicul de teren ideal. Transmisia complet automata este acum disponibila, la cerere, ca o alternativa la cutia manuala standard cu 8 viteze.

Cu posibilitatea de a trece prin apa cu adancimea de pana la 0,8 m (optional 1,1 m), operatiunile in zonele inundate nu reprezinta o problema. O noua caracteristica prezentata pentru prima data in Wörth a fost priza de putere speciala pentru Zetros, care permite producatorilor de sisteme impotriva incendiilor sa poata folosi fara dificultate o pompa centrifugala anti incendiu.

Astfel pregatit, camionul Zetros cu cabina sa spatioasa ce acomodeaza pana la trei reprezentanti ai personalului de urgenta, fara indoiala, va sarbatori in curand premiera sa ca autovehicul ce lupta impotriva incendiilor forestiere.
Econic s-a definit ca un sasiu specializat pentru caroseriile autospecialelor de pompieri.

Indeosebi datorita dotarii cu o platforma hidraulica – scari cu platforme turnante sau catarge telescopice – si a cabinei sale in care pot sta pana la patru membri ai personalului de urgenta, modelul Econic reprezinta frecvent prima optiune in randul autovehiculelor de acest gen. Suspensia pneumatica standard asigura stabilitate excelenta in manevrarea acestor vehicule cu centrul de greutate inalt.

Volumul de lucru al soferului este redus de catre transmisia automata, care, de asemenea, face parte din dotarile standard ale autovehicului. Axele spate viratoare disponibile precum dotare optionala – chiar si pentru modelul cu doua axe, cu o masa admisa de 18 tone – asigura modelului Econic manevrabilitatea crescuta si ii faciliteaza acestuia accesul in zone limitate.

Econic devine din ce in ce mai popular in randul echipelor de pompieri ce apreciaza avantajele unei cabine spatioase, din motive ergonomice. Astfel se permite echipajului sa isi puna echipamentul de oxigen in timp ce se deplaseaza catre locul incendiului. La destinatie, ei pot sa coboare din cabina prin fata, coborand doar doua trepte – nu exista o modalitate mai sigura sau mai rapida.

Optional, o usa dubla situata pe partea copilotului permite cea mai rapida coborare din autovehicul. Pe langa cele doua modele cu sasiu cu doua sau trei axe, dotate cu cabine inaltate sau joase, la Wörth au fost expuse si trei modele Econic cu caroserii echipate complet.

Scara cu platforma turnanta DLA(K) 23-12 produsa de Metz echipeaza un Econic 1833 cu cabina joasa. Folosind acelasi sasiu, dar cu o cabina inaltata, Ziegler a construit caroseria celei mai noi autospeciale a echipei de pompieri a companiei de gaze EnBW.

Experienta offroad

In urma workshop-urilor sustinute la Centru, specialistii care au luat parte la evenimentul Mercedes-Benz Fire & Rescue au avut multiple ocazii de a testa avantajele modelelor cu tractiune integrala Unimog si Zetros pe terenul experimental Ötigheim de langa localitatea Rastatt. Acestia au fost profund impresionati atat de abilitatea remarcabila de urcare in rampa a acestor autovehicule, cat si de performanta lor in cazul coborarii in panta, folosind doar frana de motor.

Posibilitatea de trecere prin apa a fost demonstrata intr-un sant cu apa, iesirea din acesta dovedind o excelenta articulatie a osiilor. Participantii au avut posibiltatea de a conduce modelele Unimog si Zetros si de a isi face o impresie de neuitat cu privire la aceste modele unice si la abilitatile lor off-road.

In plus, fata de diferite alte sasiuri cu caroserii cu platforma sau basculante, invitatii au avut la dispozitie o cisterna destinata stingerii incendiilor de padure cu o caroserie Empl complet echipata, cateva dintre aceste modele fiind date deja in folosinta in Brandenburg.

Datorita rezervorului de apa cu o capacitate de 5000 de litri si a troliu-ului pentru auto-tractare, produs de Werner, montat in partea anterioara a unui model U5000 cu o masa maxima admisa de 14.1 tone, Mercedes-Benz nu lasa nicio optiune neexplorata.

Bineinteles, sasiul prezinta, de asemenea, protectie impotriva caldurii atat pentru instalatia electrica, cat si pentru sistemul de alimentare si de franare, direct pe linia de asamblare din fabrica.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.