Goodyear furnizează anvelope prototip pentru două concepte Chevrolet

Goodyear Tru 140S concept tireLa jumătatea acestei luni, Salonul Internaţional Auto de la Detroit a oferit numeroase exemple de experţi care au ales anvelopele Goodyear datorită gradului lor superior de manevrabilitate şi a aspectului lor extrem de plăcut.

În timp ce mulţi producători auto au ales, din nou, anvelopele Goodyear pentru a-şi echipa noile modele, două maşini de senzaţie de la Chevrolet au etalat anvelope concept de la Goodyear ca parte a apariţiei lor de marcă pentru tinerii conducători auto.

Cele două modele concept expuse de Chevrolet în săptămâna auto de la Detroit au fost Code 130R şi Tru 140S. Cele două vehicule reprezintă, în opinia celor de la Chevrolet, nivelul de stil şi funcţionalitate pe care viitoarele generaţii de cumpărători îl vor avea în vedere.

Centrul de Cercetare şi Proiectare Goodyear din Akron a dezvoltat anvelopele speciale pentru cele două modele Code 130R şi Tru 140S, lucrând cu inginerii GM, şi furnizând unele din cele mai deosebite anvelope sculptate vreodată pentru această echipare de înaltă ţinută.

“Obiectivul nostru este de a oferi sprijinul necesar producătorilor de automobile, furnizându-le proiecte de anvelope şi know-how-ul de manufacturare care se potriveşte cel mai bine cerinţelor lor.

În timp ce scopul nostru este acela de a echipa vehicule de top şi de înaltă ţinută, ştim că aceasta nu poate fi posibil decât prin inovare continuă şi dedicată şi prin calitatea produselor noastre,” a spus Johann Finkelmeier, Vice-Preşedinte al Goodyear, anvelope pentru echipare originală.

“Faptul că am fost aleşi pentru a furniza anvelope pentru aceste două maşini-concept fabuloase este o dovadă a abilităţii Goodyear de a furniza anvelope pentru ipotetic orice tip de vehicul.”

Automobilul Code 130R este un coupe cu patru locuri care are printre caracteristici şi un stil inspirat de ideea de performanţă şi transmisia pe roţile din spate. Acest concept îmbină într-un mod eficient performanţa turbo cu economia de carburant.

Banda de rulare a anvelopelor a fost proiectată pentru a avea distribuţia de cauciuc a popularei anvelope de ultra-înaltă performanţă Goodyear Eagle, în condiţiile unei asortări perfecte cu noul stil al maşinii. Design-ul asimetric al benzii de rulare a fost gândit să fie simetric faţă de linia mediană a maşinii.

Potrivit celor de la Chevrolet, Tru 140S este o maşină cu tracţiune faţă, un coupe sportiv cu patru locuri “exotic, dar accesibil”. Anvelopele destinate modelului Tru 140S au început să fie proiectate de la sigla Chevrolet, evoluând treptat până la profilul lor final.

Anvelopele concept au fost fabricate ca anvelope cu o bandă de rulare fină în unitatea de producţie a Goodyear din Luxemburg, sculptarea profilului distinctiv pentru cele două modele concept fiind executată cu laser. Textura suprafeţei benzii de rulare, împreună cu îmbinările finale de la nivelul canelurilor benzii de rulare, a fost adăugată ulterior.

“Probabil, unul dintre cele mai bine păstrate secrete la orice salon auto important este munca artistică ce trebuie depusă pentru dezvoltarea fiecărei anvelope ce urmează să fie prezentată pe maşini de înaltă ţinută,” a spus Paul Maxwell, proiectant principal în cadrul Centrului de Cercetare şi Proiectare al Goodyear.

“Nu încape îndoială că maşinile sunt adevăratele vedete la aceste saloane auto, dar şi anvelopele trebuie să atragă un pic de atenţia pentru a-şi duce la bun sfârşit rolul lor de suport.”

Printre doar câteva exemple din trecut de anvelope dezvoltate de Goodyear se numără anvelopele “Snakeskin” (pentru maşina-concept din 1997 Dodge Copperhead), anvelopa “Big Block” (dezvoltată pentru Ford-ul F-350 “Tonka” în 2002), o anvelopă “Porsche logo” (pentru conceptul din 1993 Porsche Boxster), un profil al benzii de rulare “Sweeping” (pentru conceptul Chevrolet Camaro din 2006), şi chiar anvelopele “Bat” (dezvoltate pentru faimosul Batmobile din filmul Batman).

Dar nu este vorba numai despre stil când vine vorba de echiparea modelelor expuse la acest salon auto.

Pe măsură ce tehnologia şi stilul producţiei de autovehicule continuă să se îmbunătăţească până la un nivel de necrezut, orice iubitor de maşini încă ştie că cel mai important lucru în cazul unui automobil este să aibă aderenţă, iar aderenţa o oferă anvelopele cu care este echipat automobilul respectiv.

Acestea sunt partea vechiculului care intră în contact direct cu suprafaţa de drum şi locul în care, potrivit lui Maxwell, se produce transferul de energie.

Deşi par că vin din viitor, aşa cum păreau la vremea lor şi anvelopele run-flat dezvoltate de Goodyear, anvelopele concept nu sunt numai rezultatul unui inginer proiectant cu o imaginaţie debordantă.

Ele sunt componente necesare pentru unele dintre cele mai populare vehicule expuse la majoritatea saloanelor auto, vehicule ce adesea evoluează în modele de serie produse ulterior pe scară largă.

“Dezvoltarea de anvelope concept este importantă, deoarece ne permite să contribuim la dezvoltarea tendinţelor de design din industria auto ce foarte curând ar putea fi implementate şi la anvelopele de stradă.

Comunicarea dintre piaţa auto şi producătorii de anvelope este de extremă importanţă pentru a păstra imaginea şi mesajul consistente prin design,” a spus Maxwell.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.