Despre Toyota nu sunt multe de spus aici si nici nu are rost. Reputatia de fiabilitate a modelelor sale pare sa fie indestructibila si pe buna dreptate. Cand Toyota decide sa scoata pe piata un nou model in clasa mica, inlocuind un Yaris ce a avut un mare succes, nu poate sa propuna in loc decat… un alt Yaris.
L-am analizat bucata cu bucata pe parcursul catorva sute de km, parcursi in diverse conditii meteo, l-am bagat pe drumurile cele mai neprietenoase (si stim cu totii, le gasim oriunde), a facut fata cu brio, parca spunand: “sunt un model Toyota, rezist la orice”.
Mic pe afara insa spatios la interior, inteligent, dotat cu tehnologiile de ultima ora, Yaris te face sa il iubesti foarte repede. E o masina grozava, doar zgomotul mare pe care il face la rularea cu viteze de autostrada iti aminteste ca e un model de clasa mica.
In rest, stabilitate superioara la orice viteza, pur si simplu ruleaza fara nici un zgomot din partea suspensiei, este agil si motorul trage extraordinar. Mai adaugam si un coeficient aerodinamic de 0,29, excelent in clasa masinii, si obtinem imaginea completa a noului Yaris: o masina geniala.
Sigur ca, studiat cu atentie, Yaris iti arata si unele chestii care ar fi putut fi mai bine studiate, mai ales la partea de ergonomie. Insa calitatile masinii pun in umbra micile defecte…
Pe scurt. Facut test drive azi cu Yaris Terra 1.33:
– motor zgomotos (sau insonorizare slaba)
– demaraj, acceleratie slabe
– plastice cu aspect ieftin, imbinari defectuoase
– zgomot de vant la peste 80 km/h
Am fost obiectiv sau nu, ca nu mai tin minte?
A, eu cred ca esti un tip obiectiv in general si expui ceea ce crezi tu despre materialul studiat. Nu mai retin ce ai spus tu la review-ul tau despre Yaris (si nici nu am timp acum sa ma uit din nou la filmulete), dar ceea ce am spus eu sunt constatarile personale, ce mi s-a parut mie despre masina respectiva si nu vreau sa contrazic pe nimeni. Eu m-am referit ma masina, nu la autorul review-ului. Poate vedem acelasi lucru prin prisme diferite.
Uite m-am uitat acum un pic la inceputul ultimului film si subliniai si tu ca zgomotul interior e deranjant. In schimb, mie masina mi s-a parut instabila.
In momentul in care parerile mai multor peroane coincid nu mai e vorba de ceva subiectiv, de o simpla “parere” ci e o certitudine.
Nici eu nu mai tin minte exact ce am zis, imi amintesc oricum ca era zgomotoasa pe autostrada.
Am uitat sa spun faptul ca masina mi s-a parut oarecum…instabila. Mergeam pe un drum drept cu 2 benzi pe sens, viteza intre 80 si 100 km/h si daca miscam un pic de volan masina parca intra in balans. Sa fie oare efectul a ceea ce se numeste directie prea asistata ?
Depinde cum misti de volan, daca misti stanga dreapta de cateva ori, la viteza aia, cu siguranta ca masina va intra intr-o pirueta foarte periculoasa, manevra fiind creatoare de instabilitate. Si cu un BMW daca faci asa, ai ocazia sa pierzi controlul. Nu este un indicator al stabilitatii, Yaris mie mi s-a parut a fi foarte stabil, de fapt, tehnologia suspensiilor a evoluat destul de mult acum, e greu sa mai gasesti o masina care sa iti dea o senzatie clara de instabilitate (gen Chevrolet Aveo, prima generatie – am mers ieri cu una si nu trebuia sa faci mare lucru cu ea pentru a te speria…).
Masina prezentata de Turatii este varianta Sol, cea cu care a facut Kim_vl test drive este Terra. Te astept luna asta la un td care sa dureze mai mult de 10 minute. Faptul ca masina urmeaza imediat comanda pe care o primeste se datoreaza faptului ca directia este precisa. Aceeasi manevra daca o faci cu o Octavia sau Fabia, da impresia ca masina este stabila cand defapt directia lor nu este foarte precisa. Demaraj slab datorita folosirii lui la turatii sub 5000 (partea proasta ca la varianta Terra nu poti sa vezi cate turatii are masina).
Sistemul Variable Valve Timing – intelligence foloseste o tehnologie computerizata avansata pentru a varia admisia aerului in functie de conditiile de drum si gradul de solicitare al motorului. Prin reglarea perioadei de timp in care supapa de evacuare se inchide si supapa de admisie se deschide, motorul poate fi reglat instantaneu pentru a produce cuplu motor in toata plaja de turatii.
VVT-i aduce avantaje substantiale in 3 directii principale: permite performante sportive – turatii inalte, reduce consumul de carburant – turatii joase, si, ca o completare, arderile mai bune la temperaturi mai inalte asigura mai putine emisii de noxe.
PS Kim – imi cer scuze nu mai gasesc adresa de e-mail, incep sa apara informatii despre Yaris Hibrid.
Salutari!
Va apreciez foare mult si m-ar interesa parerea dumneavoastra in luarea unei decizii.Ce ati alege intre o Toyota yaris 1.33 99cp si un vw polo 1.4 85cp ambele din 2011?
In conditiile date as lua Yaris.
Multumesc frumos pentru raspuns!
test cu avensis cand veti face
In februarie 2012.
Am fost si eu la drive-test cu Yaris…
Modelul de la test era o echipare inferioara…ce m-a socat este ca nu avea turometru…ceea ce mi s-a parut “penal” ..in secolul XXI la o masina ce trece de 10000€ sa schimbi vitezele “dupa ureche”.
Un alt fapt care m-a socat a fost lipsa unui cruise control de pe oricare nivel de echipare.Pur si simplu nu e disponibil…deci se insinueaza ca Yaris e doar o masina cu care sa faci piata…
Cireasa de pe tort a fost pretul versiunii de varf a motorizarii 1.4 D4D (diesel) care era ~ 18000€.
Daca e sa alegi masini din clasa mica, din punctul meu de vedere Yaris este un model “small and much overpriced”…exista modele mult mai recomandate, fiabile si ele la fel ca un Yaris….
Perfect de acord…..
1. Nu schimbi vitezele dupa ureche, exista un indicator de schimbare a treptei de viteze, in sus sau in jos.
2. la 18.000 euro ai dotari foarte multe, iar pretul e pe masura otarilor.
3.Vrei sa insinuezi ca celelalte masini din clasa B daca au tempomat asta le face ca masini de cursa lunga.
4. Pune dotarile de pe Yaris pe oricare din Skoda, VW, Seat, Fiat, Dacia etc si o sa ai surpriza sa ajungi la acelasi pret 😛
Sanatate!
Finalul testului (facut f.profesionist,ca de obicei….) ma face sa pun intrebarea:ce ati alege-Yaris sau Jazz???Multumesc si succes in continuare la teste de masini cat mai diferite….
Mie imi place mai mult Jazz. Dar sunt mai multe probleme: Jazz are doar 5 trepte. Yaris e un model nou complet, foarte omogen, are si motorizare diesel, in trend cu vremurile de acum, deci daca as alege obiectiv as alege fara ezitare Yaris.
Interesant testul,ca de obicei. Ma intereseaza masinile japoneze,deci si Toyota. Am urmarit testele facute cu RAV4,Land Cruiser si Yaris dar m-ar interesa sa aflu mai multe despre Avensis. Sunt sanse pentru un astfel de test? Multumesc si mult succes in continuare!
Nu am in plan Avensis, cel putin nu in viitorul apropiat, poate din martie, mai vedem.