Noul Aveo sedan

• Un model cu totul nou
• Interior spaţios, de calitate superioară
• Noul motor diesel de 1,3 litri cu tehnologie start/stop
• Lansare programată în vara anului 2011

Ca şi la Salonul Auto de la Paris, Chevrolet are o mulţime de noutăţi şi pentru Geneva, printre care şi debutul european al noului Aveo notchback cu patru uşi. Acest frumos sedan de mici dimensiuni este prezentat imediat după modelul hatchback înrudit, care a primit recenzii călduroase atunci când şi-a făcut debutul mondial, în luna septembrie a anului trecut.

Modelul Aveo notchback a fost lansat la Salonul Auto de la Detroit din SUA, în ianuarie (pe această piaţă, autovehiculul va fi vândut cu denumirea Sonic) şi are multe dintre noile şi curajoasele elemente de design ale variantei hatchback. Totuşi, în timp ce varianta hot hatch va atrage probabil cumpărătorii mai tineri, Chevrolet estimează că designul mai matur al variantei sedan va atrage un tip diferit de cumpărători, în special cei cu familie.Chevrolet-Aveo-Sedan-2011

„Noul Aveo reprezintă pentru noi încă un important pas înainte din toate punctele de vedere: design, manevrabilitate, calitate şi spaţiu. Ne-ar plăcea ca acesta să egaleze succesul comercial al modelului Cruze. Modelul Aveo sedan actual este al cincilea cel mai bine vândut model în Europa în segmentul autovehiculelor de mici dimensiuni cu 4 uşi, cu o cotă de piaţă de 12,5%, însă, datorită noului model, ne aşteptăm la o creştere semnificativă a acestei cote de piaţă” a explicat Wayne Brannon, Preşedinte şi Director General Chevrolet Europe.

Privite din faţă, modelele notchback şi hatchback au acelaşi aspect curajos datorită farurilor duble proeminente, grilei radiatorului din două părţi şi caroseriei compacte de calitate. Linia mediană înălţată a variantei notchback este deosebit de frapantă, conferindu-i noului autovehicul cu 4 uşi un profil premium, care aminteşte de varianta înrudită mai mare, Cruze sedan.

Cu o lungime de 4.399 mm şi o lăţime de 1.735 mm, noul sedan Aveo este atât mai lung, cât şi mai lat decât modelul actual. De asemenea, volumul de încărcare este printre cele mai bune din clasa sa: 502 litri.

Totuşi interiorul nu este doar spaţios, ci şi caracterizat prin elemente de design moderne, de exemplu, panoul de instrumente inspirat de designul motocicletelor.

Consola centrală are o lumină de fundal modernă de culoare albastră, în timp ce toată partea din faţă a habitaclului este dominată de bordul arcuit. Clienţii Aveo vor aprecia calitatea materialelor utilizate la interior, precum şi spaţiile de stocare multiple din consola centrală şi sistemul audio modern cu conexiune USB şi aux-in şi cu funcţie Bluetooth.

Adaptat gusturilor europenilor

Oglindind personalitatea sportivă a micului Chevrolet, şasiul Aveo a fost supus unor ajustări fine pentru a oferi manevrabilitate pasionantă, o caracteristică determinată parţial de structura sa îngustă, tip monococă.

Toate modelele sunt prevăzute cu suspensie faţă McPherson. Servodirecţia electronică (EPS), controlul electronic al stabilităţii (ESC) şi frânele ABS sunt dotări standard.

Va fi disponibilă o gamă completă de motoare cu patru cilindri, pe benzină şi diesel, prevăzute cu cele mai recente tehnologii, precum sincronizarea variabilă a supapelor, fazarea continuu variabilă a ambilor arbori cu came şi sistem de injecţie common rail la unităţile diesel.

Gama de motoare pe benzină include două unităţi de 1,2 litri (de 70 CP şi 86 CP), una de 1,4 litri (100 CP) şi una de 1,6 litri (115 CP). Pentru prima dată, Aveo va fi disponibil cu două versiuni ale motorului diesel de 1,3 litri (de 75 CP şi 95 CP), prevăzute cu tehnologie Start/Stop.

Prima transmisie automată cu 6 trepte de viteză folosită de Chevrolet într-un autovehicul de mici dimensiuni va fi oferită opţional pentru Aveo 1.4 şi 1.6, pe majoritatea pieţelor; transmisiile manuale sunt cu 5 sau 6 trepte de viteză, în funcţie de motorul ales.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.