Piaţa de componente auto din România va recupera anul acesta scăderea raportată în 2010, de circa 5%, ajungând din nou la nivelul înregistrat în 2008 şi 2009, de un miliard de euro, potrivit estimărilor CarFrance, importator şi distribuitor al gamei de piese auto originale şi aftermarket pentru toate modelele Dacia, Renault, Peugeot sau Citroen.
Anul trecut, piaţa de piese auto, împărţită în mod egal între producători originali (care furnizează piese în ambalajul mărcii auto) şi aftermarket (specializaţi), a avut o valoare de circa 950 milioane euro.
“Mă aştept la o creştere chiar mai mare de 5% anul acesta, întrucât maşinile livrate în anii cu vânzări record 2007-2008 vor ieşi din garanţie, iar românii, cu toate că şi acum există posibilitatea de a se prezenta la service-ul reprezentanţei cu piesele originale achiziţionate de la CarFrance, nu vor mai fi nevoiţi să îşi facă reparaţiile în service-ul mărcii, ci vor încerca să reducă din cheltuieli procurându-şi singuri piese pentru autovehicule Dacia/Renault, piese Motrio, piese care se adresează autovehiculelor ieşite din perioada de garanţie sau piese (producători renumiţi de o calitate echivalentă cu piesele originale) şi alegând service-urile multimarcă”, este de părere Dan Pantea, directorul executiv al CarFrance.
Pantea (38 de ani) are o experienţă de peste zece ani în industria auto, lucrând pe poziţii de management pentru Mit Motors, AutoItalia, Tiriac Auto (Hyundai). În prezent sunt în circulaţie în România 4,3 milioane de automobile, din care 2,8 milioane de maşini (67%) au o vechime mai mare de 6 ani, reiese din datele Direcţiei Regim Permise Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor.
“Anul acesta vor ieşi din garanţie peste 280.000 de autoturisme noi cumpărate în 2008, din care cele mai multe sunt Dacia circa 80.000 de unităţi”, consideră directorul executiv al CarFrance.
În anul 2010, luna în care vânzările de piese au atins cel mai mare prag pentru compania CarFrance a fost noiembrie. Cele mai mari volume de vânzări le-au avut consumabilele: filtre originale de combustibil Logan (euro 3, euro 4), filtre producători renumiţi (aer, ulei, polen), distribuţia originală Logan, plăcuţe frână şi discuri de frână şi accesorii Dacia/Renault, ştergătoare originale din gama Renault Boutique; principalii clienţi fiind companiile renumite din România care îşi administrează flotele proprii de Logan, Clio încercând reducerea costurilor de întreţinere prin achiziţia directă a consumabilelor, care au fost în contact permanent cu departamentul tehnic CarFrance precum şi companiile de taxi, persoanele fizice şi magazinele de piese auto care au avut la îndemână magazinul online.
Pentru anul 2011 cele mai căutate piese auto vor fi, în continuare, “consumabilele” (filtre, ulei, plăcuţe de frână etc) pentru modelele Logan, Clio şi Megane. Pentru SUV-ul Duster, românii caută repere originale pentru “consumabile” şi accesorii (cotieră, paravânturi uşi faţă/spate).
Recent Comments