Noua gamă de produse BMW M GmbH oferă clienţilor mai multe modalităţi de a experimenta “Plăcerea de a conduce” punând încă o dată accentul pe sportivitate.
BMW M Performance se evidenţiază prin motoarele deosebit de puternice, agilitate îmbunătăţită şi manevrabilitate precisă, design încărcat de emoţie şi caracter practic pentru utilizare cotidiană, dar şi eficienţă impresionantă pentru performanţele pe care le oferă.
Toate se bazează pe actualele modele BMW, iar BMW M GmbH îşi foloseşte întreaga experienţă pentru modificările de tehnologie şi de design.
Premiera BMW M Performance anunţă crearea unei noi categorii de automobile, una care evidenţiază într-o nouă formă potenţialul sportiv al celor mai noi modele BMW. Noua gamă debutează cu patru modele care vor avea în comun un motor nou dezvoltat, o versiune diesel cu şase cilindri în linie.
Trei turbocompresoare, puterea maximă ce atinge 280 kW/381 CP şi cuplul motor de 740 Nm furnizează o lansare energică.
Fără rival în segment, noul motor oferă modelelor BMW M550d xDrive Sedan, BMW M550d xDrive Touring, BMW X5 M50d şi BMW X6 M50d performanţe impresionante, pe care competiţia nu le poate oferi nici cu propulsoare de cilindree mai mare.
Noua tehnologie M Performance TwinPower Turbo aduce o creştere semnificativă a puterii şi a cuplului de-a lungul unei plaje mari de turaţii. În acelaşi timp consumul de combustibil şi nivelul emisiilor în ciclul de testare EU au rămas aproape neschimbate faţă de versiunile de şase cilindri diesel de putere mai mică.
Motor unic, setări M
Combinaţia continuu optimizată între plăcerea condusului şi eficienţă oferă o dovadă nouă a experienţei remarcabile de dezvoltare pe care BMW M GmbH o deţine în privinţa tehnologiei sistemului de propulsie.
Legătura unică între între propulsie, tehnologia şasiului şi design este cea ce oferă caracterul unic BMW M Performance.
Transmisia automată Sport cu opt trepte şi sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive – optimizat pentru fiecare model în parte – sunt reunite cu modificări precise ale componentelor şasiului şi cu jante din aliaj uşor care sunt dezvoltate exclusiv pentru BMW M Performance Automobiles pentru a furniza caracteristicile de condus dominate de agilitate şi precizie.
Proprietăţile de manevrabilitate, controlate cu precizie, reflectă experienţa şi priceperea BMW M GmbH în dezvoltarea maşinilor sport superperformante.
Stilul M familiar este exprimat şi prin designul care îşi are originile în cerinţele aerodinamice ale condusului la limită. Interiorul este construit pentru a păstra experienţa unui condus sportiv deliberat.
Premieră: motor diesel cu şase cilindri dispuşi în linie cu trei turbocompresoare
Lansarea pe piaţă a primei game BMW M Performance reprezintă şi premiera celui mai puternic motor diesel montat vreodată într-unul din modelele mărcii. Noul propulsor demonstrează modul în care BMW se implică în dezvoltarea unor motoare diesel ultrasportive, dar şi extrem de eficiente.
Motorul cu şase cilindri dispuşi în linie utilizează capacitatea de 2.993 cmc pentru a genera o putere maximă de 280 kW/381 CP, astfel că noul agregat diesel are o putere specifică de 93,6 kW/127,3 CP per litru. La fel de impresionant este cuplul maxim al motorului, 740 Nm, pe care conducătorul îl va avea disponibil încă de la 2.000 rpm.
Un rol important în această creştere a puterii îl joacă tehnologia M Performance TwinPower Turbo. În premieră, un motor BMW va fi echipat cu trei turbocompresoare. Dimensiunea, aranjamentul şi strategia de interconectare a turbinelor este concepută astfel încât să garanteze furnizarea puterii maxime pe un interval larg al turaţiilor.
Sistemul cuprinde două turbocompresoare relativ mici şi unul mai mare, care îşi unesc forţele cu precizie pentru a livra nivelul cerut de putere. În funcţie de situaţie, momentul redus de inerţie al turbocompresoarelor mici este exploatat pentru a furniza reacţii prompte, în timp ce conexiunea cu turbina mare este maximizată pentru a genera cât mai multă presiune de supraalimentare la turaţii crescute.
Conceptul de supraalimentare în etape – inovator şi unic la nivel global – reprezintă o metodă deosebit de eficientă de creştere a puterii. În plus, eficienţa noului motor diesel este optimizată suplimentar prin inovaţii care includ o nouă etapă de dezvoltare a tehnologiei de injecţie directă common-rail, sistem ce dispune de piezoinjectoare care funcţionează la o presiune maximă de 2.200 bar.
Noul propulsor depăşeşte cel mai eficient echilibru între putere şi consumul de combustibil pe care îl oferă oricare motor de serie de acest gen.
BMW M550d xDrive: un nou punct de referinţă pentru plăcerea sportivă a condusului şi eficienţă în segmentul BMW Seria 5
Proprietăţile unice ale noului motor diesel cu şase cilindri dispuşi în linie joacă un rol important în redefinirea de către BMW M Performance a relaţiei dintre plăcerea condusului şi economia de combustibil – în acest fel, BMW M550d xDrive şi BMW M550d xDrive Touring ilustrează perfect filozofia BMW EfficientDynamics, care combină performanţele crescute cu un consum şi emisii CO2 foarte reduse.
Interpretarea specifică M a caracteristicilor gamei BMW Seria 5 alătură performanţa sportivă cu ergonomia şi confortul exploatării zilnice.
BMW M550d xDrive Sedan accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,7 secunde, în timp ce BMW M550d xDrive Touring realizează acelaşi sprint în 4,9 secunde. Într-o manieră la fel de convingătoare, cele două modele demonstrează şi beneficiile de eficienţă ale tehnologiei diesel.
În ciclul de testare EU, varianta Sedan înregistrează un consum de combustibil de numai 6,3 litri per 100 kilometri, iar cea Touring 6,4 l/100 km. Emisiile CO2 sunt de 165 grame per kilometru pentru BMW M550d xDrive Sedan, respectiv de 169 g/km pentru BMW M550d xDrive Touring. De asemenea, ambele modele îndeplinesc cerinţele specificate în standardul de emisii EU6.
Aflată în echiparea standard, transmisia automată Sport cu opt trepte beneficiază de clapete de schimbare a vitezelor montate pe volan şi de setări specifice modelului, ceea ce permite o schimbare şi mai rapidă a rapoartelor şi ajută la exploatarea la cel mai înalt nivel a caracteristicilor de performanţă ale motorului.
Totodată, BMW xDrive îmbunătăţeşte dinamica de virare a automobilului, precum şi tracţiunea şi stabilitatea direcţională. Sistemul electronic de tracţiune integrală utilizează o strategie de control personalizată pentru fiecare model.
Aceasta permite ca orice tendinţă de subvirare în situaţii de condus extrem de dinamic să fie contracarată prin ajustarea repartizării puterii, fără ca sistemul DSC (Dynamic Stability Control / controlul dinamic al stabilităţii) – conectat la xDrive – să fie nevoit să intervină.
În acelaşi timp BMW M550d xDrive beneficiază de elementele caroseriei care au fost optimizate aerodinamic (faţă şi spate), de oglinzile retrovizoare Ferric Grey şi barele prizelor de aer, precum şi de jantele exclusive din aliaj uşor, de 20 de ţoli (disponibile opţional).
BMW X5 M50d şi BMW X6 M50d: prezenţă impresionantă ca eficienţă, dar şi ca acceleraţie
Tehnologia remarcabilă a sistemului de propulsie şi a şasiului, în combinaţie cu sistemul inteligent de tracţiune integrală xDrive, permite modelelor BMW X5 (Sports Activity Vehicle) şi BMW X6 (Sports Activity Coupe) să demonstreze un control remarcabil.
Gama BMW M Performance, bazată pe cele două modele BMW X, duce aceste trăsături de caracter la un nivel complet nou. Datorită celui mai puternic motor diesel din gama de propulsoare BMW, combinat cu transferul puterii, proprietăţile de manevrabilitate şi echilibrul aerodinamic – toate optimizate – pentru care automobilele M sunt renumite, BMW X5 M50d şi BMW X6 M50d stabilesc noi standarde în clasele lor în materie de sportivitate, armonie conceptuală şi eficienţă.
Prin puterea maximă de 280 kW/381 CP şi vârful curbei de cuplu de 740 Nm, motorul dezvoltat pentru BMW M Performance aduce cele două modele BMW X la un nivel de performanţă pe care nici o altă maşină cu motorizare diesel din segmentele lor nu îl atinge.
BMW X5 M50d accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,4 secunde, BMW X6 M50d în doar 5,3 secunde, în timp ce consumul în ciclul de testare EU se situează la 7,5 litri per 100 kilometri pentru Sports Activity Vehicle, respectiv la 7.7 l/100 km pentru Sports Activity Coupé – puţin peste datele înregistrate de variantele diesel existente ale celor două modele. Emisiile CO2 sunt de 199 grame per kilometru pentru BMW X5 M50d şi de 204 g/km pentru BMW X6 M50d.
Transmisia automată Sport cu opt trepte, cu dinamică îmbunătăţită a schimbării vitezelor, şi sistemul de tracţiune integrală xDrive, au fost adaptate pentru a se potrivi fiecărui model în parte şi accentuează reglajul tradiţional al automobilelor BMW (cu tracţiune spate), pentru o notă suplimentară de sportivitate.
Tehnologia şasiului, care şi ea a fost modificată prin utilizarea experienţei BMW M GmbH, accentuează şi mai mult agilitatea emblematică a modelelor BMW X, totul pentru calităţi sportive îmbunătăţite.
BMW X5 M50d şi BMW X6 M50d îşi subliniază tendinţele dinamice sub forma unor dotări specifice de caroserie, care au rolul de a optimiza furnizarea aerului de răcire pentru motor, cât şi proprietăţile aerodinamice ale maşinilor.
Jantele M din aliaj uşor, de 19 ţoli (BMW X6 M50d: 20 ţoli), sunt disponibile standard la aceste modele. Jantele din aliaj uşor, de 20 ţoli, în Ferric Grey – dezvoltate exclusiv pentru gama BMW M Performance Automobiles – pot fi comandate ca opţiune.
În plus, capacele Ferric Grey metalizat pentru oglinzile retrovizoare şi barele prizelor de aer – o altă particularitate pentru BMW M Performance Automobiles – oferă automobilelor un impact vizual unic.
BMW M Performance: utilizarea experienţei remarcabile pentru sporirea plăcerii condusului – un concept încercat şi testat
Dezvoltarea maşinilor sport superperformante – cu tehnologia personalizată a sistemului de propulsie şi a şasiului, cu design şi dotări de interior remarcabile, dar şi butoane şi afişaje specifice pentru model – reprezintă punctul central al afacerii BMW M GmbH.
Aptitudinile necesare pentru a îndeplini aceste cerinţe îşi au originile în decenii de experienţă în conceperea maşinilor de curse, care iniţial a fost singura preocupare a BMW Motorsport GmbH după înfiinţarea companiei în 1972.
Totuşi, nu a durat mult până când această pricepere a fost utilizată şi pentru a îndeplini cerinţele conducătorilor cu pretenţii sportive, care doreau mai multă putere din parte automobilelor de serie. Încă de la jumătatea anilor ’70, primele modele BMW Seria 5 au fost echipate cu tehnologii ale propulsiei şi şasiului, modificate corespunzător.
În 1980, un model special BMW Seria 5 a fost prezentat în premieră; BMW M535i beneficia de o creştere semnificativă a puterii (la 160 kW/218 CP) şi de modificări ale şasiului, frânelor, cutiei de viteze şi diferenţialului spate.
Tot pe baza celei de-a doua generaţii BMW Seria 5 a fost dezvoltat şi BMW M535i, care a fost comercializat între 1984 şi 1987 – alături de BMW M5, model lansat în 1985. Prin puterea suplimentară dezvoltată dinamic ireproşabil şi prin identitatea stilistică remarcabilă – subliniată de componentele caroseriei optimizate aerodinamic -, BMW M535i a furnizat o plăcere a condusului specială, dar şi o utilitate cotidiană.
A marcat lansarea unui concept al cărui succes a fost garantat de armonia pe care BMW M GmbH a realizat-o între sistemul de propulsie, şasiu şi design şi care acum a renăscut sub o formă complet nouă, gama BMW M Performance.
Filosofia BMW M Performance: o nouă dimensiune a plăcerii condusului
Performanţele extraordinare, caracteristicile motorizării – axate pe armonia perfectă între sistemul de propulsie, şasiu şi designul optimizat aerodinamic -, precum şi eficienţa impresionantă scot în evidenţă gama BMW M Performance.
Primele modele din această categorie – dezvoltate de BMW M GmbH – extind gamele BMW Seria 5, BMW X5 şi BMW X6. Acestea sunt propulsate de cel mai puternic motor diesel care s-a aflat vreodată în echiparea unui automobil al mărcii şi dispun de o tehnologie a şasiului ce a fost adaptată exact la caracteristicile de performanţă ale motorului.
În plus, automobilele sunt echipate cu transmisie automată Sport cu opt trepte şi cu o versiune a sistemului inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive ce a fost optimizat pentru accentuarea dinamicii. Elemente speciale de design subliniază apartenenţa modelului la o categorie specială de automobile.
BMW M GmbH supervizează definiţia şi execuţia tuturor dotărilor tehnice şi de design specifice modelului. Compania se poate baza pe experienţa bogată în dezvoltarea de modele superperformante, adaptate din gama BMW.
Acest know-how a permis personalizarea sistemului de propulsie şi al şasiului şi este susţinut de un limbaj de design propriu care se regăseşte în conceperea pachetelor M Sport pentru fiecare model BMW.
Principiul de bază în dezvoltarea gamei BMW M Performance Automobiles a fost crearea unui caracter autentic, în care creşterea puterii motorului să fie transferată controlat în performanţe dinamice. Totodată, s-au păstrat principalele calităţi cotidiene ale fiecărui model BMW în special în materie de funcţionalitate şi confort al călătoriei.
Proprietăţile de manevrabilitate ale BMW M Performance Automobiles sunt definite printr-o agilitate şi o precizie remarcabile. Toate modificările la arcuri şi amortizoare, direcţie, sistem de frânare, sisteme de control al şasiului şi tehnologie de tracţiune integrală sunt orientate spre caracteristicile specifice de performanţă ale fiecărui automobil.
La acestea se adaugă faptul că ele îşi coordonează reacţiile pentru a furniza cea mai precisă manevrabilitate. Chiar şi atunci când conducătorul atinge limitele dinamice ale automobilului, sistemele de transfer al puterii, direcţia şi frânele oferă reacţii clare şi previzibile la impulsurile sale.
Poziţionarea BMW M Performance se defineşte atât de motorul aflat sub capotă, cât şi de setarea generală specifică modelelor M. Motorul dezvoltat pentru BMW M550d xDrive, BMW X5 M50d şi BMW X6 M50d este cel mai puternic propulsor diesel din actuala gamă a mărcii, iar modificările şasiului realizate de BMW M GmbH sunt rezervate exclusiv pentru BMW M Performance.
Continuarea unei tradiţii rafinate
Originile BMW M GmbH se regăsesc în dezvoltarea şi producerea maşinilor de curse şi nu a durat mult până când au avut succes – în special în competiţiile de turisme. Potenţialul sportiv evident, care a fost transferat în modelele BMW de serie, a făcut ca mulţi dintre clienţi să-şi dorească mai multă putere.
La numai câţiva ani după ce BMW Motorsport GmbH a fost fondată, în 1972, primele modele BMW Seria 5 au primit modificările necesare la motor, transferul puterii şi şasiu pentru a răspunde cerinţei clienţilor. Apoi, în 1980, un nou model a fost adăugat gamei BMW Seria 5: BMW M535i a fost propulsat de un motor de 3,5 litri, cu şase cilindri dispuşi în linie, care dezvolta 160 kW/218 CP.
Ulterior acesta a fost disponibil şi la BMW Seria 6 şi BMW Seria 7. Pentru a obţine maximum din avantajul semnificativ de putere, acest model a beneficiat şi de modificări precise la şasiu, frâne, cutie de viteze şi diferenţial spate, precum şi pneuri şi jante speciale, scaune sport şi volan îmbrăcat în piele. Eleroanele faţă şi spate, optimizate aerodinamic, figurau şi ele pe lista de opţionale.
Un model BMW M535i a fost dezvoltat pe baza celei de-a doua generaţii BMW Seria 5 şi a fost comercializat între 1984 şi 1987. Prin puterea crescută şi elemente de design distinctive, M535i a dus conducătorii la un nivel complet nou al plăcerii condusului şi a oferit o utilitate cotidiană fără restricţii.
Acest concept s-a bucurat de un succes de durată pe parcursul mai multor ani, chiar şi după ce BMW M5 – un model sport foarte performant – a fost lansat în 1985. Iar acum a renăscut într-o manieră nouă şi contemporană, odată cu apariţia BMW M.
ce parere aveti despre acest model? credeti ca v-a fi fiabil? va-ti lua aceasta masina?
Da, cred ca e fiabil si mi-as lua daca as avea bani.
multumim robert pt informatiile despre noul motor tri-turbo.
un contrast amuzant: in timp ce BMW face motoare tot mai bune, in romania drumurile sunt tot mai proaste.