E greu pentru unii sa accepte un fapt evident: marci mai putin sonore in spatiul auto european vin cu oferte incredibile in ultimii ani. O dovada in acest sens este noul Chevrolet Spark, in compania caruia am petrecut cateva zile uimitoare.
Masina s-a comportat corect in toate ipostazele, punctele slabe fiind greu de gasit si subliniat.
Am avut la dispozitie versiunea de varf, LT, ce a relevat o… mica slabiciune imediat – pretul, mai bine de 10 000 de euro – insa cu 3 prime de casare poti lua un Spark mai slab echipat cu putin sub 5000 de euro. Uneori si aceasta suma poate parea mare pentru o masina mica.
Insa Spark te convinge repede, are spatiu suficient in interior pentru 4 persoane adulte si ceva bagaje, la nevoie putand accepta si 5 persoane, fara a avea insa pretentii la confort pentru locurile din spate.
Avand un motor de 1,2l de 81 CP, cutie de viteze cu 5 rapoarte si o masa proprie redusa, Spark accelereaza bine pentru o masina de clasa mini, oferind performante mai mult decat decente, chiar si pe autostrada. Surprinzator, intr-adevar am obtinut un consum mediu decent pentru cat de alergata a fost masina, mai ales in Bucuresti, circa 6,1 l la suta de km.
Exteriorul masinii arata excelent, modern si dinamic, farurile deosebite si modul inedit de actionare al portierelor spate fiindu-i caracteristice noului Spark. La categoria “chestiuni neplacute” pot pune vizibilitatea spre spate afectata de montantii masivi, precum si lipsa unui sistem de deschidere a portbagajului din exterior (doar comanda din interior sau cu cheia – comanda din interior lipseste la versiunile inferioare).
Surpriza vine odata ajuns in scaunul soferului: bordul, deosebit de ce am vazut pana acum, precum si volanul modern, impreuna cu o ergonomie corecta a comenzilor climatizarii si sistemului audiu, iti ofera o stare de bine imediat ce te acomodezi.
Dotarile sunt de top, ai computer de bord, geamuri actionate electric, oglinzi electrice si incalzite, climatizare electronica, radio cu CD MP3 si mufa mini USB, 6 difuzoare, 6 airbaguri, ABS, senzori de parcare spate, jante din aliaj usor de 14″, servodirectie, sistem ISOFIX, inchidere centralizata cu telecomanda, comenzi audio pe volan, etc. Practic, ramai fara cuvinte…
Spatii de depozitare sunt amplasate peste tot, bancheta spate este fractionabila asimetric, desi mic, portbagajul oferat totusi destul loc, la nevoie poti rabata bancheta si cred ca incape si un frigider inauntru…
Ca sa fie treaba completa, iluminarea bordului este superba, demna de o clasa superioara, progresul GM se dovedeste incredibil, lucru pe care aveam sa il constat ulterior si la un test cu noul Cruze, o masina seducatoare la un pret foarte bun.
Chevrolet are cele mai bune vanzari la clasa mini, evident cu Spark, rezultatul fiind o incununare fireasca a calitatilor evidente ale acestui model.
Adevaratul progres al noului Spark se vede insa la drum. Servodirectie perfect calibrata, manevrabilitate corecta si incisiva, amortizare perfecta a denivelarilor si o tinuta de drum excelenta, ei bine, fara sa ezit pot sa numesc Spark o alegere excelenta pentru cei ce conduc predominant in oras. Fiti fara grija, cu 164km/h viteza maxima, Spark va duce imediat si la mare si la munte!
+ Directie, amortizare, insonorizare, ergonomie, look interior si exterior, materiale, optiuni, euro V
– Pret destul de ridicat in varianta de varf, vizibilitate slaba datorata montantilor spate masivi
Chevrolet Spark 1,2l 16V | |||
Motor | 1,2l 16V | ||
Tip | 4 in linie, injectie electronica | ||
Capacitate cilindrica (cmc) | 1206 | ||
Putere maxima (CP/rpm) | 81/6400 | ||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 111/4800 | ||
Dimensiuni | |||
Lxlxi (mm) | 3640/1597/1522 | ||
Masa proprie (kg) | 1058 | ||
Portbagaj (l) | 170/568 | ||
Garda la sol (mm) | – | ||
Performante | |||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | 12,1 | ||
Viteza maxima (km/h) | 164 | ||
Consum mediu declarat (l/100 km) | 5,1 | ||
Consum mediu in test (l/100 km) | 6,1 | ||
Preturi | |||
Pret CIP | – | ||
Pret DDP | 10 380 euro | ||
Dealer |
Design-ul masinii este intr-adevar foarte reusit. Se pare ca cei de la GM au descoperit o line atractiva de design pentru Chevrolet si incep sa o aplice intregii game. Din pacate, interiorul versiunilor mai ieftine, este dominat de plastice dure in nuante de gri inchis si negru. Calitatea asamblarii este buna, cu mici deficiente in zona manerelor de deschidere a usilor. Eu am fost in test cu versiunea echipata cu motorul de 1 litru, care mi s-a parut destul de lenes, cu reprize slabe si o lipsa acuta de cuplu, chiar si la turatii ridicate.
Per total, este o masina frumoasa cu o echipare buna si un pret corect.