Experienţele noastre cu automobile hibride s-au sfârşit aproape implacabil cu concluzia că mai bine iei un diesel de 1,4l, sigur vei consuma mai puţin.
În sfârsit am găsit un automobil care chiar face tot ce scrie în cartea tehnică: Toyota Auris HSD. Pe larg, Hybrid Synergy Drive (HSD) e o chestie tare complicată, care implică un motor termic de 1,8l, un alt motor, electric, precum şi o baterie specială, instalată în portbagaj.
Administrate de o cutie de viteze automată tip E-CVT (cu variaţie continuă), toate aceste minuni tehnologice ne fac să ne simţim mai aproape de automobilul viitorului.
Care, încă nu se ştie dacă va fi electric sau nu, dar cu siguranţă peste nişte ani motorul termic va fi funcţional doar la muzeu…
Pe o vreme foarte rece, cu minus 12 grade constant, am aflat că HSD chiar funcţionează, nu e doar ceva experimental.
Şi întrucât ne place să filmăm, ca să se bucure toată lumea, v-am pregătit o serie de filme cu Toyota Auris. Desigur, filmele sunt disponibile şi în format HD.
cand conduceti un range rover evoque
Probabil in ianuarie.
ati condus toyota avensis
Ati condus pana acum auris 1.4 d-4d de 90 cp? Daca da poate ne impartasiti si noua cate ceva?
Nu am condus Auris D-4D, daca va fi masina disponibila pentru test, vom prezenta si acest model.
Interesanta masina… sunt curios cat de ieftine/scumpe sunt reviziile pentru ea …
Am vazut acum pe unu care te copiaza! Am aflat de la el ca Toyota Avensis nu e buna pentru oras, ca are pielea de pe scaune prea groasa si ca e foarte frig inauntru! Auzi, a facut o testare infrigurata… Chiar nu se poate face nimic cu privire la astia care copiaza?
Interesant acest model Hybrid,totusi cum crezi ca sa-r comporta pe plan dinamic comparativ cu un Kia Ceed 1.6CRDI de 115 CP?Cred ca ar iesi un versus cel putin colorat in ciuda usoarei diferente de putere.
Eu am Kia Ceed 1,6l CRDi. Asadar pot sa iti fac o comparatie directa. Ca un adept al motoarelor diesel, cred ca pe anumite segmente, mai ales in reprize de la 80 la 180 km/h, Kia il devanseaza pe Auris, in ciuda motorului electric si a cuplului acestuia. Motivele sunt diverse. Masa mai redusa la Kia, cutia de viteze manuala, superioara unei CVT (ce are totusi o pierdere importanta de putere datorita transferului de cuplu ce se face mai complicat decat la o cutie manuala), cuplul mare oferit de motorul coreean, sunt argumente in favoarea Ceed-ului. Totusi, de la 0-100 sau chiar 0-130 km/h, am impresia ca Auris HSD e mai sprinten, avand totusi un aport de putere substantial de la motorul electric. Dar toate astea sunt pareri, fara masuratori adecvate nu pot sa spun decat cam cum mi se pare mie. E clar ca la efectuarea de depasiri, asa cum spuneam, ma simt mult mai sigur pe Ceed decat pe Auris HSD in modul Power, cuplul copios si turbina fac totusi casa buna in regim de autostrada.