Să vă împărtăşesc un secret. Cu ceva ani în urmă, pe vremea când eram şi eu cineva în lumea auto, am fost întrebat (a se citi “mi s-a cerut părerea”) dacă ar fi o idee rea să se impoziteze ca maşini de lux automobilele cu 2 locuri şi cele decapotabile. Această incredibilă întrebare mi-a adresat-o un înalt oficial al guvernului, mare conducător prin ministerul Finanţelor de atunci.
I-am explicat cu argumente faptul că ar fi penibil să consideri un automobil Smart cu 2 locuri ca fiind un automobil de lux, în ciuda faptului că are un preţ piperat de achiziţie. De asemenea, există decapotabile mici (Nissan Micra CC de exemplu…) si ieftine – relativ – însă oricum s-ar pune problema nu pot fi considerate maşini de lux. Omul a înţeles.
În zilele noastre, mărimea contează… O aflăm din revistele ce tratează problematici sexuale şi din comunicatele săptămânale ale celor care se ocupă cu activitatea (onorabilă de altfel) de impozitare a bunurilor noastre lumeşti. Analizând recentele idei ale geniilor din ministerul de finanţe, îţi dai seama că bărbăţia tinde să ţi se înmoaie… O ai mare, plăteşti, o ai mica, evident, e la fel de rău. Cu alte cuvinte, oricum ar fi, ai maşină, plăteşti. Dar dacă ai motor mare, devine de-a dreptul jecmaneală pe faţă…
Scriam odată despre greşelile evidente făcute la introducerea noii grile de impozitare. Nu mai contează, s-a adoptat grila aşa cum e, penibilă, oamenii plătesc sau îşi vând maşinile. Tendinţa însă se acutizează. Aflăm acum că bucureştenii cu mai multe case şi maşini cu cilindree mai mare de 2000 cmc vor plăti impozit dublu. Interesant.
Aş fi curios să-mi prezinte cineva competent (ironic, nu?), din gaşca celor care compun aceste idei stinţifico-fantastice, modalitatea prin care s-a stabilit că mărimea de 2000 cmc şi peste este ieşită din comun. Prezentând evident şi ceva argumente. Pentru că prostia întrece orice închipuire când e vorba să luăm banii de la oameni sub formă de impozit pe automobil.
Am şi eu câteva propuneri (la cât de idioti sunt baieţii, nu m-aş mira să vad concretizându-se câte ceva…). De exemplu, mi se pare corect să impozităm maşinile după grosimea tobei (tot suntem la mărimi). Ştiti cum e, la Logan e subtire, la X6 e groasă sau dublă chiar – mai corect de atât nu se poate! Sau putem încerca o impozitare după mărimea cheii de contact… Ori chiar ne putem lua ca reper sigla. Ai Dacia plăteşti o sumă, ai Chevrolet plăteşti mai mult, că e mai mare şi aşa mai departe. Căutaţi-mă, mai am idei…
Recent Comments