Disponibil în România din martie, noul model Honda Civic este construit pe punctele forte ale predecesorului său, fiind considerat o “evoluţie revoluţionară” datorită designului special, confortului și manevrabilității sporite, precum și conştientizării problemelor mediului înconjurător.
Dezvoltat în mai bine de patru ani de experţii Honda, cel de-al noualea model Civic este mai performant prin îmbunătăţirea sistemului de suspensii (pentru confort şi manevrabilitate mai mare), prin materialele interioare folosite (care îmbunătăţesc calitatea generală a spaţiului interior), prin designul avansat al habitaclului şi prin aerodinamică (un aspect exterior mai bun şi o mai mare eficienţă) dar şi prin propulsoare (care înregistrează performanţe excelente şi un nivel redus de emisii CO2).
„Am dezvoltat noul model Civic după o analiză riguroasă a profilului şi dorinţelor clienţilor europeni ţinând cont de elementele apreciate cel mai mult de aceştia: siguranţa maşinii, eficienţă şi accesibilitate.
Ridicând standardele am creat un autovehicul mai sigur, premium în ceea ce priveşte performanţele oferite la un preţ convenabil, cu un design revoluţionar. Noul Civic reprezintă un salt de două generaţii”, declară Masahiro Matsushita, preşedintele Honda Trading România.
Noul Civic se distinge prin designul exterior, aerodinamic şi futurist, dar în acelasi timp, practic.
Eforturile echipei de designeri Honda s-au concentrat în jurul performanţei aerodinamicii autovehiculului care asigură o mai mare stabilitate la deplasarea cu viteze mari şi îmbunătăţeşte consumul de combustibil, dar şi performanţele dinamice. Designul caroseriei se distinge prin partea frontală, mai joasă şi mai lată şi prin bara de protecţie sculptată.
Şi la nivelul designului interior, experţii Honda s-au orientat către creşterea siguranţei şi a eficienţei, dar şi a crearii unui habitaclu practic, spaţios și în acelaşi timp elegant prin calitatea materialele noi folosite.
Noul Civic este disponibil în trei motorizări: versiunea 1.4 litri i-VTEC benzină, versiunea 1.8 litri i-VTEC benzină şi versiunea 2.2 litri i-DTEC diesel. Toate motorizările sunt echipate cu o cutie de viteze manuală în 6 trepte, ECO Assist şi Idle Stop.
De asemenea, sunt echipate cu sistemul Hill Start Assist. Propulsorul de 1.8 litri poate fi echipat cu o transmisie automată în 5 trepte, creată special pentru acesta.
Pentru a îmbunătăţi consumul de combustibil, motoarele au fost proiectate să reducă pierderile interne prin optimizarea debitului de ulei şi reducerea frecării.
Honda Civic dispune, în premieră la un autovehicul non-hibrid Honda, de programul Eco Assist, ce optimizează consumul de combustibil prin managementul motorului și al instalației de climatizare. În acest mod se reduc și emisiile de CO2. În plus modelul diesel dispune şi de sistemul Auto Shutter Grille.
Inovaţiile în domeniul siguranţei includ o structură a habitaclului cu distribuirea optimă a maselor, un panou pentru hayon din răşină şi o nouă bară de protecţie din aluminiu. Civic 2012 devine cel mai sigur model de până acum. Recent a obţinut maxim de stele (5) la testele de coliziune EuroNCAP şi premiul NCAP Advanced pentru tehnologia CMBS.
„Noul Civic este cea mai importantă lansare din acest an. Vânzările Honda Civic vor contribui cu 40% la realizarea obiectivelor de vânzări din 2012. Preţul de listă de pornire, similar cu cel al modelului curent, este de 14.490 EUR fără TVA, pentru echiparea 1.4 Comfort.
Noul Civic propune însă o listă mult mai bogată de dotări, începând de la varianta de bază”, declară Florin Niţă, Business Planning Assistant Manager.
Civic este disponibil în cinci culori: White Orchid Pearl, care este şi culoarea oficiala, Milano Red, Crystal Black Pearl, Polished Metal Metallic şi Urban Titanium Metallic.
Despre Honda Civic
Modelul Civic a fost lansat în 1972 şi a fost primul autovehicul din lume care a îndeplinit prevederile US Clean Air Act, situându-se pe cea mai înalta poziţie, timp de patru ani la rând, în ceea ce priveşte consumul de combustibil. Civic a evoluat, până în 2012, în opt generaţii, care au fost îmbunătăţite constant.
din ce stiu grosimea acestui montant se datoreaza unei bune protectii cerute la impactul lateral (poate si la impact din spate)
la majoritatea masinilor acest montant pleaca f lat de jos de pe aripa si se subtiaza catre plafon, este foarte lat langa aripa mai ales la mpv -uri, suv-uri, break-uri tocmai intre aripa si portbagaj, adica fix acolo unde ai nevoie de vizibilitate.
desi nu imi place sa laud producatorii premium, mercedes a facut o chestie faina cu b class, montantul fiind mai ingust jos pe aripa si latindu-se la unirea cu plafonu’, chestie faina.
audi mai are la berline montantul destul de subtire, si niste masini micute precum panda la care primesti multa suprafata vitrata in spate si unde montantul este probabil constant in latime pe toata lungimea
lui, imi plac mult aceste masinute precum panda.
un exemplu buna ar mai fi unele modele citroen picasso, da’ nu toate k unele picasso le-au aranjat cu celebrul montant lat, nah ii prinde si pe ei prostia.
@ Paul
Da interesanta treaba cu “micul geam” banuiesc ca e si utila de au apelat la ea, cu toate ca este obstructionat ma gandesc si de bancheta, poate doar daca te intinzi salti serios de pe scaun sa vezi dupa bancheta. Treaba cu montantul ma gandesc, se datoreaza tendintelor cu o luneta cat mai alungita si inclinata, de unde si un coeficient aerodinamic mai bun. Noul civic are un cx 0,27. Eu am reusit sa-l vad pe viu in afi palace cotroceni. Personal spatele nu ma incanta, aduce a honda insight, zici ca are ceva in carca. Daca ma refer la dinamica(unde incanta si cx-ul) observ la motorul de 1.8 i-VTEC o viteza maxima de 215km/h, pe cand vechiul civic avea o v max 205km/h. Practic au performat cu 10km/h..din 2 cai, cx superior etc. Honda impresioneaza la transmisii si cutie de viteze.(multi nu sunt constienti de aceste aspecte, se uita doar la putere (multi sunt pacaliti ca vad mai multi cai pe hartie, dar de multe ori conteaza cum, cati si cand sunt livrati, de aceea transmisia si cutia de viteze sunt f importante)
foarte scumpa, are un design foarte japonez, manly asa ;))
e misto indeea cu micul geam sub luneta pentru parcarea cu spatele?, pt nush daca vezi ceva prin el de bancheta spate
dar, la mai toate masinile de azi, baii, ma dispera, montantul C este osbcen de masiv, inauntru pe bancheta zici ca stai intr-o capsula NASA la cat e de gros acest stalp, ca sa nu mai zic de punctul mort la manevrarea cu spatele.
e o boala in tot parcul auto proiectat recent, o da bine la euro ncap, dar nu poti sa gasesti o solutie sa reapara placerea aerisirrii “vitrate” in acea zona si sa rezulte si intr-o protectie buna la crash?
trebuie sa se poata
Pe cand un review cu noul civic?
O sa fie, e bataie pe ele si sunt doar 3 masini, revistele au prioritate. De ce, nu stiu, dar asa e regula. Asa ca o sa fim mai la urma.
Totusi mai bine mai tarziu decat niciodata. Aiurea faza cu revistele ma gandesc.(cel putin in situatia de fata, unde sincer, nu ma asteptam sa intalnesc vreodata niste prezentari mai complete, chiar si obiective pe deasupra, pe cand in reviste 2,3 vorbe aruncate sa se mai umple o pagina. Felicitari! ( si nu e o lauda, este purul adevar). Keep going it!