BMW X1 sDrive 20d

Marturisesc, de la inceput, ca prima impresie avuta despre BMW X1 nu a fost cea mai buna… Intrebarile curgeau in mintea mea, una dupa alta. Ce e cu albeata aia pe faruri? De fapt ce vrea masina asta sa fie? Trebuia sa aiba o capota asa lunga? Si cum, nici macar nu are tractiune integrala?

Si la finalul testului, o parte din intrebari au ramas fara raspuns. Poate ca X1 face totusi trecerea intre clase, ca de aia i se spune crossover, mai fura din clientii mai scapatati care nu au bani de un seria 5 break sau de X3. Ori poate ii fericeste pe cei care vor sa urce mai sus de o seria 3… Treaba lor, eu nu am bani de BMW, o sa imi dau doar cu parerea.

Impresie proasta: maneta de schimbare a vitezelor vibreaza puternic la relanti, nu e primul si nici ultimul BMW la care vad asta – poate e o chestie “macho”, naiba stie, eu nu as tolera asa ceva la nivelul asta de pretentii si pret.

Tot aiurea este si faptul ca oferi un automobil cu alura si chiar pretentii de iesit putin in afara soselei, cu tractiune spate si pneuri super sport, practic, de pe o iarba uda, m-am zbatut putin sa plec cu masina. Da, stiu, exista si xDrive, dar care e rostul unui X1 sDrive cand iti poti lua, linistit, un seria 3?

Dincolo de toate aceste pareri mai putin pozitive, X1 te satisface complet. Motorul diesel de 177 CP (destul de zgomotosi), cuplat cu o cutie cu 6 rapoarte de viteza, gestioneaza bine, chiar excelent, masina. X1 e confortabil si ferm, cu o directie suverana la orice viteza, intoarce si capete (poate pentru ca arata… ciudat?) si consuma foarte putin.

Interiorul e tipic BMW – poate merita totusi sa fie mai diferit decat restul familiei, dar si conservatorismul are placerea si rolul lui. Se remarca un sistem audio performant, care, desi optional, face toti banii intr-o astfel de masina.

Ma feresc intotdeauna sa ma lansez in afirmatii la nivelul tinutei de drum, franelor si chestiuni asemanatoare in ceea ce priveste masinile BMW, intotdeauna au excelat la aceste capitole. Ma gandesc ca inginerii si pilotii de teste de la BMW sunt mai destepti ca mine… Indraznesc sa le reamintesc asta si confratilor de breasla, care uneori o scalda in niste afirmatii cel putin bizare, cand testeaza masini.

Lista de dotari standard si optionale este prea lunga, nici macar nu o sa precizez mare lucru: evident clima automata, camera de luat vederi pentru parcare, jante de 17″, piele si alte sute de diverse facilitati.

Din pacate, mi-am amintit si de suportul de pahare, care m-a socat putin. Cand Saab si altii se intrec in a uimi cu cinematica incredibila a suporturilor de pahare integrate pe te miri unde, BMW X1 are un suport care se ia si se infige intr-o gaura cand iti trebuie. Apoi se scoate si se pune intr-o alta gaura cand nu iti foloseste. Uimitor, nu?

O sa ziceti ca am ceva cu BMW… Da, chiar am, BMW a fost si va fi intotdeauna masina din visul meu. Asta nu inseamna ca ii iert! Ce mi-a ramas din aventura cu X1? Destul de multe. Mi-a placut si as repeta experienta oricand.

Sa sintetizam scurt. Consum exceptional, desi am alergat-o infernal si, desigur, permite performante deosebite pe sosea. Ofera spatiu suficient si ergonomie corecta in interior, precum si loc suficient in portbagaj. Ambianta interioara este sobra si sportiva dar exteriorul e putin dubios cu tusele albicioase de pe partea inferioara a barelor si a pragurilor. Impresia de abtibilid lipit pe faruri ma urmareste si acum…

Am fost cu X1 pe un drum de tara, mai necizelat – comportament impecabil al suspensiei – pacat ca lipsa tractiunii integrale si a pneurilor adecvate m-a impiedicat sa ii arat masinii pe unde ar trebui sa umble ea, de fapt.

Daca merita cumparat un X1? Clientii de BMW vor arata, foarte curand, cum primesc aceasta masina. Dincolo de micile neajunsuri prezentate de mine in acest articol, X1 are genele de BMW si ofera ceea ce trebuie: sport, lux, imagine, spirit practic. Si recunosc: imi sta bine intr-unul!

BMW X1 sDrive 20d
Motor2,0D
Tip4 cilindri in linie, diesel
Capacitate cilindrica (cmc)1995
Putere maxima (CP/rpm)177/4000
Cuplu maxim (Nm/rpm)350/1750-3000
Dimensiuni
Lxlxi (mm)4454/1545/1798
Masa proprie (kg)1565
Portbagaj (l)420/1350
Garda la sol (mm)
Performante
Acceleratia 0-100 km/h (s)8,1
Viteza maxima (km/h)205
Consum mediu declarat (l/100 km)5,3
Consum mediu in test (l/100 km)7,6
Preturi
Pret CIP
Pret DDP30 940
Dealer

4 Responses

  1. dani says:

    veti face testul cu x6 hybrid

  2. Bogdan says:

    Salut,

    Desi mult dupa articolul tau, vin cu o intrebare. Poate iti mai aduci aminte de la drive test – cum te-ai inteles fara servotronic. Reprezentanta de la BMW a avut la drive test un xdrive 18D si cu cutie automata.

    Eu sunt ceva mai sportiv si astept de la BMW o masina cu steroizi sau cu ceva steroizi.

    Prefer o serie 3 dar la anul se schimba si nu cred ca ma voi mai incadra in pret si cu ceva dotari. Asa incat prefer un break suprainaltat dar cu tractiune spate (X1) – chiar daca pare mai mult masina de femei.

    E plictisitoare in versiunea cu tractiune integrala, dar in versiunea cu tractiune spate nu se poate pune acest servotronic.

    Reprezentantul ne-a spus ca ei nu vand decat 5 sdrive-uri pe an si ca un client l-a refuzat cand a vazut cat de greu se invarte volanul.

    Poti sa imi impartasesti si tu parerea ta legat de acest servotronic?

    Mi-e frica sa nu fie un tertip de marketing al celor de la BMW?

    Am citit un articol al lui Hammond de la TopGear care spala pe jos cu X1 sDrive 20d. Eu prefer un 20D cu tractiune spate decat un xDrive 18D. Cam la asta doresc sa ma incadrez.

    Cu multumiri pentru sfat,
    B

    • turatiimaster says:

      Scuze de intarzierea cu care raspund. Eu nu am avut nici un fel de probleme cu servodierectia la X1, e mai greoaie la viteza mica dar sa nu ne imaginam ca e Dacia Nova… Din punctul meu de vedere e foarte ok si fara Servotronic.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.