Masuri impotriva crizei din domeniul auto

Scaderea abrupta a vanzarilor de automobile noi a beneficiat intotdeauna de explicatii savante din partea specialistilor si mai ales a celor care nu pricep nimic din situatia data. Motivatiile reale ale scaderii sunt diverse, unele sunt realitati ale crizei, insa, probabil deliberat, se lasa deoparte cauze directe destul de importante.

Cum sa se mai vanda automobile, in conditiile in care, cel putin pentru firme, TVA nu este deductibila? Exista facilitati care permit deductabilitatea TVA daca automobilul este “luat” in leasing, ceea ce e destul de aberant. Pe firma o ajuti cand cumpara un automobil cu banii jos si deduce TVA (o suma importanta, deductibila imediat). Cand optezi pentru leasing, oricum valoarea lunara a TVA devine o valoare mai usor de platit, fiind impartita in 24, 36, 48 sau mai multe rate lunare, in functie de durata leasingului.

Cum sa se vanda automobile cand la o utilitara tip pick-up, platesti o taxa de prima inmatriculare de peste 2500 de euro, fiindca motorul e mai mare de 2l si nu e euro V, e doar… euro IV? Si vorbim aici de automobile noi!!! Adica firma vrea sa isi ia un automobil pick-up, sa care geamurile termopan cu el – pretul e de 25 000 de euro cu tot cu TVA – si afla ca taxa de prima inmatriculare e de cateva mii de euro?!? La motor de 2,5l si 136 CP? Pai nu prea gasesti motoare sub 2,5l la modelele astea…

Statul roman vrea sa stimuleze investitiile, aud mereu chestia asta… Cum o face? Adica pot deduce TVA pe firma la un computer de 5000 de euro si pot cumpara 20 de bucati, insa nu pot deduce TVA la o masina de 15 000? Unde e stimularea? Care e in esenta diferenta intre un boiler de furnizat apa calda in firma si o masina cu care se cara termopanele? Ambele lucreaza pentru firma. Ce e asa greu de inteles?

De ce in conditiile in care preturile sunt jos de tot, nu se vand automobile? Nici macar cu programul Rabla, care e un mare succes totusi, date fiind conditiile economice actuale. De ce pretul la combustibilii auto este la un nivel foarte ridicat, in conditiile in care pretul barilului de petrol se afla la jumatate din pretul din anii anteriori? A, pai accizele s-au multiplicat mereu in functie de cati bani doreste onor’ statul?

Masinile se vand greu nu pentru ca lumea nu mai are bani, ci pentru ca statul ne taxeaza exagerat si nu ne da nimic in schimb. Dimpotriva. Practic, cumpararea unui automobil a devenit o corvoada, cu cozi la inmatriculare, taxe nenumarate si impozite, probleme cu locul de parcare la domiciliu sau oriunde, etc. Dar ne miram ca oamenii nu mai au dorinta de a cumpara. Normal, sa ai un automobil azi nu mai e nici o necesitate, nici un lux, nici o placere, e deja o mare, mare problema…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.