Introducerea pachetului extins ESP pentru Mercedes-Benz Sprinter din ianuarie 2012 va îmbunătăţi performanţa de frânare în situaţii critice şi va creşte siguranţa pasagerilor şi a celorlalţi participanţi la trafic.
Pachetul ADAPTIVE ESP 9i înlocuieşte sistemul actual ADAPTIVE ESP 8.1. Aceasta este o dovadă în plus că siguranţa este una dintre valorile fundamentale ale brandului Mercedes-Benz.
Succesorul sistemului ADAPTIVE ESP garantează o siguranţă mai mare
Sistemul inteligent de siguranţă ADAPTIVE ESP completează alte aspecte precum tehnicile precaute de condus, frâne eficiente şi sistemele sofisticate ale şasiului pentru o siguranţă cât mai mare.
Ca şi în cazul sistemului de siguranţă ADAPTIVE ESP 8.1, standard de la lansarea modelului actual Sprinter, noul ESP 9i ia şi el în considerare încărcătura transportată de autovehicul.
În funcţie de masa şi de poziţia centrului de greutate ale autovehicului, senzorii ESP stabilesc încarcărea autovehicului în orice moment; acest lucru asigură stabilizarea autovehicului prin intervenţia individuală modulată a sistemului ESP 9i.
Noul sistem ESP va interveni, de asemenea, selectiv în cazul în care o remorcă începe să se balanseze, ajutând astfel şoferul să stabilizeze autovehiculul şi legătura între autovehicul şi remorcă. ADAPTIVE ESP 9i are două funcţii adiţionale: Brake Disc Wipe şi Electronic Brake Prefill.
Sistemul Brake Disc Wipe accelerează timpul de răspuns la frânare în condiţiile de vreme umedă
În condiţii de vreme ploioasă, asupra frânelor se aplică o uşoară presiune de frânare la intervale regulate de timp cu scopul de a şterge pelicula de apă de pe discul de frână.
În cazul unei frânări de urgenţă, puterea totală de frânare este activată imediat. Acest lucru conduce la o distanţă de frănare mai scurtă, comparativ cu cea în cazul în care discurile de frânare sunt umede.
Sistemul Electronic Brake Prefill asigură un răspuns rapid de frânare
Dacă acceleraţia este eliberată brusc şi rapid, plăcuţele de frână sunt activate uşor în mod automat astfel încât să elimine în prealabil spaţiul dintre plăcuţele de frână şi discuri.
În cazul frânării de urgenţă, vor fi câştigate câteva milisecunde, din moment ce suprafaţa de frecare a plăcuţelor şi discurile vor fi deja în contact, facilitând astfel o decelerare eficientă.
Această funcţie reduce, de asemenea, distanţa de frânare, care, în funcţie de circumstanţe, ajută la evitarea unui accident sau la diminuarea efectelor acestuia.
Noul sistem ADAPTIVE ESP 9i va fi disponibil ca dotare standard din ianuarie 2012 fără niciun extra cost.
Mi-ar placea sa vad la sectiunea ,,Masini” un sprinter sau un Vito 4matic prezentate in detaliu, Vito in versiunea full options este mult peste Viano si chiar si restul concurentei, ar fi frumos sa il vedem in detaliu macar in filme :))
Poate va fi, nu stiu inca.