Mercedes-Benz B 180 CDI BlueEFFICIENCY

Mercedes-Benz B 180 CDI BlueEFFICIENCY

Nu vreau să fiu acuzat că exagerez cu superlativele, însă noul Mercedes-Benz Clasa B m-a impresionat profund, din multe motive.

Îmi e greu să cred că au reuşit să facă o caroserie tip monovolum, cu un coeficient aerodinamic de 0,26. Adică, ok, e BlueEFFICIENCY, îmi imaginam că are un motor deosebit, că e ceva mai joasă, mai spartan echipată şi mai uşoară, ca să aibă un consum scăzut de combustibil. Dar 0,26?

0,26 e o performanţă incredibilă, chiar şi la Mercedes-Benz, care are câteva modele printre cele mai aerodinamice din lume.

Din păcate, iarna capricioasă ne-a pus în situaţia de a filma în condiţii greu de imaginat. Cu B 180 am reuşit performanţe de care nu ne credeam capabili: să stăm ore în şir afară pe viscolul cumplit care a îngropat România în nămeţi şi ne-am descurcat în zăpadă care depăşea cu mult garda la sol a vehiculului.

În afara unor mici probleme de ergonomie, acest Mercedes-Benz a intrat fără discuţie în lista vehiculelor pe care le-aş cumpăra fără ezitare. E spaţios, arătos, luxos, performant, elegant şi economic. Nici nu poţi să-l numeşti scump, e totuşi un Mercedes, nu te aştepţi să-l iei la un preţ bun…

Poate că n-au fost cele mai reuşite filmări, din cauza perioadei scurte în care am avut maşina, independent de voinţa noastră sau a celor de la Mercedes-Benz. Pur şi simplu, cel care a avut-o înainte şi-a luat, cu de la sine putere, libertatea de a mai ţine B-ul o zi şi jumătate. Acea zi jumătate, culmea, a fost şi relativ ok starea vremii.

În momentul în care am reuşit să luăm vehiculul, a început viscolul de care povesteam. Ce am mai putut face, în timpul rămas, am făcut, au ieşit doar 4 filme.

45 Responses

  1. Lucian says:

    Salut!
    Tot respectul pentru toate prezentarile, cele mai amanuntite si precise, poate singurul lucru nefilmat este dedesubtul masinii
    As vrea sa achiziționeze și eu o mașină în ~10.000 Euro și aș avea că prima varianta B.class.ul diesel ( de preferat B200) și ar mai fi a 2a varianta Ford Mondeo MK5 dar cu motorul de 1.5 tdci ( să mă incadrez in buget).
    La Mercedes mă încântă mai mult interiorul și calitatea materialelor + spațiul de la interior și portpagaj, nu în ultimul rând consumul. Că minusuri, in afara de gardă la sol, ce am mai citit pe net ar fi suspensiile mai mult spre sport decat spre confort și antifonarea.
    Fodul este mai masculin, mai arătos la exterior, că dotări un pic peste Mercedes, acest fapt datorandu.se clasei medii din care face parte, mai confortabil, mai antifonat. Ca minusuri, materialele mai slabe calitativ, la 0-100 cu 0,6s mai lent că B180 CDI dar la drum întins mi se pare că ar trage mai bine Fordul.
    Menționez că mașina o iau în special că masina de familie, momentan am un venit passatu B5 1.9 131cp și nici nu mă gândesc cum e ca aurmătoarea mașina sa fie mai lentă.
    Aștept un punct de vedere daca se poate din partea domnului Robert ( care le.a testat pe ambele, Fordul și în mai multe variante), chiar și de la useri cunoscatori. Mulțumesc!

    • turatiimaster says:

      B-ul e o masina foarte interesanta, singura limitare e garda la sol, la drumurile noastre e problematica. Nici Mondeo nu e rau, dar daca gasesti un B in mintile lui, e altceva.

    • kim_vl says:

      0,6 s mai lent ? Dar ce, esti la F1 ?

  2. vali says:

    Ok. Am inteles ca B-ul diesel este OK. Stie cineva cum este motorul entry benzina (parca 1.6 122 cp) ?

  3. devyllexx says:

    eu l-am cumparat cu motor 180 diesel,culoare albastru univers, simil de piele Sahara bej, geam panoramic, pachet sportiv,de oglinzi si de lumini, clima bizone, sensor de aparcare si speedtronic plus cadou de la concesionar 3 ani de intretinere sau 45,000 km in 30,000€. eu cred k nu ai masina ma ieftina si asa de buna la pretul asta.

  4. dani says:

    cand testati mercedes s

    • turatiimaster says:

      Nu am in plan clasa S, cel putin nu in viitorul apropiat. Insa daca e disponibila, s-ar putea sa o testam.

  5. kim_vl says:

    Koleos ?

  6. catalin says:

    @kim_vl: Daca ar fi fost motor de 2 litri diesel, l-as fi ales pe acesta. Cum Cx5 nu are, nu vad de ce as plati statului un impozit de 4 ori mai mare pentru aceeasi kilometri parcursi, asa ca ma tenteaza motorul pe benzina si cu cutie automata. Oricum eu inclin catre Koleos pentru ca are unghiuri mai bune, sistem 4×4 mai performant, diesel de 2 litri cu cuplu bun si un pret mai mic. La CX5 nu-mi plac: unghiul de atac si imposibilitatea de a bloca electronic diferentialul central. A si inca ceva, de ce nu a fost inca testata la euroncap ? Sigur are sisteme destepte de siguranta activa dar parca suna mai bine sa stii ca are 5 stele pe sistemul nou. Pana si XV de la subaru a fost testat si despre ele nu s-a facut tamtam prea mare in presa.
    Pe de alta parte, ingloband atat tehnologie nou, ma astept ca Cx5 sa sufere de bolile copilariei (vezi discurile de frana de pe cx-7) iar service-urile noastre sa ridice din umeri:” e tehnologie noua, trebuie sa intrebam in japonia”.
    Gata cu palavrageala, cred ca o sa-mi iau pana la urmaa SUV-ul creat de tine :))

    • kim_vl says:

      Dieselul de pe CX-5 nu ma incanta nici pe mine. Daca ar fi as lua benzina cu cutie automata AWD. Imi plac designul si tehnologiile de pe masina, dar eu stiu…benzina aspirat de 200 Nm pe un SUV ?
      Dar de Subaru XV diesel ce zici ? Mai sunt si Kia Sportage si ix35 la preturi bunicele.
      Astept sa vad preturile pt. Romania pt. Qashqai 1.6 dCi 4×4 si noul Opel Mokka (asta pt. sotie ca parca e mai de femei).
      Ar mai fi Mitsubishi ASX; au niste discount-uri bunicele acum pt. masini de pe stoc, dar mai am una in familie si parca n-as lua doua masini la fel.
      Despre Koleos nu stiu ce sa zic, astept si eu review-ul lui Robert. Designul exterior e ok (nici prea-prea nici foarte-foarte), designul interior nu prea ma incanta, nici modul de deschidere in 2 bucati al haionului, nici brandul si nu mi se pare nici foarte ieftin. Sa vedem motorul.
      In sinteza eu oscilez intre XV si Qashqai.

    • kim_vl says:

      Vad ca la ix35 au introdus echipari noi si ceva discount-uri bunicele.

  7. Catalin says:

    Ok, o sa continuam comentariile dupa ce apare review-ul.

    Iti multumesc pentru munca depusa!

  8. Catalin says:

    Din pacate, nu cred ca o sa vedem curand EDC pe Koleos.

    Oricum, am inteles (gata sunt in eroare, scuze) ca o automata conventionala ar fi mai buna in off-road decat una cu dublu ambreiaj.

    Eu unul, as alege automata, echipare Dynamique plus pachetul assist si scaunele incalzite. As mai pune si navigatia doar daca ulterior as putea folosi displayul pentru o camera de marsarier. Toate duc putin peste 27.000 euro (cu reducerea de 2000 aplicata). Eu zi ca merita, nu?

    • turatiimaster says:

      Nu vad diferente in off-road intre dublu ambreiaj si cutie automata conventionala. Ambele sunt inferioare unei manuale in off-road, altfel nu vad cu ce ar deranja.

      Koleos-ul asta e Dinamique plus pachete, bi-xenon, navigatie si trapa plus alte maruntisuri.

      • petre says:

        Ar trebui sa fie diferente destul de importante in comportamentul off-road: in cazul ambreiajului dublu ai frana de motor, la cv automata nu

        • turatiimaster says:

          Nu e asa, cutia automata are program de greu si altele, si cutia automata conventionala are frana de motor.

  9. kim_vl says:

    N-ai mai “produs” nimic nou ?

    • turatiimaster says:

      Renault Koleos si Audi Q3, inca nu sunt gata, zilele urmatoare, luni-marti o sa fie pus Koleos.

      • Catalin says:

        Si surpriza o sa fie ca renault koleos este masina cu cel mai bun raport pret/calitate/dotari/polivalenta dintre crossovere/suv-uri mici, nu?

        • turatiimaster says:

          Mie mi-a placut.

          • Catalin says:

            Ti-ar fi placut si daca era varianta de 150 CP si cu cutie automata (asta din prisma experientei pe care o ai cu alte masini renault ce au asa ceva) ?

            Astept acest review, la fel de mult cum le-am asteptat pe cele pentru ix35, sportage si tiguan.

            Pe cand unul pentru cx5 ? La BDT au adus masina de test 2.0i AWD automata.

            • turatiimaster says:

              E foarte misto si varianta cu cutie automata, insa de cand Renault a scos si EDC, nu as mai recomanda cutia automata clasica.

          • kim_vl says:

            Si eu astept cu nerabdare CX-5-ul de la Mazda.
            @Catalin
            Ce varianta de CX-5 te-ar tenta ?

            • turatiimaster says:

              Am vorbit azi la Mazda, CX-5 va veni cam intr-o saptamana, sper sa il prindem si noi in martie.

  10. yuti says:

    foarte tare masina dar cam scumpa pt bugetul nostru nostru :))) dar arta foarte bine 😉

  11. stefan says:

    BMW X6 a cam disparut din lista urmatoarelor autoturisme… nu mai apare in plan pe viitor?

    • turatiimaster says:

      Vedem, din pacate vehiculul de test a atins limita de 15 000 km si a fost retras din parcul de drive-test. In loc o sa vin un seria 6 coupe cred, o sa vedem. Oricum, probabil ca va veni in parc si un alt model de X6 si il vom testa.

  12. maurice says:

    Buna. Foarte bun review-ul. Acum sa imi dau si eu cu parerea 🙂
    Singurul motiv pentru care nu mi-as cumpara masina este tractiunea spate, care iarna este foarte usor depasita de situatie. Imi place foarte mult design-ul masini (interior, exterior).
    Sunt din Timisoara. Iarna aceasta drumurile principale au fost destul de curatate, dar in spatele blocului, pe drumurile secundare, dezastru. Cu Golful meu 4 nu am avut nicio problema. In consecinta, toti prietenii ce detin o masina cu tractiune spate au mers cu taxi-ul la lucru 🙂
    Tu cum te-ai descurcat cu B-ul in conditiile din Bucuresti ?

    La cat mai multe review-uri in viitor !

    • turatiimaster says:

      Mercedes-Benz Clasa B noul model utilizeaza o platforma tehnica noua, cu tractiune fata. In afara de garda la sol redusa, care deranjeaza clar in conditii de zapada mare, nu am avut probleme cu masina in conditii de iarna.

  13. c_rail_77 says:

    Bun review.
    Optiunea aceea cu pozitiile pe o parte la care ai insistat mai bine de 3 minute exista inca de acum 12 ani pana si pe masini non-premium,ca sa le zic asa. Dau un singur exemplu: un Opel Corsa din 2000. Deci nu stiu ce ti s-a parut asa spectaculos :))

    • turatiimaster says:

      Nu am spus ca e o optiune in premiera mondiala, insa din miile de masini care mi-au trecut prin mana am intalnit-o la foarte putine, am insistat cu prezentarea pentru ca asa ceva ar trebui sa aiba orice masina.

  14. eded says:

    buna prezentarea, iar masina f. interesanta din pdv al calitatii interiorului.

    PS. Daca ai putea sa faci denumirile filmuletelor pe youtube mai scurte, astfel incat sa se poata vedea si numarul filmului din serie, ar fi f. folositor pentru navigarea intre filme. (ex: cand filmele sunt in bara laterala, titlurile lor sunt la fel: “Model masina explicit vi….”)

    • Adrian Ionescu says:

      Subscriu la sugestia de a modifica numele fimelor astfel incat sa fie usor de identiifcat numarul lor.

  15. Adrian Ionescu says:

    Inca ceva… in lista de preturi de pe mercedes.ro scrie ca frana de parcare electrica se dezactiveaza la plecarea de pe loc.

    • turatiimaster says:

      Se poate sa fi gresit noi cu frana de parcare, in functie de anumiti factori, frana de parcare poate sau nu sa se dezactiveze atunci cand incerci sa pleci de pe loc. La Hyundai i40 la fel facea, uneori pur si simplu se decupla, alteori nu, la B-ul de fata eu nu am reusit manevra, probabil trebuia sa mai fac ceva sau sa urmez foarte corect o succesiune de manevre – nici nu am insistat foarte mult. Eu cred ca e asa cum scrie in lista de preturi, doar ca nu mi-a iesit mie manevra si fiind presati de timp nu am mai stat sa studiem, am trecut mai departe.

  16. Adrian Ionescu says:

    Mie, din contra, mi se pare surpinzator de mic pretul pentru un Mercedes si pentru dotarile de pe masina (numai navigatia si spatiul vitrat costa minim 1500 euro la concurenta). Din cate am vazut pretul a fost de 25000, este corect?

    • turatiimaster says:

      Nu mai retin exact pretul, dar trebuie sa fie pe film, si mie mi s-a parut un pret bun, masina e spectaculoasa din multe puncte de vedere.

      • auretu says:

        Pretul este de 25916EUR, fara tva si fara nici o optiune. Modelul din prezentare are tapiterie de piele si multe altele…

        • turatiimaster says:

          Da, scrie si pe film, la inceput, pretul, cu mentiunea “fara optiuni”.

          • Adrian Ionescu says:

            Da, asta schimba putin situatia. Facusem si eu calculul pe sit-ul Mercedes si iesea mai mult de 26000. Cam care sunt concurentii lui – Ford C Max, Zafira sau Meriva, samd?
            Oare Mercedes practica discounturi sau nu se pune probblema la ei?

            Stiu ca sunt masini din clase diferite si ca publicul tinta e diferit, dar dintre Mercedes B si Opel Insignia care ti-a placut mai mult? (se poate face exceptie de la motorizare) pt ca, avand in vedere discunturile practicate de Opel Insignia f bine dotata ajunge cam la acelasi pret ca si Mercede B, dotat bine

            • turatiimaster says:

              B-ul e ca un fel de monovolum, deci intra in clasa cu toate monovolumele, insa mie mi se pare o clasa in sine, are tot ce vrei de la o masina si nu e deloc banal.

              Intre Insignia si B, depinde. Ambele sunt foarte ok, chiar e foarte dificil sa fac o alegere intre ele. Inclin putin spre Mercedes, dar nu am argumente clare, pur si simplu parca mi-a placut mai mult. Ca raport pret-calitate iese Insignia, insa cand ai luat un B, discutia se termina, e Mercedes, cu avantajele si dezavantajele aferente.

  17. razvan says:

    Salut!

    Apreciez reviewul si efortul pentru realizarea acestuia, mai ales pe vreamea de afara! Am totusi unele observatii.

    Garda la sol mi se pare, de departe, cel mai mare dezavantaj pentru soselele pe care le avem si mai ales pentru Bucuresti, in particular.
    Nici nu vreau sa ma gandesc cum o sa arate bara din fata, pur si simplu cojita pe colturi de la toate bordurile, chiar daca nu vrei sa le urci, tot mai atingi, mai ales cand parchezi. Si senzorii nu sunt mare lucru, nu par sa ajute foarte mult, cum s-a vazut si in test, nu te poti baza doar pe ei. Ca sa nu mai zic ca la gama premium puteai sa te astepti (ca la bmw de exemplu) de inclusiv camera de luat vedere in spate, lateral in oglinzi, fata etc cu atat mai mult cu cat exista deja un display color perfect disponibil pentru asta.

    Sistemul de servodirectie adaptiv in functie de viteza nu mi se pare mare lucru, multe masini il au si care nu sunt premium, este ceva de baza!

    La fel si sistemul de pozitii doar pe o singura parte. Din ce stiu eu la Opel si la VW exista acelasi sistem, pe aproape toate masinile, chiar si la echiparile de baza. Pur si simplu lasi maneta de semnalizare actionata pe ce parte vrei, mi se pare oricum si mai simplu de folosit si mult mai ergonomic. In plus si bipaie cand iesi din masina, ca sa nu o uiti asa daca ai atins-o din greseala.

    Mai sunt si alte dotari care totusi conteaza si ar trebui sa fie pe o masina premium, mai ales la banii astia: faruri de ceata, oglinzi retractabile automat electric, climatronic!!, oglinda interioara electrocromica. Sunt aspecte de baza, care fac o mare importanta in viata de zi cu zi, sunt chiar acele detalii care conteaza!

    Si nu in ultimul rand insonorizarea lasa mult de dorit.

    Per total, pentru gama premium, la 26.000 euro, chiar si Mercedes, nu mi se pare ca face banii. Dar este doar parerea mea:)

    Numai bine!

    • turatiimaster says:

      Sistemul Direct Steer e mai deosebit, ofera o mare precizie si de asemenea o finete in manevrare. Stiu ca sunt foarte multe masini cu sisteme care par similare, insa aici vorbim de un sistem premium deosebit (optional la Mercedes), si servodirectia prezenta standard este variabila. Direct Steer e altceva decat o servodirectie standard, intrucat se bazeaza mai mult pe mecanica, de aceea este foarte placut in manevrare, oferind o schimbare semnificativa a directiei la o miscare relativ mica a volanului. Diferenta fata de un sistem clasic este, babeste vorbind, un sistem mecanic (acel melc din caseta) care se ajusteaza automat in functie de unghiul volanului. Un sistem similar mai gasesti la Porsche.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.