Sistemul ESP: obligatoriu în dotarea standard a autovehiculelor noi din UE

ABS and ESP global presence 2012De la 31 octombrie 2014, sistemul ESP® va deveni obligatoriu pentru toate autovehiculele noi din UE.

Încă de la 1 noiembrie 2011, o normă europeană reglementează ca toate modelele noi de autoturisme şi autovehicule comerciale uşoare din UE să fie echipate obligatoriu cu sistemul anti-derapare ESP® (programul electronic de stabilitate).

Regulamentul UE se aplică momentan tuturor autovehiculelor care au obţinut aprobări de tip după această dată.

Reglementarea care impune echiparea obligatorie a autovehiculelor cu sistemul ESP® face parte dintr-o strategie extinsă a Comisiei Europene de a spori siguranţa traficului rutier. „ESP® poate preveni până la 80% din accidentele provocate de derapaje.

Este cel mai important sistem de siguranţă din dotarea unui autovehicul după centura de siguranţă”, a declarat Dr. Werner Struth, preşedintele diviziei Sisteme de control al Şasiului din cadrul grupului Bosch.

Concernul german a dezvoltat sistemul ESP®, fiind prima companie la nivel global care a introdus acest sistem în producţia de serie, în anul 1995. În 2010, 41% din toate autoturismele şi autovehiculele comerciale uşoare, produse la nivel mondial, cu o greutate mai mică de şase tone erau echipate standard cu acest sistem de siguranţă. Şi aproximativ 63% din toate autoturismele şi autovehiculele comerciale produse în Europa erau echipate cu sistemul ESP®.

În 2013, jumătate din autovehiculele noi la nivel mondial vor fi echipate standard cu sistemul ESP®

Din 1995, Bosch joacă un rol important în asigurarea unei utilizări pe scară largă a sistemului ESP®, furnizând peste 50 de milioane de unităţi la nivel global. Se estimează că, în 2013, unul din două autovehicule la nivel mondial va fi echipat cu sistemul ESP®.

Bosch susţine iniţiativa „Deceniul de acţiune pentru siguranţa rutieră” lansată de ONU

Succesul global înregistrat de sistemul ESP® susţine obiectivul urmărit de iniţiativa Organizaţiei Naţiunilor Unite „Deceniul de acţiune pentru siguranţa rutieră 2011-2020”, prin care se urmăreşte reducerea la jumătate a numărului de decese produse de accidentele rutiere până în 2020.

Conform sondajelor recente, în fiecare an, în jur de 1,3 milioane de persoane la nivel mondial îşi pierd viaţa în astfel de accidente. Bosch continuă permanent procesul de dezvoltare pentru a se asigura că sisteme esenţiale, precum ESP®, devin un standard de siguranţă global.

Obiectivul este acela de a creşte performanţa acestor sisteme, reducându-le în acelaşi timp dimensiunile şi costul. Încurajarea utilizării pe o scară cât mai largă a acestor sisteme va spori nivelul de siguranţă din trafic.

Includerea în dotarea standard a sistemului ESP® pentru toate modelele noi de autovehicule încurajează utilizarea sistemelor de asistenţă pentru şofer bazate pe o interconectare inteligentă între ESP® şi senzorii care monitorizează zona din jurul autovehiculului, precum senzorii radar sau camerele video.

Date tehnice

Programul electronic de stabilitate utilizează senzori inteligenţi pentru a verifica de 25 de ori pe secundă dacă traiectoria autovehiculului corespunde comenzilor şoferului.

În cazul în care detectează unele neconcordanţe şi posibilitatea ca autovehiculul să devină instabil, sistemul ESP® intervine şi reduce cuplul motor pentru a restabiliza autovehiculul.

Dacă această acţiune nu este suficientă, sistemul aplică suplimentar o forţă de frânare pe roată, în mod individual. ESP® include, de asemenea, funcţiile de antiblocare la frânare (ABS) şi de control al tracţiunii.

1 Response

  1. George says:

    Sa ii dea cineva si lu’ Arnaud Deboeuf de la Renault sa citeasca articolul asta… ca ei zice ca ii sunt cam prosti nemtii astia si ca ESP-ul ii mai mult asa un moft al lor 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Privacy Preference Center

Marketing

1 - Registers a unique ID on mobile devices to enable tracking based on geographical GPS location. 2 - Used by Facebook to register impressions on pages with the Facebook login button. 3 - Tries to estimate the users bandwidth on pages with integrated YouTube videos. 4 - Registers a unique ID to keep statistics of what videos from YouTube the user has seen. 5 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 6 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 7 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 8 - used by AdUnity.com for ad serving purposes

1 - GPS (Youtube.com), 2 - Impression (Facebook.com), 3 - Visitor Info Live (Youtube.com), 4 - YSC (Youtube.com), 5 - auguid (AdUnity.com), 6 - x0.gif (AdUnity.com), 7 - x1daid (AdUnity.com), 8 - x1guid (AdUnity.com)

GDPR

1 - only to comply with GDPR requests, 2 - only to comply with GDPR requests.

1 - GDPR allowed cookies (Turatii.ro), 2 - GDPR consent types (Turatii.ro)

Traffic

1 - Visitor statistics, 2 - Visitor statistics for ranking site in auto category, 3 - Visitor statistics

1 - trafic_h (Trafic.ro), 2 - trafic ranking (Trafic.ro), 3 - trafic_v (Trafic.ro)