MINI Roadster: pregătit pentru debutul în România

MINI Roadster and Claudiu DavidMINI Roadster se prezintă presei din România într-o competiţie specială organizată la AFI Palace Cotroceni în perioada 11-12 aprilie.

În două probe speciale, participanţii pot să testeze agilitatea şi manevrabilitatea unică MINI, dar şi spaţiul remarcabil pe care acest model deosebit de compact îl oferă.

O dată cu debutul noului MINI Roadster au fost prezentate în premieră şi două noi modele speciale, în ediţie limitată: MINI Countryman Dark Edition şi MINI Rauno Aaltonen Edition.

MINI Roadster este pregătit pentru debutul pe piaţa din România, este deja disponibil pentru vânzări cu un preţ începând de la 19300 Euro cu TVA pentru versiunea MINI Cooper Roadster (122 CP). Primele livrări sunt aşteptate pentru începutul lunii mai.

Cel de-al şaselea model al producătorului britanic este un model compact, sportiv, dedicat celor care apreciază designul clasic al mărcii, agilitatea şi motoarele performante.

Primul model decapotabil de două locuri din istoria mărcii este disponibil în patru variante de motorizare cu puteri între 122 CP şi 211 CP, un acoperiş soft top, un portbagaj impresionat pentru un model din clasa lui (240 litri) şi o serie de neegalat de echipamente opţionale şi accesorii de personalizare.

Go-Kart Feeling

În cadrul concursului pentru presă, proba de condus a fost o dovadă a acelui „Go-Kart Feeling” unic MINI. Modelul testat a fost un MINI Cooper S Roadster, cu un propulsor de 1,6 litri cu turbo-alimentare Twin Scroll.

Acesta este şi unul dintre cele mai populare motorizări din oferta mărcii: mai bine de 1 din 3 modele MINI vândute în România în 2011 a fost un Cooper S (50 din 145). Succesul este explicat şi prin recunoaşterea de care se bucură la nivel internaţional, în ultimii 5 ani câştigând de fiecare dată titlul Engine of The Year în categoria sa.

184 CP (134 kW) şi 240 Nm (260 Nm cu overboost) de la o turaţie de numai 1600 RPM asigură un răspuns excelent şi o acceleraţie remarcabilă în traficul cotidian, dar şi pentru circuitul propus pentru concurs.

Unul dintre cele mai avansate sisteme de suspensie din segment, şasiul deosebit de rigid şi designul general tipic MINI, cu console scurte şi roţile împinse catre exterior, asigură agilitatea atât de specifică mărcii.

Spaţiu interior remarcabil

Soluţia constructivă cu un acoperiş textil nu afectează volumul portbagajului, astfel încât spaţiul interior este unul foarte generos. Trapa de legătură dintre portbagaj şi habitaclu permite şi încărcarea unor obiecte mai lungi, aşa cum ar fi schiuri sau placă de snowboard, în timp ce volumul total al portbagajului este de 240 litri.

Proba de încărcare a demonstrat capacităţile remarcabile de încărcare ale noului model chiar şi atunci când trebuie transportate obiecte ieşite din comun.

Conectat la Internet

MINI a fost primul producător care a oferit aplicaţii de internet integrate în automobil pe baza telefonului mobil încă din septembrie 2010 şi oferă şi acum servicii fără rival în segment, toate sub numele de MINI Connected.

Legatura la internet se face pe baza unui terminal iPhone care rulează o aplicaţiă descarcabilă gratuit din Apple Store.

Alături de RSS Reader, Facebook, Twitter (toate cu funcţia Text-to-Speach) şi Webradio, MINI a oferit încă de la început o serie de aplicaţii în stilul caracteristic: MINIMALISM Analyser (o aplicaţie-joc pentru condusul economic), Mission Control (automobilul creează un adevărat dialog cu conducătorul) şi Dynamic Music (muzica este generată în functie de stilul de condus).

Din primăvara acestui an, MINI Connected a primit un nou set de aplicaţii – Driving Excitement. Acestea afişează cuplul şi puterea instantanee a motorului sau în ce direcţie şi cât de puternice sunt forţele centrifuge care acţionează asupra automobilului.

La MINI Connected se alătură şi primul third-party App, un serviciu inovativ de muzică: AUPEO!. Se deschide astfel calea către o interfaţă revoluţionară în automobil – noi aplicaţii devin disponibile doar prin simpla instalare a unui App pe telefon, fără un update hardware sau software al automobilului.

AUPEO! este un serviciu webradio configurabil după preferinţele utilizatorului în funcţie de genul muzical, stare de spirit sau artist, disponibil în versiunea de bază de asemenea gratuit.

MINI Service Inclusive debutează pe gama MINI

Odată cu MINI Roadster, MINI Service Inclusive debutează în gama MINI. Serviciile de întreţinere au fost prezentate iniţial pe gama BMW şi au devenit rapid un argument important de vânzare garantând costuri reduse de întreţinere şi flexibilitate printr-un număr extins de pachete.

„MINI Service Inclusive L” este disponibil de acum gratuit pe orice model nou MINI comandat. Acesta acoperă serviciile de întreţinere de bază pentru primii 5 ani sau 50.000 km: schimbarea uleiului de motor, inclusiv a filtrului, service / înlocuirea filtrului de aer, a microfiltrului, a bujiilor şi a lichidului de frână, verificarea şi revizia standard ale vehiculului.

Contra cost (pentru 302 Euro cu TVA pentru MINI Cooper Roadster şi 323 Euro cu TVA pentru celelalte modele), este disponibil pachetul „MINI Service Inclusive XL”. Acesta include suplimentar şi operaţii precum schimbarea plăcuţelor şi discurilor de frână, a ambreiajului (dacă este uzat) sau a lamelelor ştergătoarelor de parbriz.

Un avantaj important este că aceste pachete sunt identificate prin seria de şasiu a automobilului şi sunt valabile chiar dacă modelul îşi schimbă proprietarul. De asemenea, de avantajele MINI Service Inclusive se poate beneficia la orice service autorizat MINI, oriunde în lume.

Cu MINI în căutare de imagini

La prezentarea noului model a debutat şi o expoziţie de fotografie inedită, în baza unui proiect MINI şi al Salonului de Fotografie. Autorul celei mai bune imagini trimise în cadrul concursului Salonului de Fotografie 2011 a primit un model MINI pentru o expediţie fotografică.

Un model MINI Countryman l-a adus pe câştigător, Alexandru Jugaru, aproape de lumea inedită a circului şi l-a ajutat să descopere povestea din spatele fiecărui spectacol: o poveste despre călătorie, despre libertate şi despre pasiunea şi bucuria spectacolului – toate, într-un fel, valori apropiate mărcii şi spiritului liber şi deschis al unui model roadster.

“Cred că toata lumea a fost cel puţin o dată în viaţă la circ. Animalele, culorile, acrobaţiile sunt doar rezultatele pasiunii unor artişti legaţi pe viaţă de acest lucru. Tot ce se întâmplă în spatele cortinei poate să nu pară la fel de fascinant ca şi spectacolul în sine.

Însă lucrurile ascunse în afara scenei sunt mult mai minunate şi interesante, merită a fi urmărite şi arătate. Circul este o familie legată, în timp prin tradiţie şi în spaţiu prin modul de viaţă nomad, de o lume un pic diferită, care nu se rezumă doar la ce este prezentat publicului,” a explicat Alexandru Jugaru.

Personalizare în stilul MINI şi două modele speciale

Acoperiş în culoare contrastanta, decorat cu steagul Marii Britanii (Union Jack) sau setul de proiectoare suplimentare montate pe grilă – acestea sunt două dintre cele mai faimoase elemente de personalizare ale mărcii britanice.

După mai bine de două milioane de unităţi produse de la relansarea MINI, gama deosebit de variată de opţiuni de design asigură că fiecare utilizator poate avea un model unic. Posibilităţile de personalizare au devenit acum un trademark distinctiv MINI.

La fel de faimoase sunt şi modelele speciale în ediţie limitată pe care marca le-a prezentat de-a lungul timpului, cele mai multe purtând numele unor cartiere londoneze, aşa cum este Camden sau Mayfair. În acest an debutează două ediţii speciale deosebite, modele ce au fost prezentate cu ocazia lansării MINI Roadster.

Primul, în culoarea „Absolute Black Metallic”, cu acoperiş, jante şi oglinzi vopsite tot într-o nuanţă de negru este MINI Countryman Dark Edition.

Disponibil doar pentru versiunile de motorizare Cooper S şi Cooper S All4, acest model include şi elemente de personalizare deosebit de sportive, în design John Cooper Works.

De la setul de linii laterale albe, kit-ul de caroserie sport şi evacuarea neagră, până la elemente de interior precum volan şi levierul schimbătorului de viteze acoperite cu piele Alcantara Carbon, toate acestea întăresc imaginea de forţă, masculină, a noului model.

Cel de-al doilea model este o invitaţie la rememorarea istoriei MINI şi a debutat cu o campanie unică pe pagina de Facebook MINI Romania care a vorbit de cele cinci decenii de existenţă MINI.

În prim-plan este pilotul legendar Rauno Aaltonen care îşi împrumută şi numele acestei ediţii speciale în ediţie limitată. Aaltonen, supranumit şi „The Rally Professor”, este creditat că a pus bazele stilului de condus modern în raliuri.

El este eroul ultimei victorii Mini (cea de-a treia) în raliul de la Monte Carlo, într-o perioadă în care mica maşină obţinea victorie după victorie în multe raliuri celebre precum RAC Rally (Raliul Marii Britanii) sau Raliul celor 1000 de Lacuri.

Remarcabil este că cea care a deschis seria de trofee importante pentru Mini a fost nimeni alta decât Pat Moss, sora celebrului pilot britanic Stirling Moss, în Raliul Lalelelor in 1962. Ea a fost urmată de alte nume celebre precum Paddy Hopkirk sau Timo Mäkinen.

Mini a fost de asemenea maşina pe care mulţi piloţi şi-au început cariera, printre aceştia se numără şi mulţi câştigâtori de titluri in Formula 1, aşa cum este Niki Lauda, Graham Hill, Jackie Stewart, John Surtees, Jochen Rindt sau James Hunt, precum şi poate cel mai cunoscut co-pilot din lumea raliurilor, Jean Todt.

MINI Rauno Aaltonen Special Edition împrumută schema coloristică a Mini-ului cu numărul 177 care obţinea victoria din 1967 la Monte Carlo: roşu cu acoperiş alb.

Noul model se remarcă printr-o serie de elemente de design distinctive, aşa cum este setul de linii albe pe lateralele caroseriei sau inscripţionarea „Special Edition” în zona semnalizatoarelor laterale. La interior se remarcă volanul acoperit cu piele roşie în partea de jos şi inscripţia pe panoul central de instrumente „Center Speedo” care poartă semnătura gravată a lui Rauno Aaltonen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.