Ferrari obtine un triplu record

Ferrari a fost vedeta incontestabila a editiei de anul acesta a prestigioasei licitatii de automobile clasice, Pebble Beach Concours d’Elegance din California. Trei dintre cele mai rare modele istorice Ferrari au fost vandute cu sume record pentru categoriile lor.

Considerat unul dintre cele mai importante evenimente din lume care celebreaza masinile frumoase si extrem de rare, Pebble Beach Concours d’Elegance a fost, anul acesta, scena pe care modelele Ferrari au stralucit.

Automobilele care au purtat insemnele calutului cabrat au obtinut nu mai putin de trei preturi record la nivel mondial, la categoriile lor, in acest an. Starul licitatiei a fost un Ferrari 250 California Spider Competizione LWB din anul 1959, vandut pentru suma de 7.260.000 de dolari (5.299.000 de euro).

Recordul imediat urmator a fost obtinut de un 250 GT Berlinetta SWB din anul 1961, achizitionat pentru suma de 6.105.000 dolari (4.051.000 euro), iar locul trei in topul celor mai mari sume tranzactionate a fost ocupat de un 340 America Spider din anul 1952, pentru suma de 2.530.000 de dolari (1.846.000 euro).

De succes s-a bucurat si un Ferrari GTB 365 / 4 Speciale, unul dintre modelele create de Pininfarina si prezentat la Salonul de la Paris in 1969. Acesta a obtinut impresionanta suma de 1.241.000 euro, in vreme ce modelul 166 Barchetta Inter din anul 1950 a fost vandut cu o suma de peste 500.000 de euro.

Sume uluitoare, pentru masini Ferrari cu povesti impresionante

Fiecare dintre masinile Ferrari care au starnit pasiuni in randul celor prezenti la licitatia din California are o istorie speciala. Ferrari 250 Spider California Competizione, care a obtinut cel mai mare pret la licitatie, este singura versiune LWB a modelului cu sasiu din aluminiu. Aceasta are si un CV de curse impresionant care include locul cinci in Cursa de 12 ore de la Sebring din 1960 precum si victorii de clasa la Nassau si pe circuitele Road America.

Cat despre Ferarri 250 GT Berlinetta SWB, poreclita Hot Rod (Batausa) datorita configuratiei sale extreme, dedicate exclusiv competitiilor, are, si ea, o poveste fascinanta: in Turul Frantei si in cursa de 1.000 de km de la Paris, din anul 1961, a fost condusa de piloti legendari precum Maurice Trintignant, Graham Hill, Jo Bonnier sau Olivier Gendebien. Si Ferrari 340 Spider America are un trecut cat se poate de interesant.

Aceasta masina s-a numarat printre primele modele de Ferrari care au ajuns in America si a fost unul dintre cele cinci modele a carui caroserie a fost realizata de Vignale (celebrul constructor italian de caroserii).
Este inutil sa mai spunem ca toate automobilele Ferrari prezente la licitatia Pebble Beach Concours d’Elegance au primit certificate de autenticitate din partea Ferrari Classiche (departamentul intern de restaurare si mentenanta al Ferrari).

Acesta asigura proprietarilor de automobile clasice produse la Maranello asistenta si sprijinul necesare pentru a mentine masinile in conditiile originale de functionare. Serviciile de calitate oferite de Ferrari Classiche variaza de la verificarile periodice de intretinere pana la inlocuirea de piese (componentele sunt refacute la Maranello folosind desenele originale din arhiva companiei) si restaurari complete.

Rezultatele record obtinute la aceasta licitatie de modelele Ferrari, devenite deja clasice, vin imediat dupa ce Ferrari 250 SWB California, detinut de colectionarul englez Andrew Pisker, a castigat Premiul de Popularitate la Concours d’Elegance 2010. Aceasta masina, produsa in 1961, a fost restaurata de catre Ferrari Classiche timp de trei ani si a primit aproape 100.000 de voturi din partea cititorilor site-ului MSN Autos, partenerul evenimentului.

Acestia au ales Ferrari 250 SWB California ca fiind cea mai frumoasa masina inscrisa in editia din acest an a concursului american de masini clasice.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.