Mercedes-Benz C 250 CDI 4Matic

Mercedes-Benz C 250 4Matic

Oh Lord, won’t you buy me a Mercedes-Benz? O frază care defineşte exact sentimentele mele la sfârşitul testului cu Mercedes-Benz C 250 CDI 4Matic, BlueEFFICIENCY, pachet AMG, pachet Avantgarde şi încă o grămadă mare de pachete…

Clasa C cu pachet AMG s-a dovedit a fi destul de nărăvaşă, în sensul că am făcut multe greşeli şi în timpul filmărilor, inerente dacă ţinem cont că lista de opţionale şi cele câteva date sumare despre maşină se întindeau pe 9 pagini tipărite. Am amestecat Speedtronic cu Distronic (într-un fel e normal, întrucat toate sunt pe aceeaşi manetă…).

Am încurcat transmisia 7G-Tronic cu 7G-Tronic Plus şi mă enervasem că nu pot să fac să meargă sistemul Start/Stop, nerealizând ca Plus este prezent standard doar pe modelele cu motor V6, deci, în cazul nostru, nu aveam Start/Stop. Ca fapt divers, transmisia 7G-Tronic poate suporta un cuplu maxim dezvoltat de motor de circa 735 Nm…

Pe final, n-am reuşit sub nicio formă să filmăm spălătoarele de faruri, care pur şi simplu au refuzat să intre în funcţiune, încercate şi pe ploaie şi pe uscat, şi cu farurile aprinse şi cu ele stinse, şi cu ştergatoarele faţă pe auto şi pe manual. Nimic. Probabil că aveau senzori de murdărire a farurilor, altfel nu-mi explic…

Oricum, cu excepţia preţului astronomic (justificat de prezenţa multor tehnologii de avangardă – maşina fiind un demo pentru nivelul tehnologic oferit de Mercedes-Benz în clasa medie premium), n-am avut probleme majore cu maşina.

E firesc, dacă ne gândim ca am scos un consum mediu de 6l la suta de km (cu tot cu Transfăgărăşan), am fost răsfăţaţi de un sistem audio premium, o suspensie excelentă, frâne cu discuri ventilate şi perforate, pe faţă, cu etriere cu 4 pistonaşe, precum şi de 500 Nm de la… 1600 rpm.

Cred că cel mai bine vorbesc pe filmele HD…

15 Responses

  1. FULGA CONSTANTIN says:

    Multumesc pentru lamuriri.Cautam de mult o descriere amanuntita cu imagini si video.Pe mine practic m-ati convins.Voi reveni saptamana viitoare dupa achizitionare.

  2. razvan says:

    Buna,

    Am o sugestie: introduceti o fisa de prezentare a autoturismelor din teste? Vorbesc din proprie experienta in vizionarea testelor si e dificil sa urmaresc detalii despre: coeficient aerodinamic in filmul 1, consum obtinut filmul …y, etc.

    In rest urmaresc cu placere si interes testele efectuate. Stima!

    • turatiimaster says:

      Da, ai dreptate, insa pentru noi e un avantaj sa urmaresti filmele complet. O sa ne gandim si la o astfel de varianta.

  3. cristi says:

    eh, nu ar fi singura chestie cu cayennurile. am citit mai demult pe net ca cei de la rolls au scos un rolls royce electric…:)) si multi au sarit in sus ca e blasfemie sa faci o asemenea masina sa fie eco etc etc. sunt de acord cu tine in ceea ce priveste blazonul. oricum daca iti iei masina noua, in perioada de garantie esti obligat sa faci reviziile la ei.

    acum fiecare stie ce a facut pentru a avea atatia bani si fiecare ii cheltuie cum vrea si pe ce vrea. exista o categorie cu masini de zeci de mii de euro si care sta in garsoniere. de asta ce mai zici?:)

    dar daca stii ca pentru cei 62 de mii de euro cat ai dat pe masina asta sa zicem ai muncit 10 ani sa zicem si de asemenea cunosti cum sta treaba prin servicurile din ro (nu toate) , esti pasionat de masini, ai si niste cunostiinte de baza in ce priveste mentenanta unei masini, te-ar lasa inima sa arunci cu banii aiurea pe fereastra (chiar daca ii ai) pe o treaba pe care nu ai certitudinea ca e facuta asa cum trebuie? nu stiu intreb si eu. pe mine nu m-ar lasa. si nu e vorba doar de blazon, ca nu merg toata ziua in service sa vada lumea ca ma tine buzunarul. faptul ca ti-ai permis o asemenea masina, ai un job respectabil, tinuta vestimentara e una business , ai si propria casa in afara orasului, eu zic ca sunt argumente suficiente care sa tina de blazon. uite de ex, irinel c. nu-si spala bentleyul la o spalatorie auto profesioanala, prefera sa-i lase pe ingrijitori sa se ocupe de estetica masinii in curtea casei cu furtunul si cu buretele. ce e rau in asta? si nu cred ca nu-si permite sa dea 25-30 de lei.

    • turatiimaster says:

      Treaba mea e sa educ publicul, nu sa incurajez service-ul in gradina. Ce am ajunge daca toti am surubari la toate (oricum o facem intr-un mare fel). Noroc ca masinile au ajuns atat de complexe incat nu mai poti face mare lucru la ele acasa, inainte toata lumea umbla cu lera in buzunar si delco-uri de Dacie gaseai la orice chiosc… Irinel isi conduce singur Bentley-ul, ceea ce e deja prea mult pentru un Bentley, spalatul de catre ingrijitori cred ca e o relaxare.

  4. cristi says:

    p.s.

    nu am nimic cu nimeni, tonul e cat se poate de amical. sper ca robert sa nu se supere pe mine :D. doar ca nu mi se pare tocmai ok sa mergem la service pentru orice operatie banala mai ales cca unii stiu foarte bine cum se lucreaza in servicuri si care e calitatea manoperei. parerea mea se aplica masinilor iesite din perioada de garantie.

    numai bine:)

    • turatiimaster says:

      Stai ca nu ne intelegem, Cristi. Sa recapitulam: deci ai da 62 000 de euro pe o masina ca acest Mercedes (62 000 de euro, mai scriu o data) si te-ai duce sa ii schimbi filtrele in curte? Eu nu spun ca e obligatoriu sa mergi la Mercedes, desi, daca tii la blazon, cam acolo ar trebui mers (si se deduce ca daca vrei un Mercedes, tii putin si la blazon, nu?). Dar te poti duce la un service care are firma deasupra. Fiecare face ce vrea si cum vrea, am spus doar cum ar fi normal. Mi se pare o prostie sa imi iau o masina scumpa si sa nu fiu in stare sa ii fac revizia la service-ul de marca… In mod evident, stiu cum se schimba cam toate, chiar si la un Mercedes si o pot face si in fata blocului. Dar, ce cauta un Mercedes de 62 000 de euro in fata blocului? Off topic acum, sunt inca oripilat de multele Cayenne-uri venite la mine la diagnoza cu becuri aprinse prin bord din cauza ca aveau… instalatie de gaz. Mi se pare de un prost gust penibil sa te intinzi mai mult decat iti e plapuma… Si da, si eu sunt foarte trist cand vad cum se lucreaza in service-uri, e ca la spital, intri cu o boala, iesi cu trei…

  5. cristi says:

    si daca ti-e rusine sa nu te vada vecinu’ de sus cum se uita cum schimbi tu filtrele la mercedesul nou nout, daca ai o cabana sau ceva te poti retrage acolo si sa faci operatia daca simti ca orgoliul tau e ranit:)

    e ca si cum ai merge la service ca sa-ti umple rezervorul cu lichid de spalat parbrizul sau sa-ti spuna cum stai cu nivelul uleiului ca na, tu ai mercedes sau alta masina mai rasarita si nu se cade sa-ti murdaresti tu manutele…:)

  6. cristi says:

    obrazul subtire cu cheltuiala se tine :))

    cat despre pret, e unul normal pentru dotarile masinii si pentru brand. sunt multe alte masini mult mai scumpe ca acest mercedes care ruleaza pe drumurile patriei. romanul isi permite. nu vorbim de romanul de rand ci de o alta categorie. de ex catalin botezatu sau cristi borcea au facut cadouri masini de peste 100.000 de mii de euro bucata.

    cat despre schimbul de ulei si filtre nu-s de acord. daca te pricepi cum sa le schimbi de ce sa mai dai si o caruta de bani la service, mai ales la unul ca mercedes, chiar daca ti-ai permis unul, cand poti sa le faci tu foarte usor intr-o dupa amiaza cand te plictisesti. chiar nu-i deloc greu sa schimbi un ulei, un filtru de aer, unul de polen si unul de ulei. pentru alte operatii mai complicate gen schimbat kit de distributie sau altele, atunci da, mergi la service, dar pentru operatii din astea simple care nu iau mai mult de 15 min nu vad rostul

  7. Andrei Ionescu says:

    Va rog sa imi permiteti o remarca. In ceea ce priveste functionarea spalatoarelor de faruri acestea intra in functiune dupa 10(zece) treceri ale stergatoarelor, astfel ca sa functioneze tineti maneta spalatorului activata si la a zecea trecere va functiona o data si spalatorul farurilor.

  8. alexbt777 says:

    frumosa masina dar scunpa rau , nu stiu cine din romniea ar da atatia bani pe o aslel de masina …..orcum eu zic k e cea mai frumosa din clasa ei.

  9. Stefan says:

    Astept cu multa nerabdare sa faceti un test cu noul Volkswagen Touareg sau cu noua Toyota Land Cruiser 150.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.