Cel mai mare producător de acumulatori auto din România, ROMBAT SA, introduce pe piaţă baterii pentru vehicule dotate cu sistemul Start-Stop.
Noua generaţie de baterii auto ROMBAT foloseşte tehnologia AGM VRLA şi este destinată maşinilor dotate cu sistemul Start-Stop şi frână regenerativă.
„Studiem în permanenţă dezvoltarea pieţei şi vrem să fim mereu la zi cu tendinţele din acest domeniu. Pe piaţă sunt tot mai multe automobile cu tehnologia Start-Stop, iar bateriile AGM VRLA destinate maşinilor cu sisteme Start-Stop şi frânare regenerativă pe care ROMBAT le aduce pe piaţa românească ajută la reducerea consumului de carburant şi la protejarea mediului, în egală măsură”, a declarat Ioan Repede, directorul general al ROMBAT.
Potrivit acestuia, piaţa românească a bateriilor AGM VRLA este încă la început, iar compania bistriţeană urmăreşte familiarizarea populaţiei cu noua generaţie de acumulatori auto. „Nu ne propunem ţinte îndrăzneţe de vânzare, dar dorim ca şoferii români să aibă o baterie de schimb pentru noile automobile dotate cu sistemul Start-Stop”, a completat Ioan Repede.
La maşinile dotate cu sistemul Start-Stop, motorul se decuplează la scoaterea din viteză (de exemplu la semafor, la staţionare de scurtă durată etc.), ceea ce înseamnă că pe perioada staţionării consumul de carburant este redus şi nu se emite CO2. Când şoferul cuplează ambreiajul, motorul reporneşte automat.
Bateriile cu tehnologie AGM sunt destinate maşinilor dotate cu sistem de frânare regenerativă, care permit recuperarea energiei de frânare şi stocarea ei in baterie. Mașinile care folosesc sisteme Start-Stop şi frânare regenerativă realizează economii de combustibil de până la 10%, precum şi reducerea emisiilor de CO2 cu până la 10%.
ROMBAT a încheiat 2011 cu o cifră de afaceri de peste 319 milioane de lei (peste 75 de milioane de euro), înregistrând o creştere de aproximativ 13% faţă de anul anterior. Vânzările au crescut cu 4,9% faţă de 2010, ajungând la 2,24 de milioane de unităţi. 21% din producţie a fost destinată pieţei OEM (Original Equipment Market, echiparea maşinilor în fabrică), 20% pieţei româneşti de AM (After Market, înlocuirea bateriei la maşină) și 59% exportului pe piaţa AM.
În prezent, ROMBAT ocupă 65% din piaţa românească şi 53% din segmentul after market local, în timp ce pe piaţa franceză deţine o cotă de 10%. De anul trecut, Germania ocupă locul 3 la exporturile ROMBAT, după Franţa şi Italia. Tot în 2011, compania a lansat noua gamă de baterii heavy duty TERRA, destinată vehiculelor grele de transport.
Din suma totala de 6,2 milioane de euro reprezentând investiţiile din 2011, cea mai mare parte a fost destinată modernizării capacităţii de reciclare de la Copşa Mică. Investiţiile au inclus şi modernizarea laboratoarelor şi acţiuni pentru protecţia mediului.
Pentru 2012, compania îşi propune atingerea unei cifre de afaceri de 356,9 milioane de lei (82,9 milioane de euro) şi creşterea vânzărilor cu 10%. În ceea ce priveşte investiţiile, prioritară este dezvoltarea Capacităţii 3 pentru baterii microhibride Start-Stop.
ROMBAT are sediul la Bistriţa şi deţine următoarele centre logistice: două la Bucureşti şi câte unul la Brăila, Braşov, Cluj-Napoca, Craiova, Deva, Iaşi, Oradea, Râmnicu Vâlcea şi Târgovişte.
Recent Comments