Opel Meriva 1,4l Turbo 120 CP

Spre ruşinea mea, deşi am condus de câteva ori (pe distanţe lungi şi în km şi ca timp) noul model Meriva produs de Opel, totuşi n-am făcut până acum un review consistent.

Aşadar, în cele ce urmează ma voi revanşa sper, prezentând de la primul la ultimul “şurub” această creaţie deosebită, care vine cu inovaţii certe în materie de funcţionalitate şi design.

Fără să intru în amănuntele care se pot găsi în orice fişă tehnică, mărturisesc de pe acum că Meriva rămâne un automobil dezirabil, singurul dezavantaj cert al modelului testat rămânând cutia de viteze cu 5 rapoarte (există şi cu 6 în ofertă).

Nu poţi ignora uşile spate cu deschidere inversă şi şina glisantă multifuncţională, facilităţi unice doar pe Opel Meriva.

Desigur, am luat notă şi de alte chestiuni mai mult sau mai puţin plăcute, însă cel mai bine aflaţi totul despre Opel Meriva urmărind filmele următoare (full HD dacă vreţi…).

4 Responses

  1. Adrian says:

    Nu, nu m-am incurcat inca 🙂
    Ca sa ma decid ar trebui sa stiu ce vreau. Ceea ce imi place mie este clasa medie de masini, sint spatioase (inclusiv pentru bagaje) si comfortabile pentru drumuri lungi: Ford Mondeo, Volkswagen Passat – DAR ultimul Passat am vazut in reviewuri ca este scump ca intretinere, Peugeot 406 si similare. In schimb au un mare “defect”: nu imi permit o astfel de masina decit second hand. Imi doresc o masina medie pentru calatoriile de mai bine de 30 de ore pina in Romania, o data pe an sau la 2 ani, in care in vreo 12-14 ore voi traversa Romania de la vest pina la Iasi. Traversare legala si prudenta a Romaniei inseamna o medie de 40-50 la ora “mixt”, in care trebuie sa fiu foarte-foarte atent la gropi si alte capcane intinse pe drumurile patriei (o capcana foarte intilnita si extrem de periculoasa pe timp de noapte o constituie bordurile din centrul soselelor, nu cunosc traseul si sint sanse mari sa ma proptesc prelungit – dau ca exemplu Tirgu Secuiesc). O masina second hand ma poate pune in situatia sa fiu nevoit sa vizitez ateliere auto pe timpul calatoriei, poate pica oricind ceva, si sansele sint mai mari la o masina folosita. Prefer sa iau trenul chiar daca schimb 3-4 trenuri pina ajung acasa. Cu trenul, avionul sau autobuzul fac traseul cam in acelasi timp si in aceleasi conditii: 30 de ore cu mai multe schimbari. Comfortul unei calatorii cu o singura masina (si lipsa fricii ca imi va fi furat bagajul) ma indeamna sa aleg sa fac calatoria aceasta cu masina personala.

    Din clasa imediat urmatoare, care “combina” pretul mai mic fata de sedanurile medii cu un comfort mai ridicat fata de clasa super compacta sint hatch-urile si monovolumele mici (sper ca nu ma insel). Ca principiu, imi place mai mult Opel Meriva decit imi plac hatch-back-urile “normale”, este un compromis relativ “ok” intre volumul posibil de bagaje pentru 1-2 persoane (nu ma mut cu casa decit o data la citiva ani 🙂 ) si comfortul oferit. Am vazut un review care este un compliment pentru Meriva, este comparata cu Volkswagen Touran, masina cu o clasa peste Meriva cam din toate punctele de vedere (inclusiv pret mai mare):
    http://www.youtube.com/watch?v=cgBiW2Ndj5c&feature=watch_response
    http://www.youtube.com/watch?v=YXzTv_1BTec&feature=watch_response

    Ori in aceasta “supa” intre hatch-uri si monovolume nu stiu ce doresc, si deci trebuie sa ma uit la mai multe modele. S-ar putea sa consider ca Dacia Logan MCV sau Opel Astra Classic III imi ofera necesarul de care am nevoie, s-ar putea sa imi aleg una din masinile moderne (Meriva, Astra, Focus sau alt model). Acum sint complet derutat si am nevoie sa fac comparatii, sa vad cu care m-as impaca mai bine. Hyundai i30cw ofera mai putin spatiu decit Meriva, m-ar putea cistiga numai printr-o oferta (pret) cu mult sub pretul Merivei si numai daca comfortul este similar. Kia Ceed cred ca e identica cu i30cw (am citit ca au acelasi design), dar calitatea e mai buna. Chiar daca si acestea 2 sint fabricate in Europa, am indoieli in privinta disponibilitatii pieselor de schimb. Trebuie sa ma mai interesez.

    Relativ la Chevrolet… Prefer Opel, despre Chevrolet sint mentionate lucruri nu tocmai placute pe net. Spun de Opel ca sa nu jignesc pe nimeni, de fapt asez Chevroletul in spatele Daciei Logan – Dacia Logan e ieftina dar relativ fiabila, Chevrolet in schimb e mai scump si mai putin fiabil. Eh, parere subiectiva de circotas care nu detine (si nu va detine) Chevrolet.

    Pretul ma va face cel mai probabil sa cumpar altceva si nu Meriva. Stiu ca masina va fi pe benzina, am estimat ca voi calatori cam 20.000 de kilometri pe an; o estimare mai corecta ar fi 15.000 kilometri. Din cite am inteles, din ce am citit, o masina diesel isi arata valoarea la un numar mare de kilometri, macar 25-30.000 de kilometri pe an. Volumul pentru bagaje este cam acelasi pentru hatch-uri si mini-MPV-ul Meriva. Nu stiu ce alte mini-MPV-uri s-ar mai incadra: banuiesc ca e vorba de Citroen C3-C4, eventual Renault Espace, Volkswagen Golf Plus, Ford C-Max. Imi e teama de masinile franceze din cauza costurilor de intretinere, e o parere foarte comuna pe net ca sint sensibil mai scumpe la revizii si intretinere. Volkswagen e foarte laudata dar in acelasi timp multa lume imi spune ca service-urile Volkswagen nu sint ceea ce ar trebui sa fie, te aduc imediat cu picioarele pe pamint dupa vreo doua replici de genul “Asa ‘e’ toate masinile.” Foare posibil sa ma insel, desi nemultumirea fata de service-urile Volkswagen a fost exprimata de colegi posesori de Passat si Golf.

    Ma lungesc prea mult. Am fost astazi si am vazut Opel Meriva la reprezentanta. Si Opel Astra si Astra Classic III. Spatiul e cam la fel. Voi face drive test cu toate 3, inca nu stiu cind. Nu am vrut sa ma sui in Insignia fiindca acolo as fi ramas 🙂 Si nu am bani de Insignia.

    Multumesc pentru sfaturi.

    • turatiimaster says:

      Chevrolet este o masina foarte buna si fiabila. De fapt, practic este aproape Opel. Din ceea ce spui, eu ti-as recomanda Meriva sau Ford C-Max iar daca vrei Break, uita-te la Renault Megane Estate 1,5 dCi, este frumos si au crescut mult in materie de fiabilitate. Daca faci km multi ia diesel, daca faci sub 10 000 km pe an ia benzina.

  2. Adrian says:

    Multumesc pentru cel mai complet review online al Opel Meriva. Doresc sa imi cumpar (prima) masina personala, am inceput sa fac comparatii si imi place modelul. Inca nu sint decis daca aceasta este masina pe care o voi cumpara, portbagajul normal este un pic cam mic, dar ramine de vazut ce si cum. Opel Zafira/Volkswagen Touran sint “ceva” mai scumpe, iar eu abia imi permit Meriva.

    Imi este teama sa imi cumpar masina second hand (fiindca nu sint priceput, sint visul oricarui vinzator, oricine ma poate fraieri cu succes garantat). Opel ofera 6 ani garantie pentru Meriva, lucru care imi place. Imi dau seama ca nu este o garantie integrala, trebuie sa vad la ce se refera acesti 6 ani garantie, sint sigur ca e un “artificiu” ascuns prin contract, dar se poate foarte bine sa ma insel. Sa vad ce imi ofera si concurenta (inclusiv Opel Astra, o idee mai scunda si mai lunga): Ford Focus, Volkswagen Golf, Hyundai i30 (eventual i30cw), Peugeot, Kia Ceed, de ce nu chiar Dacia Logan MCV sau altele. Sint indecis si sint cam “cistigat” de Opel Meriva, dar nu fac pasul pina nu vad ce gasesc si la concurenta. La Meriva vad ca dezavantaje pretul ceva mai ridicat fata de celelalte masini cu care o compar si portbagajul care e pentru o masina de oras si nu prea pare masina de croaziera. Dar Insignia, Mondeo, Zafira, Touran sint mai scumpe…

    • turatiimaster says:

      Salut si multumesc pentru aprecieri. Din punctul meu de vedere te-ai incurcat putin in masini, primul lucru pe care trebuie sa il faci inainte sa vrei sa cumperi este sa te decizi ce fel de masina vrei. Daca vrei Meriva, uita-te si la concurentii directi, nu amesteca breakurile si hatchback-urile cu monovolumele, pentru ca nu e bine. Decide-te intai ce vrei ca tip de masina si apoi le iei pe rand, iti va fi mult mai usor. Ca raport calitate pret recomand Kia sau Hyundai, daca vrei tehnologie si finete te duci spre Ford sau Opel, Renault, Chevrolet. Din punctul meu de vedere, gandeste-te ce model vrei si ce tip de motor, cu benzina sau diesel, apoi, foarte important, fa un drive-test cu 3-5 modele care iti surad. O sa vezi ca la un moment dat unul dintre ele iti va fura inima si pe ala sa il cumperi. Succes! Robert Adam

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.