Mediafax Monitorizare face topul celor mai mediatizate mărci auto

Dacia a fost cea mai mediatizată marcă auto în presa din România în 2010, brandul românesc fiind urmat în top 10 de Renault, Mercedes, BMW, Ford, Volkswagen, Audi, Toyota, Ferrari şi Opel, potrivit unei analize realizate de Mediafax Monitorizare, liderul pieţei de monitorizare de presă.

Analiza evaluează numărul de referiri înregistrat de 59 de mărci auto în decursul anului trecut, în articolele din presa scrisă centrală, precum şi în emisiunile de radio şi televiziune.

Topul primelor zece mărci din punctul de vedere al mediatizării este format din:

Dacia – 8,6% din volumul acoperirii media
Renault – 6,1%
Mercedes – 5,9%
BMW – 5,6%
Ford – 5,6%
Volkswagen – 4,9%
Audi – 3,9%
Toyota – 3,9%
Ferrari – 3,8%
Opel – 3,2%

Împreună, cele zece branduri cumulează 51,5% din numărul total de aproape 59.000 referiri analizate, în timp ce celelalte 49 de mărci împart restul de 48,5%.grafic 1_analiza auto

În ceea ce priveşte ponderea fiecărui mediu de difuzare, presa scrisă centrală a generat în medie 79% din numărul de referiri înregistrat de mărcile auto din top 10. După print, cel mai important mediu din acest punct de vedere este televiziunea, cu o medie de 14%, urmată de radio, cu 7%.grafic-2_analiza-auto

Comparativ cu anul precedent, când Mediafax Monitorizare a realizat o analiză similară, aceleaşi zece branduri s-au menţinut în topul celor mai mediatizate mărci auto. Lider al clasamentului a rămas Dacia, însă ordinea altor mărci s-a schimbat.

Analiza Mediafax Monitorizare a fost realizată pe baza unui număr de aproape 59.000 de menţiuni, referitoare la 59 de mărci auto, din perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2010. Au fost monitorizate 159 de publicaţii centrale, 12 posturi TV şi 8 canale radio.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.