În primele 6 luni ale anului fiscal 2011 (1 aprilie 2011 – 31 martie 2012), cota de piaţă şi volumul de vânzari Nissan au continuat să crească în România. În acest interval, aprilie – septembrie 2011, s-au comercializat 1.365 autovehicule, volumul crescând cu 75% faţă de primele 6 luni ale anului fiscal precedent.
Cota de piaţă a progresat de asemenea cu 1,1%. Modelele crossover Juke (322 unitati vândute) şi QASHQAI (430 unitati vândute) au stat la baza acestui success, însă creşteri de volum semnificative s-au înregistrat şi la alte modele: +139% Navara, +106% Note.
În luna septembrie, Nissan a depăşit la vânzări principalul competitor, Toyota, pentru a doua oară în 2011, atingând o cotă de piaţă de 3,1%. Este pentru a doua oară în 2011 când Nissan depăşeşte şi nivelul de 3%, dupa ce în luna mai a ajuns la 3,42%. Volumul de vânzări a crescut cu 106% în raport cu luna septembrie a anului fiscal precedent: 370 unităţi.
In septembrie, Nissan a atins cea mai mare cotă de piaţă din istoria sa si în Europa, depăşind un record ce data de 16 ani.
După rezultatele foarte bune obţinute pe toate pieţele importante, Nissan a atins o cotă de piaţă generală pe luna septembrie de 4,2% – un record în Europa şi cu aproape un procent mai mult faţă de 2010. Cea mai bună cotă de piaţă anterioară a Nissan a fost de 4,1% şi a fost obţinută în luna august 1995.
Recordul din ultima lună indică faptul că Nissan este pe cale să atingă unul din obiectivele cuprinse în planul pe termen mediu „Nissan Power 88”, în vederea confirmării Nissan drept brandul asiatic cu cel mai mare volum de vânzări în Europa până în anul 2016.
Volumul vânzărilor lunii septembrie, de 73.713 unităţi (aproape cu 17.500 unităţi mai mult faţă de anul precedent), a fost favorizat de rezultatele excelente ale autovehiculelor din familia crossover Nissan, incluzând modelul Qashqai, cu 23.000 unităţi vândute şi modelul JUKE, cu peste 14.000 de unităţi vândute (cel mai mare număr de unităţi vândute lunar pentru acest model până în prezent, cu 3.000 de unităţi mai mult faţă de cifra anterioară).
Gama vastă de SUV-uri a Nissan a contribuit, de asemenea, la rezultatele record din această lună, vânzările pentru modelul Pathfinder, construit la Barcelona, fiind triple faţă de anul precedent; modelul pick-up Navara – produs în Spania – de asemenea, a înregistrat vânzări mai mari cu 44%, iar modelul X-TRAIL cu 14%, cu peste 3.000 de unităţi vândute.
De asemenea, toate pieţele cheie din regiune au înregistrat rezultate spectaculoase în această lună în comparaţie cu anul 2010, vânzările crescând astfel: în Franţa cu 19%; în Spania cu 29%; în Germania cu 47% şi în Italia cu 60%.
Nissan în Europa
Nissan este una dintre cele mai semnificative prezenţe pe piaţa europeană dintre producătorii din afara Europei, având peste 12.500 de angajaţi în cadrul departamentelor locale de proiectare, cercetare şi dezvoltare, producţie, logistică, vânzări şi marketing.
Anul trecut uzinele Nissan din Regatul Unit, Spania şi Rusia au produs peste 528.000 de autovehicule, incluzând mini-MPV-uri, crossovere premiate, SUV-uri şi autovehicule comerciale. Oferta Nissan cuprinde la ora actuală 24 de produse diverse şi inovatoare disponibile pe piaţa europeană, fiind pe cale să devină cel mai apreciat brand asiatic în Europa.
Recent Comments