Nissan Juke-R

Nissan Juke-RÎntrebare: Ce se obţine în urma combinării unui Nissan Juke cu un Nissan GT-R? Răspuns: Cel mai rapid, mai interesant şi mai îndrăzneţ crossover compact din lume.

Pentru că nu s-a mulţumit cu revoluţionarea pieţei auto prin activitatea sa de pionierat în segmentul crossover-elor – un succes reflectat de explozia vânzărilor modelelor Qashqai şi Juke – Nissan creează acum Juke-R, un super crossover în premieră absolută.

Caroseria în curs de proiectare lasă deja să se vadă design-ul îndrăzneţ al lui Juke. Cu toate acestea, pasajele pronunţate ale roţilor, barele de protecţie faţă şi spate reproiectate, la care se adaugă un eleron spate unic sugerează că nu este vorba de un crossover standard – este un Juke care se crede GT-R, şi pe bună dreptate!

Cu toate acestea, autovehiculul nu este destinat producţiei de masă, fiind un concept unic, conform cu cerinţele legislaţiei rutiere, conceput de Nissan şi construit de RML, companie faimoasă în lumea sporturilor cu motor, în colaborare cu Centrul Tehnic Nissan din Europa (NTC-E).

Sub capotă se află un motor bi-turbo cu şase cilindri în V, de 3,8 litri, adoptat direct de pe GT-R. Sub portbagaj se află transmisia cu şase trepte GT-R, cu capetele faţă şi spate unite de un lanţ cinematic şi un arbore de transmisie modificate preluate de la GT-R 4WD, iar sub pasajele roţilor se găsesc jante masive RAYS din aliaj, de 20 de inch.

Interiorul îmbină cu fineţe caracteristicile unui crossover şi ale unei maşini de vârf de gamă, tabloul de bord de la Juke fiind transformat pentru montarea indicatoarelor şi afişajului personalizabil de 7 inch de la GT-R.

Se păstrează consola centrală specifică Juke, inspirată de rezervorul unei motociclete, în timp ce restul interiorului aminteşte de o maşină creată pentru viteză. Scaunele duble de curse cu centuri de siguranţă în cinci puncte şi retractorul vizibil asigură conformitatea cu standardele de siguranţă FIA şi în acelaşi timp sporesc rigiditatea pentru performanţe maxime.

„Nissan Juke este la ora actuală una dintre cele mai spectaculoase maşini de pe piaţă. Design-ul său îndrăzneţ de crossover a stârnit imaginaţia clienţilor din toată Europa; la numai un an de la scoaterea pe piaţă, a fost atins un volum al vânzărilor de peste 100.000 de unităţi”, arăta Paul Wilcox, Vice Preşedinte, Vânzări şi Marketing Nissan în Europa.

„Juke se pretează perfect la o variantă sport, iar Juke-R explorează această posibilitate. La fel de performant pe şosea şi pe pistă, Juke-R pune în evidenţă două dintre cele mai spectaculoase maşini ale noastre, ca şi inovaţiile tehnice care stau la baza viziunii Nissan. Această maşină va anima extrem de mult condusul dinamic specific tuturor maşinilor noastre.”

Notă:

Vor fi create numai două autovehicule Juke-R, unul cu volanul pe partea stângă şi unul cu volanul pe partea dreaptă.

Nissan participă la curse din 1960, fiind prezent la ora actuală la Campionatul mondial FIA GT1, Super GT, LMP2 şi multe alte evenimente sportive din lume.

Nissan a creat GT Academy – un concurs unic în cadrul jocului Gran Turismo pentru playstation care oferă fanilor jocului video posibilitatea de a-şi îndeplini visul de a deveni piloţi de curse în viaţa reală.

Nissan şi RML

Nissan a apelat la experienţa RML pentru mai multe proiecte specializate în ultimii 21 de ani.

Date cheie:

– 1984 – Inginerul şi pilotul de curse Ray Mallock a înfiinţat Ray Mallock Limited (RML). Compania a început prin construirea şi participarea cu prototipuri sport la Campionatul mondial de maşini sport.
– 1990 – prima colaborare a RML cu Nissan, echipa participând cu prototipul R90C susţinut de uzină la cursa de la Le Mans. Maşina a plecat din pole position, s-a aflat la conducere timp de cinci ore şi şi-a adjudecat cel mai rapid tur de pistă înainte de a ieşi din cursă.
– 1998-1999 – RML participă cu maşinile Nissan Primera susţinute de uzină în Campionatul britanic de turisme, fiind câştigător pe echipe şi la constructori în 1998 şi 1999, cu Laurent Aïello câştigând la piloţi în 1999.
– 2003 – RML creează un „lup în haine de oaie” pentru Nissan, cele două companii prezentând Micra-R – o versiune a maşinii de oraş echipate cu un motor de curse Nissan Primera, montat în locul scaunelor din spate. Acest motor a fost ulterior înlocuit de un motor V6 de la Nissan 350Z.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.