Putem face ceva pentru a reduce numărul accidentelor?

Trafic-BucurestiPentru că voi fi prezent la Forumul Siguranţei Rutiere ce are loc la Palatul Parlamentului pe data de 3 noiembrie, am trimis responsabililor cu acest proiect câteva propuneri care ar putea să contribuie la reducerea numărului accidentelor rutiere din România, dacă se va ţine cont de ele, desigur. Pe scurt, propunerile mele sunt următoarele:

– Să nu se mai amplaseze treceri de pietoni în zonele fără vizibilitate pentru şoferi (drumuri virajate – exista şi în Bucureşti foarte multe exemple).

– Să nu se mai permită legal amplasarea de cruci/monumente funerare pe marginea şoselelor (menite să marcheze accidente dramatice şi să comemoreze persoanele decedate tragic). Pe lângă riscul de a fi lovite, atrag atenţia şoferilor asupra lor şi nu în sensul bun, aceştia îndepărtându-şi atenţia de la activitatea de conducere a autovehiculului.

– Să se încerce minimizarea punctelor de trecere pentru pietoni, prin combinarea trecerilor de pietoni cu staţiile de autobuz/tramvai sau metrou.

– Să se explice foarte clar că este interzis să treci pe trecerea de pietoni cu bicicleta, scuterul sau alte vehicule motorizate. Orice biciclist care merge pe lânga bicicletă este pieton, când este pe bicicletă devine vehicul şi nu mai beneficiază de drepturile pietonului.

– Să se acţioneze pentru limitarea sau dispariţia târgurilor ad-hoc sau permanentizate pe marginile drumurilor naţionale sau judeţene, precum şi a pieţelor en-gross dezvoltate de-a lungul şoselelor unor zone cu potenţial agricol (Lunguleţu, Băleni, Bolintin etc). Riscul producerii unui accident creşte masiv în astfel de locuri.

– Să se găsească o soluţie pentru scoaterea completă (şi nu la nivel declarativ) a căruţelor şi atelajelor de orice fel cu tracţiune animală de pe drumurile naţionale şi judeţene (să nu uităm că limita de viteză pe un astfel de drum este de 100 km/h – probabilitatea unui accident este maximă când ai vehicule care se deplasează cu o asemenea diferenţă de viteză pe un drum naţional).

– Să se introducă obligativitatea şcolii de şoferi şi pentru autovehiculele ce se deplasează cu viteza maximă de 45 km/h. Le întâlnim în oraşe, dar şi pe drumuri naţionale. Este o chestiune de civilizaţie până la urmă ca orice participant la trafic (fie şi pieton) să aibă un minim de cunoştinţe de legislaţie şi conduită rutieră. Nu văd de ce un autovehicul care poate atinge o viteză maximă de 45 km/h nu poate fi un potenţial generator de tragedii dacă la volan se află o persoană care nu cunoaşte Codul Rutier.

– Să se clarifice o dată pentru totdeauna statutul autovehiculelor cu volan pe partea dreaptă. În foarte multe ţări în care se conduce pe partea stângă a drumului, autovehiculele cu volan pe stânga sunt interzise în circulaţie. De ce în România se permite circulaţia cu autovehicule cu volanul pe partea dreaptă? Potenţialitatea unui accident este foarte mare, vizibilitatea fiind complet necorespunzătoare!

– Dată fiind dinamica deosebită a circulaţiei rutiere în ultimii ani, considerăm că reintroducerea probei de poligon eliminatorii la examinarea pentru obţinerea permisului de conducere ar trebui reanalizată şi introdusă în metodologia de pregătire şi examinare. Este inadmisibil ca elevii şcolilor de şoferi din România, oricare ar fi ele, să intre în traficul de zi cu zi fără o minimă pregătire practică şi teoretică, fie şi aflaţi la volanul unor autoturisme cu dublă comandă şi cu instructorul pe locul din dreapta.

– Dincolo de şcolile de şoferi sau chiar integrate cu acestea, ar trebui să se puna în discuţie şi cursurile de perfecţionare în conducerea automobilului. Există oriunde în lume, începuturi timide sunt şi la noi, sub forma unor şcoli de pilotaj dezvoltate în general de foşti sau actuali piloţi de curse, totuşi cadrul legislativ suferă la acest capitol şi ar fi cazul să se intre în rândul lumii şi în acest caz.

Lista este deschisă, orice probleme pot fi semnalate sau propuse şi le voi aduce în discuţie personal la Forumul Siguranţei Rutiere 2011.

19 Responses

  1. Vodislav says:

    Rog lumea sa dea un search pe google, cu textul : VODISLAV ADRIAN ION DOSAR, sa vedeti procese de-a lungul anilor pe rolul instantelor, cu tentative de prejudiciere a statului, cu falimentarea de firme. Om serios Vodislav !! Seriooos

  2. http://www.spete.info/141-dosar-proces-269952005-33952005-gorj-1957775/

    Uite aici, procese pe rol, pentru Vodislav. Voi reveni cu alte link-uri, rog sa fie publicate, sa stie lumea cine pozeaza in facatorul de bine Adrian Vodislav, sef la AVAC Gorj cica…vai vai…

  3. vodislav says:

    Felicitari pentru implicare domnule Robert.Numai in acest fel putem sa construim o mentalitate sanatoasa si un popor cu cat mai putine probleme.Macar pecele care le putem evita.Ma bucur sa primesc un mail de confirmare de la dvs.Mai sus in comentariu aveti si nr meu de tel.Seara buna!

    • Vodislave, nu mai minti lumea aici, incercand sa pari om serios. Nici macar nu stii sa scrii corect romaneste. Povesteste despre afacerile tale ilegale, despre tzepe date firmelor cu care lucrezi, despre salarii neplatite angajatilor, despre gainariile pe care le faci, despre cat de mincinos, hot si ordinar esti. Un om de nimic. Posteaza-ti cazierul! O sa ti se infunde tie odata si odata ! Minti lumea cu nerusinare

  4. Cornelia Galavan says:

    AVAC – CORNELIA GALAVAN SAU DISPRETUL SI IMORALITATEA ASOCIATIEI VICTIMELOR ACCIDENTELOR DE CIRCULATIE FATA DE CEA CARE A AVUT INITIATIVA INFIINTARII ASOCIATIEI.
    Pentru credibilitatea rolului determinant si a initiativei personale a Corneliei Galavan infirma in urma unui accident de rutier va stau la dispozitie cu articole aparute in presa semnate de ziaristi ca Viorel Ilisoi, Razvan Amariei, Silviu Alupei, Andi Topala, Adrian Artene si altii, precum si reportajel tv. Dupa infiintarea AVAC devenind incomozi atat Cornelia Gavan cat si sotul acesteia Ioachim Galavan avand calitatea de ‘ membru fondator ‘ au fost indepartati imoral si nestatutar. Pe parcursul anilor mica asociatie pe care nu o consider reprezentativa in comparatie cu miile de victime ale accidentelor rutiere din Romania in cei zece ani de existenta, s-a divizat din cauza disensiunilor in doua asociatii si mai mici. Una, AVAC este condusa de Prof. Marian Nedelescu, iar alta, AVAC BUCURESTI & JUDETUL ILFOV, este condusa de Lt. Col de Jandarmerie (r) Ioan Mihail. Degeaba a incercat Gen. (r) Virgil Vochina sa reunifice cele doua miniasociatii si sa revigoreze activitatea si rolul asociatiei, dar a fost nevoit sa-si dea demisia dupa un an de zile fara sa afle numarul real al asociatiei precum nici valoarea si modul de utilizare a sponsorizarilor. Este foarte grav ca datorita disensiunilor la nivelul conducerii AVAC s-a indepartat de la rolul si importanta existententei unei asemenea asociatii, activitatea sa suprapunandu-se activitatii institutiilor statului abilitate in siguranta rutiera. Este deasemeni grav ca se foloseste ‘ imaginea unui ONG care da bine in mass-media ‘ fara sa se cunoasca in realitate numarul exact al membrilor, rolul si destinatia sponsorizarilor dar si interesele sponsorilor care genereaza de cele mai multe ori compromisuri din partea asociatiei indepartand-o de menirea acesteia. In general in Romania, ONG-urile au un statut si o activitate necontrolata de nici o institutie a statului care sa ateste activitatea si importanta dar si eficienta ONG-urilor. Din pacate in Romania imoralitatea este peste tot.
    Pe cand o noua asociatie AVAC…?

    • carmen says:

      politaii trebuie sa prinda infractorii nu sa fie ong-isti ce fac traseul

      mintile tulburi vad ‘limpede’?

    • adrian says:

      Doamna Cornelia Galavan,
      Ma numesc Vodislav Adrian si reprezint Asociatia Victimelor Accidentelor de Circulatie din judetul Gorj.
      Am ramas uimit de consecventa dvs in a urmarii toate activitatile AVAC si modul denigrator in care intelegeti sa va implicati in aceasta activitate.Doresc pe aceasta cale sa va aduc la cunostinta pe aceasta cale ca asociatia are constituite filiale in peste 27 judete,fapt despre care dvs probabil nu aveti cunostinta.Pentru o mai buna cunoastere a situatiei in tara va invit respectuos sa vizitati avacgorj.redalert.ro pentru a vedea ca exemplu activitatea organizatiei la nivelul judetului Gorj.Va stau la dispozitie cu placere in vederea trimiterii de materiale diverse privind actiunile realizate.
      Inca odata subliniez faptul ca o persoana respectabila ca dvs poate sa monitorizeze cu atata consecventa activitatea asociatiei numai pentru a denigra,postand de fapt acelasi text conceput cu mult timp in urma.Personal am pus suflet in aceasta asociatie si nu doresc sa dau explicatii potentialilor membrii asupra unor aspecte sustinute de catre dvs,aspecte ce consider ca nu sunt conforme cu realitatea.
      Cu respect,Vodislav Adrian-avacgorj@yahoo.com-0762.715.441.

      • Cornelia Galavan says:

        Domnule Vodislav,
        Urmares in mod normal si firesc activitatea AVAC pentru ca aceasta are legatura directa cu accidentul rutier in urma caruia am ramas infirma dar si a luptei impotriva coruptiei din justitie si a implicarii civice in premiera in Romania apartinandu-mi in exclusivitate initiativa AVAC. Am urmarit actiunile AVAC – Gorj si va felicit. In rest …

        Nu ma surprinde acest raspuns avand in vedere ca nu cunoasteti adevarul despre rolul avut in infiintarea AVAC-ului, avand la dispozitie doar ‘adevarul fabricat’ pentru o adevarata campanie de denigrare impotriva mea si a sotului meu care ma reprezenta ca membru fondator. Se vede ca aceasta campanie de manipulare condusa de Marian Nedelescu si Ion Mihail a avut succes.Evident ca urmaresc evolutia AVAC – ului si a CCVR-ului pentru ca daca eu nu existam cu tragedia accidentului dar mai ales cu implicarea civica in premiera in Romania, nici aceste asociatii nu existau. Cat despre disensiunile si interesele personale (sponsorizari si ‘excursii’) care au dus la divizarea asosiatiei denota moralitatea conducerilor celor doua minuscule asociatii si a unora dintre membrii lor. Am gasit acest comentariu intamplator azi si daca doriti va pun toate articolele si reportajele tv care sustin rolul determinant pe care l-am avut la infiintarea AVAC . Doresc mult succes membrilor de buna credinta ai asociatiei din care din pacate nu faceti parte din cauza manipularilor si a calomniilor formulate drept recunostinta. In Romania imoralitatea este peste tot ! Ca exemplu in nume personal pentru proiectul ‘Lacrima Rutiera’ dar si pentru contributia avuta la infiintarea AVAC am fost aleasa ca membru al PRI – La prevention Routiere Internationale in urma propunerii Presedintelui Joop Goos ande am primit aproape toate voturile in afara de unul singur, si acesta a fost al AVAC prin Marian NEDELESCU fostul sau ‘prieten’ Ion Mihail desprins ulerior impreuna cu fica sa. Da din punct de vedere moral pot spune ca infirmitatea mea insoteste direct sau indirect atat AVAC cat si CCVR peste tot. Pentru a intelege mai bine si pentru a nu ma condamna pentru subiectivism va rog cautati articolele publicate pe care le-am pus la dispozitie dar au fost aruncate de Ion Mihail la o sedinta condusa de Gen. (r) Virgil Vochina in calitate de Presedint AVAC si care cunoaste adevarul.

    • adriaaaa says:

      tanti galavan cornelia care te dai altcineva pe siteuri. lasa vrajeala ca nu tea alungat nimeni din avac nici pe sotu tau. ati plecat voi, a fost alegerea voastra. mai mult decat atat ati facut in numele avac unele sponsorizari dar de fapt pentru a va lua voi banii nu avac si cand ati fost prinsi cu matza in sac ati parasit corabia. nu aveati voie sa semnati documente in numele avac, doar presedintele putea face asta si totusi ati comis ilegalitati. prea va dati mari galavan tanti cu multe minciuni. vochina nu a incercat sa schimbe niciun avac. lasa vrajeala ca stiu mai bine. disensiuni sunt in imaginatia ta. pe alte siteuri scri si alte minciuni nu tiar fi rusine femeie in toata firea. macar spune adevarul daca tot ai o obsesie cu avacu ca ai plecat tu de buna voie nu tea dat nimeni afara. mai mult decat atat cand ai fost invitata la sedintele avac nici nu ai raspuns. crezi ca e bine sa minti atat fara sa fi data in judecata? nuti mai merge

      • Cornelia Galavan says:

        Nu ma surprinde acest raspuns avand in vedere ca nu cunoasteti adevarul despre rolul avut in infiintarea AVAC-ului, avand la dispozitie doar ‘adevarul fabricat’ pentru o adevarata campanie de denigrare impotriva mea si a sotului meu care ma reprezenta ca membru fondator. Se vede ca aceasta campanie de manipulare condusa de Marian Nedelescu si Ion Mihail a avut succes.Evident ca urmaresc evolutia AVAC – ului si a CCVR-ului pentru ca daca eu nu existam cu tragedia accidentului dar mai ales cu implicarea civica in premiera in Romania, nici aceste asociatii nu existau. Cat despre disensiunile si interesele personale (sponsorizari si ‘excursii’) care au dus la divizarea asosiatiei denota moralitatea conducerilor celor doua minuscule asociatii si a unora dintre membrii lor. Am gasit acest comentariu intamplator azi si daca doriti va pun toate articolele si reportajele tv care sustin rolul determinant pe care l-am avut la infiintarea AVAC . Doresc mult succes membrilor de buna credinta ai asociatiei din care din pacate nu faceti parte din cauza manipularilor si a calomniilor formulate drept recunostinta. In Romania imoralitatea este peste tot !

  5. carmen says:

    interesul pt forum exista

  6. eded says:

    Cea mai importanta:
    o scoala de soferi mult mai completa – manevre, mers urban, mers interurban, mers autostrada. La fel si examenul – mult mai sever, cu toate aceste componente.

  7. mihai says:

    salut.
    am si eu 3 propuneri:

    1. toate intersectiile sa aiba indicatoare de prioritate, si mai mult, sa existe cel putin un indicator de “drum cu prioritate”. exista multe intersectii in care se aplica prioritatea de dreapta (ori nu exista nici un indicator, ori exista indicatoare, dar toate sunt de “cedeaza trecerea”). in aceste intersectii se creeaza haos pt ca ori toata lumea sta, ori toata lumea vrea sa treaca.

    2. sub fiecare indicator de prioritate sa existe si un indicator care precizeaza care drum are prioritate. acestea exista in deosebi sub indic. “drum cu prioritate”, dar ar trebui obligatoriu sa existe si sub indic. de “cedeaza trecerea”. motivul e simplu: cand esti in intersectie nu trebuie sa te uiti dupe ce indicatoare au ceilalti, deoarece iti muti atentia in alta parte decat drumul.

    3. in apropierea intersectiilor cu vizibilitate redusa sa se monteze piloni metalici care impiedica parcarea. in prezent exista marcaje cu vopsea, dar nimeni nu le respecta. montarea unui obstacol fizic ar rezolva problema.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.