E relativ simplu sa raspunzi la intrebarea din titlu. Traficul e aglomerat pentru ca sunt foarte multe masini in capitala, pe undeva firesc, tinand cont ca orasul are milioane de locuitori.
Insa mai sunt unele chestiuni ce raman greu de inteles intr-o capitala a unei tari ce se doreste a fi parte din Europa civilizata…
De ce se permite accesul masinilor de transport de mare tonaj in Bucuresti? Ce cauta autogarile de calatori in centrul orasului? De ce se permite parcarea de rulote (remorci, barci) in parcarile de resedinta?
Ce rol au spatiile enorme prevazute pentru autobuzele RATB drept spatii de oprire (in detrimentul locurilor de parcare), cand majoritatea covarsitoare a soferilor RATB opreste in dreptul statiei pe banda 1?
Ce cauta hypermarketurile in mijlocul orasului? Edilii capitalei, indelung plimbati la schimburi de experienta internationale, nu au observat ca genul acesta de spatii comerciale este oriunde plasat numai in oras nu?
E atat de greu sa eliberam locurile de parcare ocupate de vehicule abandonate? De cand scoala de soferi pentru camioane si alte asemenea utilaje, eventual cu remorci, se face in zone urbane?
Stabilirea unui culoar central, marcat distinct, pe arterele capitalei, destinat special pentru vehiculele de urgenta (SMURD, Pompieri, Politie, etc) ar fi benefica in ambuteiaje. Nu trebuie sa inventam apa calda si gaura de la covrig, e suficient sa gandim…
Tot ce ai spus e valabil.
La probleme as adauga:
– o retea de metrou insuficient dezvoltata
– soferi cu ochelari de cal, care nu lasa pe nimeni inaintea lor sa schimbe banda – chiar si in cazul intalnirii unui obstacol pe o banda. Asta m-a impresionat in alte tari, pe langa ca in momentul cand pui semnal ai si schimbat banda fara sa te rogi si fara zeci de semnale de multumire (acel gest cu aprinderea alarmei e idiot, dar asta e alta discutie); iar in caz de obstructie, se formeaza acel ‘fermoar’, adica cate o masina de pe fiecare banda alternativ, in mod natural.
– soferi care blocheaza intersectia si/sau care parcheaza pe al doilea sau al treilea rand pentru ca de lene sa mearga 50m pe jos opresc exact in fata magazinului deranjand 2 benzi de trafic (si mie imi ridica primaria masina din fata blocului, dar asta e la randul ei alta discutie).