Noua generaţie de motoare Mercedes-Benz este lansată la uzina din Mannheim

Mercedes-Benz truck engines
• Noi standarde pentru consumul de combustibil, robusteţe şi longevitate
• Primul arbore cu came „asamblat” pentru motoarele camioanelor de mare tonaj
• Perfecţiune absolută pe întreg parcursul procesului de producţie
• Sute de milioane de euro investite în „fabrica sincronică”
• Noua familie de motoare pentru autovehicule comerciale BlueEFFICIENCY Power respectă limitele de emisii Euro VI

Daimler Trucks a prezentat pentru prima dată, la uzina de motoare pentru autovehicule comerciale, în Mannheim, o generaţie cu totul nouă de motoare destinate camioanelor de mare tonaj. Dezvăluirea noii familii de motoare Mercedes-Benz „BlueEFFICIENCY Power” marchează simultan lansarea producţiei de serie a noilor unităţi.

Producţia în Mannheim este lansată cu motorul Mercedes-Benz OM 471 de 12.8 litri care, asemenea tuturor celelorlalte variante de motorizări este conceput ca o unitate de şase cilindri în linie.

Familia de motoare utilizează un concept tehnic de bază. Seria este considerată a fi un nou standard în ceea ce priveşte consumul de combustibil – datorită, printre altele, unicităţii sistemului de injecţie X-PULSE care prezintă un amplificator de presiune.

Noua generaţie de motoare este certificată conform standardului de emisii Euro VI

Mercedes-Benz OM 471 este primul motor disponibil din clasa sa care este omologat în concordanţă cu viitorul standard de emisii Euro VI. Acesta va conduce către noi reduceri drastice ale emisiilor de gaze de eşapament, în special în ceea ce priveşte macroparticulele şi oxizii de nitrogen.

Pentru a corespunde standardului Euro VI, motoarele sunt echipate cu un sistem sofisticat de tratare a gazului de eşapament. Tehnologia motoarelor BlueTec a fost folosită cu succes în ultimii şase ani de către Mercedes-Benz. BlueTec este un sistem de purificare a gazului de eşapament, care utilizează tehnologia SCR (reducţie catalitică selectivă) într-un proces în care AdBlue (acum disponibil pe piaţă pretutideni) este adăugat sistemului de evacuare a gazelor.

Acest fluid transformă oxizii dăunători de hidrogen în apă şi nitrogen inofensiv într-un sistem SCR descendent. Tehnologia BlueTec permite combustia optimă şi s-a dovedit a avea ca rezultat o economie remarcabilă de combustibil.

Inginerii Mercedes-Benz dezvoltă un sistem common-rail aparte

Combustia curată şi eficientă a combustibilului este asigurată, în cazul OM 471 de către un sistem flexibil de injecţie common-rail controlat în totalitate electronic.
Flexibilitatea sa se datorează noului sistem de injecţie X-PULSE care a fost dezvoltat în întregime de către Daimler Trucks.

Acest sistem asigură că rata de injecţie a combustibilului este variabilă în aceeaşi măsură în care este şi presiunea de injecţie, timpul de injecţie şi volumul de injecţie. Injecţia la presiune înaltă, însoţită de un sistem common-rail conduc în general către funcţionarea lină şi relativ silenţioasă a motoarelor.

Motor de şase cilindri în linie, cu un design compact şi robust

Noul OM 471 este un motor vertical de şase cilindri în linie. O asemenea platformă de design asigură operarea lină a motorului. Mai mult, datorită dimensiunilor sale compacte (lungimea sa este de 1.531 de milimetri), motorul îşi găseşte perfect locul sub cabina camioanelor care o au amplasată deasupra motorului.

Conform cerinţelor pentru segmentul camioanelor de mare tonaj şi putere, acest motor se mândreşte cu un nivel scăzut de consum al combustibilului, o robusteţe excepţională şi longevitate – printre alte caracteristici remarcabile. Toate acestea sunt clar vizibile în designul de bază al unităţii.

Perfecţiune absolută pe întreg parcursul procesului de producţie

În noua unitate din Mannheim au fost investite câteva sute de milioane de euro, astfel încât fiecare detaliu de fabricaţie să fie optimizat pentru producţia noii familii de motoare.

Sistemul operaţional din Mannheim este denumit de către Mercedes-Benz „fabrică sincronică”. Aceasta înseamnă că cele trei secţii de producţie – turnătoria, prelucrarea şi asamblarea – operează unitar, într-un flux continuu de producţie.

Acest sistem exclude erorile, datorită angajaţilor înalt calificaţi, sistemului sofisticat de producţie, instalaţiilor de înaltă calitate şi unei game largi de controale calitative statistice. Toate unităţile de producţie cooperează îndeaproape în ceea ce priveşte conţinutul. Ele sunt de asemenea localizate una în proximitatea celeilalte, iar liniile interne de aprovizionare cu componente sunt extrem de scurte.

Calitate de top, atinsă prin cele mai înalte nivele de precizie

Înalta precizie a procesului de producţie este vizibilă încă de la începutul lanţului de procesare. Turnătoria din Mannheim este considerată cea mai avansată din lume şi se bucură deopotrivă de cea mai înaltă productivitate şi de cea mai joasă rată de respingere. De exemplu, pentru prima dată în industrie, pachetele de bază sunt produse din nuclee de nisip de către roboţi, printr-un proces extrem de solicitant din punct de vedere tehnologic.

Uzina din Mannheim este punctul central al unei reţele globale

Uzina din Mannheim se află în centrul unei reţele mondiale de producţie a motoarelor autovehiculelor comerciale de mare tonaj de la Daimler Trucks. Unitatea gestionează întreaga logistică şi toate procesele de calitate din cadrul acestei reţele de producţie, asigurând astfel de asemenea calitatea şi disponibilitatea pieselor şi componentelor la nivel mondial.

La Mannheim se stabliesc standardele de producţie şi de calitate şi se definesc procesele de fabricaţie şi echipamentul utilizat. Uzina coordonează de asemenea activitatea de management a furnizorilor regionali.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.