Renault Grand Scenic 1,5l dCi

Renault-Grand-Scenic 1,5l dCi Privilege

Nu mai e un secret pentru nimeni faptul că Renault poate fi denumit inventatorul monovolumelor. Cum e şi firesc, Grand Scenic vine în piaţă cu o expertiză mai mult decât importantă, fiind spaţios, silenţios, modulabil şi atrăgător atât estetic cât şi financiar.

Cu performanţe decente, Grand Scenic în varianta de echipare Privilege, se doreşte un automobil de familie, cu 5 locuri (există şi varianta cu 7), comod şi ergonomic.

În buna tradiţie Renault, confortul cabinei şi modul cald în care te întâmpină, atât prin culori cât şi prin materiale, sunt elemente clare care trădează scopul precis al acestui vehicul: bunăstarea pasagerilor săi, de la şofer, până la cei mai mici membri ai unei familii.

Polivalenţa rămâne printre atuurile mărcii, ca atare Grand Scenic este foarte personalizabil, de la scaunele spate individuale care se pot scoate sau configura într-o grămadă de moduri, până la spaţiile de depozitare mari şi împrăştiate inteligent în interior.

În 5 filme HD am încercat să-mi expun părerea despre noul Grand Scenic 1,5l dCi şi, în ciuda motorului mic, trebuie să recunosc că sunt foarte încântat de acest vehicul. De altfel, din câte am observat documentându-mă puţin, acest automobil se menţine foarte dezirabil pentru cumpărători chiar şi în variantele sale anterioare, devenite acum second-hand.

20 Responses

  1. Avram Marin says:

    Dacia Solenza nu a beneficiat de motor dCi. A avut 1.9 D ce era/este si pe Dacia Pick-Up (papuc).
    Logan a fost primul model cu motor dCi la Dacia .
    Oricum, felicitari pentru review-uri , sunt cele mai complete.

  2. lucius says:

    As vrea sa stiu ce garda la sol are Scenic si Grand Scenic si daca versiunea cu 7 locuri dispune de roata de rezerva.

    • lucius says:

      Am vazut in dotarile standard “pachet de drumuri dificile”. Ma intreb ce contine. Multumesc!

  3. dani says:

    ce cx are

  4. Mihai B. says:

    Nu sunt fan al masinilor frantuzesti dar tre’ sa recunosc ca in segmentul monovolumelor, Espace si Scenic nu sunt de neglijat. Totusi concurenta nu l-a lasat singur pe Renault in acest segment si astfel au aparut modele similare la aproape toti constructorii de masini (Citroen Picassso, VW Touran, Opel Zafira, Ford C-Max, Mazda 5 sau Toyota Verso). Dintre toate acestea, noul Ford C-Max (in varianta 1.6 TDCi) mi se pare principalul concurent pentru Scenic-ul din test. Daca ar fi sa alegeti unul dintre ele,pe care l-ati alege si de ce? PS: Am vizionat si testul cu C-Max 1.6 TDCi si n-am reusit sa-mi dau seama care ar fi mai buna. Multumesc si mult succes in continuare!

    • turatiimaster says:

      Mie unul mi-au placut ambele foarte mult, sunt masini foarte ok, insa personal prefer C-Max-ul, mi se pare mai incisiv, mai ferm, mai potrivit pe gustul meu. Insa Scenic e unul dintre cele mai performante monovolume la ora actuala. E greu de ales, cel mai bine incerci sa le conduci pe ambele la un drive-test.

    • eu eu eu says:

      Pentru Scenic va trebui sa mai astepti, se schimba modelul (face-lift?!), nu sunt acum decat variante de stoc pe benzina si nu se pot da comenzi.
      Ar fi interesant de vazut modificarile care vor aparea…

  5. Catalin says:

    Salut, am o intrebare legata de sistemul de navigatie: am vazut in imagini ca iti indica grafic ok cand si pe unde trebuie sa o iei, dar te avertizeaza si vocal in limba romana sau nu?
    Mersi mult.

    • turatiimaster says:

      Te si avertizeaza vocal atunci cand ai o destinatie setata, inclusiv in limba Romana. Important e sa setezi corect sistemul de navigatie, limba in care vrei indicatiile precum si vocea, daca sa fie activa sau nu.

  6. ja_rule says:

    Nu se mai duc injectoarele la DCI-uri? Ia Reno neamule …

    • eu eu eu says:

      O sa fii uimit, dar 1.5dCi este unul dintre cele mai fiabile motoare. Or avea Renaultul unele probleme de fiabilitate, dar nu la 1.5dCi.

      un posesor de Magane 1.5dCi

  7. Stefan says:

    Salut Robert! As dori sa ma ajuti si pe mine cu un sfat in privinta dci-ului euro 5 de pe Logan… Adica se merita diferenta de 550e de la cel de 75 de cai si 180Nm fata de cel de 90 de cai si 200Nm… Diferenta de putere nu e fenomenala, iar masina va fo folosita in proportie cam de 50-50(oras -Roman/Iasi- si europeana/drum national, dar cand ne ducem toti la tara – regiune deluroasa- masina cam se incarca la vreo 500-600 de kg)… Imi poti da un sfat?
    P.S.: Nu cred ca se va face mai mult de 5000 de km cu ea anual…
    Multumesc anticipat!

    • turatiimaster says:

      Eu cunosc bine ambele motoare. Te vei descurca excelent si cu cel mic. Eu insa as da 550 euro pentru ca ii vei recupera la consum. Cu masina incarcata la maxim motorul cu putere mai mica va consuma mai mult decat cel cu putere mai mare, in plus, vei avea mult mai multa siguranta la depasiri.

  8. mihai says:

    Felicitari Robert pentru descrierea detaliata cu care suntem deja obisnuiti!
    Referitor la banda verde de pe turometru (pt condus economic), am si eu o nelamurire care nu imi da pace de f mult timp. La majoritatea autocamioanelor, turometrul este marcat intr-un mod similar, pt conducerea la turatia optima. Acest lucru este prezent de f multi ani. Nelamurirea: de ce nu este prezenta aceasta indicatie si pe turometrul turismelor? Sunt pline forumurile cu intrebari de genul “care e turatia optima?”. Practic, acest Renault este prima masina pe care eu am intalnit-o sa aiba aceasta indicatie.

    • turatiimaster says:

      Exista o explicatie cu banda verde, in general la autocamioane turatia maxima este destul de limitata (in jurul a 3300-3800 rpm la diesel), cu o plaja de cuplu maxim foarte larga (gen 1300-2800 rpm, uzual se marcheaza aceasta plaja cu banda verde). Practic, avand o plaja de turatie limitata si un cuplu maxim pe o plaja mai larga, este usor sa marchezi zona verde. La un diesel de autoturism, cu o plaja mai larga de turatie (pana la 4800-5000 rpm) si cu un cuplu maxim limitat la circa 1000 rpm plaja (gen 1800-2800 rpm), marcarea unei zone verzi ar putea avea efecte adverse, stimuland practic folosirea incorecta a motorului – fara a trece prin toata gama de turatii admise. Sistemul Renault e destul de impresionant, schimband culoarea din verde in albastru (asa cum se vede) in functie de zonele in care te afli cu turatia. Probabil ca in curand sistemul va deveni un standard pentru multe alte marci si modele.

  9. Odo1946 says:

    O prezentare amanuntita,corecta si de bun simt….Bravo!!!!
    Avand in vedere ca nu prea ati avut vehicole marca Renault in teste,ar trebui sa mai incercati si altele,de ex. Koleos,putandu-se face,in felul asta, o comparatie cu Nissan X-trail (lucru pe care,sunt convins,multi l-ar aprecia) .

  10. mircea says:

    In primul clip cred ca ai vrut sa spui 2 supape pe cilindru nu 8. Bun review pentru cei interesati de o asemenea masina si tineti-o tot asa.

  1. 18/11/2012

    […] spuneam si cu alta ocazie, Renault Grand Scenic se numara printre masinile mele […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.