Ne bucuram ca niste copii ca s-a deschis pasajul Baneasa sau ca marele Berceanu ne da, prin mila lui, 40 de km de autostrada. Am primit niste locuri de parcare facute anapoda printre blocuri si, cu doar putina imaginatie, se poate vedea, de fapt, realitatea.
In Romania, infrastructura rutiera este zero. Tot ce s-a construit s-a facut pe baza intereselor si nu pe baza unor planuri care sa urmareasca eficientizarea traficului. Exemplele sunt nenumarate, de la faptul ca traseele alese pentru autostrazile ipotetice sunt mai lungi decat normalul, pana la faptul ca preferam ocoluri pentru a consuma un buget mai mare.
In Bucuresti, exemplul cel mai bun este Gara de Nord. Practic, calea ferata este infipta ca o sulita in coasta Capitalei, incepand de la Chitila si pana in cladirea Garii. Ce inseamna? Ca practic, pe o lungime de circa 20 de km, nimeni nu poate traversa liniile de cale ferata decat pe podul Grand si, intr-un viitor nesigur, pe podul Basarab. Adica, daca vrei sa mergi din Chitila in Giulesti-Sarbi, faci cam 40 de km in mai bine de o ora si jumatate.
Credeti ca mai marii nu realizeaza stupidul situatiei? Sunt foarte constienti de asta si totusi ignora cu buna stiinta solutiile, una fiind foarte la indemana si simpla: traversarea de la rondul din Chitila cu o sosea pana in Giulesti-Sarbi. Se impusca doi iepuri deodata: decongestionare podul Grand si iesire rapida spre centura de nord-vest.
Bine, dar de ce nu se vrea? E simplu. Solutiile simple dauneaza solutiilor complexe, cum este pasajul suprateran Basarab, care inghite zeci de milioane de euro, nervii si rabdarea bcurestenilor. Baietii destepti au cascavalul asigurat. Extrapolati treaba asta in orasele principale ale tarii si veti intelege imediat de ce traficul este asa cum este. Asa se doreste!
Recent Comments