Nissan Qashqai Pure Drive

Logo Nissan Pure DriveRespectându-şi angajamentul de a reduce în mod continuu emisiile generate de autovehiculele sale, Nissan a dezvoltat noua versiune Pure Drive* a popularului model Qashqai, care produce o cantitate de doar 129 g/km CO2 la un consum de carburant de 4,9 l/100 km.

Această versiune este echipată cu un motor diesel de 1,6 litri complet nou, vârf de gamă, care nu numai că permite reducerea semnificativă a consumului de carburant şi a emisiilor, dar asigură acelaşi nivel al cuplului şi al vitezei maxime ca motorul dCi de 2 litri pe care îl înlocuieşte.

Puterea maximă generată de noul motor este de 130 CP, completată de un cuplu excepţional de 320 Nm, disponibil încă de la 1.750 rpm. Şi acesta este doar începutul.

La începutul anului următor, va fi lansată o nouă versiune a modelului, echipată cu sistemul Nissan Stop/Start, care va contribui la o nouă reducere a emisiilor de CO2, până la valoarea remarcabilă de 119 g/km şi la un consum de carburant de 4,5 l/100 km.

„Nissan domină piaţa modelelor crossover datorită designului inovator şi tehnologiilor de eficientizare a consumului. Prin introducerea acestui nou motor diesel, le oferim clienţilor noştri atât avantajul unor emisii reduse cantitativ, cât şi cel al unui randament crescut al autovehiculului la deplasare.

Acest motor este remarcabil, cel mai bun din clasa sa sub multe aspecte. Oferă acelaşi dinamism pe şosea ca motorul dCi de 2 litri, însă consumul de carburant şi emisiile de CO2 sunt la acelaşi nivel sau la un nivel mai redus decât cele corespunzând motorului nostru existent dCi de 1,5 litri”, a afirmat Paul Willcox, Vicepreşedinte Senior Nissan Europa.

Dinamismului incitant i se adaugă diverse echipamente inovatoare printre care se numără, în premieră pentru un autovehicul din segmentul C, monitorul Around View. Specific maşinilor de lux, acest ecran afişează imagini de la o serie de camere de luat vederi mici situate la exteriorul autovehiculului pentru ca parcarea şi alte manevre să fie realizate în condiţii cât mai sigure, oferind şoferului o vedere de tip bird’s eye, în timp real, a împrejurimilor maşinii.

O nouă şi sofisticată cutie de viteze CVT va fi, de asemenea, disponibilă, pentru modelele de 1,6 litri pe benzină, astfel încât gama să beneficieze de mai multe opţiuni în ceea ce priveşte transmisia.

Aceste noutăţi aduse de Nissan subliniază poziţia de top a acestuia pe piaţa în plină dezvoltare a autovehiculelor crossover şi menţin modelul Qashqai la distanţă de concurenţă.

„Când modelul Qashqai a fost lansat în anul 2007, acesta a rescris în timp foarte scurt regulile segmentului C, oferind inovaţie şi personalitate pe o piaţă cunoscută anterior pentru conservatorismul său. Combinaţia dintre aspectul de SUV şi putere cu manevrabilitatea, randamentul deosebit şi spaţiul generos de la interior a captivat imaginaţia clienţilor.

După peste patru ani şi jumătate, am construit mai mult de un milion de autovehicule Qashqai şi Qashqai+2 cu şapte locuri la uzina noastră din Sunderland, unde se lucrează în trei schimburi, timp de 24 de ore pe zi, pentru a putea face faţă cererii. În medie, producem 1.200 de unităţi zilnic”, a declarat Guillaume Cartier, Vicepreşedinte Vânzări, Nissan Europa.

Noul Qashqai Pure Drive cu motor 1.6dCi, dispunând în special de opţiuni inovatoare precum sistemul Stop/Start şi monitorul Around View ne va consolida poziţia de lider pe segmentul crossover”, a adăugat Guillaume Cartier.

* Denumirea Pure Drive este acordată fiecărui produs Nissan care emite o cantitate de 130 g/km de CO2 sau mai puţin. La introducerea acestei mărci, valoarea limită a emisiilor era de 140 g, dar, în cadrul programului verde Nissan, apartenenţa la acest club exclusivist va fi obţinută în baza unor criterii din ce în ce mai exigente. Conform programului, valoarea admisă va scădea până la 120 g în anul 2013.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.