Noul Saab 9-5 SportCombi va debuta la Geneva

Saab-9-5-Combi-2011• Următorul pas în cea mai mare ofensivă de produse noi Saab din toate timpurile
• O opţiune alternativă distinctivă în segmentul break-urilor premium
• Stilul duce mai departe limbajul de design îndrăzneţ al variantei sedan
• Registrul de comenzi se deschide în martie, primele livrări către clienţi începând din septembrie

Trollhättan, Suedia: Saab Automobile face următorul pas în cea mai mare ofensivă de produse noi din istoria mărcii prin dezvelirea mult-aşteptatului 9-5 SportCombi la Salonul Auto de la Geneva. Elegant şi distractiv de condus, SportCombi adaugă flexibilitate la mult aclamatele atribute ale sedanului 9-5 şi va reprezenta o opţiune alternativă distinctivă în segmentul maşinilor break mari din clasa premium.

Are acelaşi aspect îndrăzneţ, inspirat de Aero X, ca şi sedanul şi prezintă o linie a acoperişului alungită, în pantă, culminând într-o lunetă cu înclinaţie abruptă, flancată de geamurile laterale panoramice specifice Saab. Rezultatul este un break impozant şi sportiv, cu o postură joasă şi un aspect dinamic şi atractiv care nu face niciun fel de concesie necesităţii de a transporta obiecte.

Elementele pentru gestionarea inteligentă a bagajelor includ podeaua pliabilă adaptabilă, sistemul flexibil U-rail de configurare a spaţiului în portbagaj şi spaţiile de depozitare de sub podea cu un compartiment impermeabil pentru obiecte ude. Este disponibil şi un hayon programabil, acţionat electric.

Oferit cu aceeaşi gamă de motorizări turbo pe benzină, bioetanol şi diesel ca şi 9-5 sedan, SportCombi este echipat cu sistemul avansat de tracţiune integrală Saab XWD şi funcţii avansate cum ar fi controlul adaptiv al şasiului Saab DriveSense, tempomat adaptiv, faruri adaptive Bi-Xenon Smart Beam, acces şi demaraj fără cheie, climatizare cu trei zone şi afişajul Pilot Head-up Display care proiectează informaţia pe parbriz ca în avioane.

Registrul de comenzi pentru SportCombi se deschide în martie, primele livrări către clienţi urmând a avea loc în septembrie. Acesta va extinde în mod semnificativ atracţia noii game 9-5 într-un segment în care Saab, cu tradiţia sa în proiectarea unor vehicule multifuncţionale, s-a bucurat de vânzări ale modelelor break egale în volum cu variantele sedan.

„Lansarea 9-5 SportCombi este mult-aşteptatul pas următor în derularea ofensivei noastre de produse noi” – spune Jan Åke Jonsson, director executiv al Saab Automobile. „Un pas care va readuce Saab în segmentul break-urilor mari, unde ne-am impus cu succes în multe dintre cele mai importante pieţe cu ofertele noastre anterioare.”

Caracter sportiv
Proiectat în paralel cu geamănul său sedan, 9-5 SportCombi are în comun cu acesta acelaşi stil îndrăzneţ al botului, la care adaugă un aspect cursiv, panoramic al lunetei. Acesta oglindeşte tema frontală specifice mărcii a liniei 9-5 şi îi conferă o identitate aparte modelului SportCombi. Linia dramatică, cursivă a acoperişului este extins de un spoiler spate integrat în partea de sus a hayonului. Şinele de acoperiş ultra-subţiri montate ca standard nu afectează silueta zveltă a maşinii.

Teme specifice Saab ca stâlpul C puternic, cu extinderea în forma unei crose de hochei a liniei de brâu, sunt combinate cu un contur proeminent al umărului din spate pentru a conferi modelului SportCombi un aspect puternic şi dinamic.

Hayonul este înclinat înspre faţă pentru a sublinia caracterul sportiv al maşinii. Acesta este echipat cu o bară optică spate în stil „bloc de gheaţă” pe întreaga lăţime a maşinii şi extinsă până la unităţile de iluminare de pe laterale, continuând o temă stilistică specifică Saab întâlnită pentru prima dată la 9-5 sedan şi crossover-ul 9-4X.

Dinamic şi funcţional
Platforma de bagaje adâncă este complet tapisată şi optimizată din punct de vedere al spaţiului disponibil şi al uşurinţei de utilizare. Spătarul banchetei spate, divizat în raport 60/40 poate fi rabatat aproape până la orizontală, fără a fi nevoie de repoziţionarea banchetei sau îndepărtarea tetierelor. Fonoizolarea atentă a părţii din spate a caroseriei atenuează zgomotele, vibraţiile şi rezonanţa pentru ca pasagerii să se bucure de un rafinament al interiorului de acelaşi nivel cu al modelului sedan.

Cu spătarele rabatate, platforma de bagaje are o lungime de aproape 2 metri (1962 mm) şi oferă o capacitate de încărcare adaptabilă de până la 1.600 litri (527 litri cu bancheta spate în poziţie normală). Pereţii laterali ai spaţiului de bagaje sunt perfect plate şi verticale, pentru a crea un spaţiu deschis cu linii elegante, fără colţuri greu de folosit sau arce de roată proeminente. Compartimentele din pereţii laterali oferă spaţii de depozitare convenabile pentru obiecte mici. Patru inele pentru ancorarea bagajelor şi o priză electrică de 12 volţi sunt de asemenea echipament standard.

O şină în formă de U opţională în jurul exteriorului podelei oferă posibilitatea configurării flexibile a spaţiului. Ca şi la 9-5 sedan, acesta conţine o balustradă adaptabilă, telescopică pentru divizarea spaţiului de bagaje după necesităţi, pentru ca obiectele de diferite mărimi să fie separate şi ţinute la locul lor.

Podeaua, cu un mâner în formă de avion specific Saab, se pliază în mai mulţi paşi pentru a permite accesul la compartimentele de depozitare de sub podea. Dacă este pliată de două ori, se dezveleşte un compartiment suplimentar în cazul maşinilor care sunt echipate cu seturi de reparaţie a roţii în loc de o mini-roată de rezervă. Un braţ de susţinere poate fi extras şi agăţat pentru a ţine podeaua pliată într-o poziţie fixă. Aceasta asigură susţinerea suplimentară a obiectelor depozitate în compartimentul de sub podea, fiind o alternativă flexibilă la utilizarea întregii platforme de bagaje.

Pe dosul podelei se găsesc două suporturi pentru depozitarea separatorului U-rail. Acesta conţine, de asemenea, cârlige pentru organizarea bagajelor. Un înveliş impermeabil din plastic, disponibil opţional, poate fi introdus în compartiment pentru a crea o zonă separată pentru îmbrăcăminte udă sau bocanci noroioşi.

Dacă maşina este prevăzută cu o mini-roată de rezervă, aceasta este acoperită de un panou plat care creează un spaţiu cu înălţimea de 65 mm sub podea – ideal pentru depozitarea separată a obiectelor plate sau de mici dimensiuni.

Hayon inteligent
Pentru şi mai mult confort, hayonul este disponibil cu acţionare electrică cu telecomandă. Poate fi deschis şi închis complet printr-un buton rotativ montat în uşa şoferului sau un buton de pe brelocul maşinii. O placă tactilă de pe exteriorul hayonului, deasupra numărului de înregistrare şi un buton din tapiseria interioară declanşează de asemenea deschiderea şi închiderea acţionată electric.

Un mod de funcţionare programabil poate fi utilizat pentru a ridica hayonul într-o poziţie mai joasă dacă nu există destul spaţiu deasupra maşinii, de exemplu într-un garaj. Înălţimea până la care se deschide hayonul poate fi configurată cu butonul rotativ, care permite şi dezactivarea acţionării electrice.

Pentru a uşura încărcarea portbagajului, hayonul se deschide în jos până la nivelul barei de protecţie, pentru ca bagajele să fie ridicate la numai 648 mm. Podeaua platformei pentru bagaje este de asemenea la aceeaşi înălţime cu deschiderea hayonului pentru a uşura glisarea în portbagaj a obiectelor grele. O lumină îndreptată în jos, montată în hayon şi două lumini laterale mici asigură iluminarea excelentă a spaţiului pentru bagaje pe timp de noapte.

Un acoperiş retractabil al spaţiului de bagaje poate fi fixat în canelurile din pereţii lateral amplasate în spatele banchetei spate. Acesta ascunde obiectele transportate şi dispune de o acţionare cu o atingere care permite glisarea capetelor barei de fixate prin canalele dispuse în interiorul stâlpilor D pentru uşurarea accesului la platforma de bagaje.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.