Noua generaţie i30 este disponibilă pe piaţa prin reţeaua Hyundai Auto România

Hyundai i30 2012Noua generaţie i30 îşi face debutul pe piaţa locală completând gama de clasă compactă Hyundai şi abordând noua linie tehnologică şi de design a mărcii.

Integral redefinit faţă de generaţia anterioară, noul i30 hatchback se alătură compactei sedan Hyundai Elantra în competiţia specifică vânzărilor de segment C la nivel naţional.

Proiectat, dezvoltat şi fabricat în Europa, pentru clienţii europeni

Proiectată şi dezvoltată în cadrul centrului tehnic Hyundai Motor Europe din Germania, noua generaţie i30 reprezintă cel mai recent model Hyundai dedicat pieţei europene. Inclusiv procesul de producţie aferent noului i30 este unul pur European, fiind concentrat în Cehia, la Nošovice.

Importanţa acordată pieţei europene de către producătorul corean este astfel confirmată şi pusă în practică printr-un număr tot mai mare de modele, pornind de la producţia ix35 şi ix20 in Europa şi până la dezvoltarea unui nou model de clasa CD dedicat acestei pieţe – i40 – lansat la începutul anului 2012 în România.

Noua generaţie i30 prezinta o serie de 11 culori de caroserie dezvoltate pentru piaţa europeană. Şapte dintre acestea reprezintă cele mai populare culori disponibile pentru varianta anterioară i30, în timp ce alte 4 culori suplimentare vor anima noul hatchback Hyundai.

La interior, noul i30 poate fi configurat în trei versiuni cromatice de tapiţerie: negru, bej şi albastru, disponibile în material textil, piele sau combinaţie de piele şi material textil.

Şase variante de motorizare pentru noul i30

Noua generaţie i30 este alimentată de o gamă vastă de propulsoare – trei diesel şi trei pe benzină – dezvoltând puteri între 90 şi 135 CP. Cel mai popular motor diesel pentru i30 se anunţă a fi unitatea 1.6 VGT ‘Ú-II’.

Generând 110 CP la 4.000 rpm şi 260 Nm la 1.900 rpm, propulsorul cu capacitatea de 1582 cc va accelera noua generaţie i30 de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 11.5 secunde, atingând viteza maximă de 185 km/h şi consumând numai 4 litri / 100 km, conform cifrelor oficiale privind ciclul de rulare mixt.

Şi motorizările pe benzină aferente noului i30 au fost setate pentru a oferi un echilibru excelent între performanţe şi economia de carburant. Spre exemplu, noul propulsor ‘Gamma’ GDI de 1.6 litri utilizează injecţia directă pentru a spori puterea şi cuplul generate, concomitent cu reducerea consumului şi a emisiilor de noxe.

Unitatea de 1591 cc livrează 135 CP la 6.300 rpm şi un cuplu de 164 Nm la 4.850 rpm. Dotat cu acest motor, noul i30 accelerează până la 100 km/h în numai 9.9 secunde şi înregistrează un consum de 5.7 litri / 100 km, în ciclul mixt. Viteza maximă aferentă acestui propulsor, în combinaţie cu transmisia manuală în 6 trepte este de 195 km/h.

Transmisie în şase trepte pentru toate variantele de echipare i30

Posesorii noii generaţii i30 vor avea posibilitatea de a opta între transmisia automată şi cea manuală, ambele dotate cu 6 trepte de viteza. Transmisia automată reprezintă dotare opţională pentru toate variantele de motorizare 1.6 litri, în timp ce unităţile 1.4 litri sunt dotate exclusiv cu cutie manuală.

Direcţie servoasistată electric cu trei moduri de funcţionare

Tehnologia ce îmbunătăţeşte dinamica noului i30 cuprinde o opţiune inovativă, denumită ‘sistem Flex Steering’. Aceasta introduce trei moduri de operare a autovehiculului – confort, normal şi sport – care au rolul de a varia nivelul de suport şi răspuns la nivel de direcţie, pentru o adaptare cât mai eficientă la condiţiile specifice de drum.

Mai mult spaţiu interior, mai puţin zgomot

Deşi platforma modelului i30 a rămas neschimbată, măsurând 2.655 mm, dimensiunile noii generaţii au fost adaptate pentru a genera mai mult spaţiu interior, atât pentru pasageri, cât şi pentru bagaje.

Ocupanţii locurilor din faţă se bucură de 30 mm spaţiu în plus la nivelul capului, 11 mm suplimentari la nivelul picioarelor şi respectiv 14 mm adiţionali la nivelul umerilor. Capacitatea portbagajului a crescut şi ea cu 11 procente, până la 378 litri.

Coeficienţii NVH la nivel de zgomot motor înregistrat în cabină reprezintă cele mai bune valori ale clasei: zgomot motor la staţionare – doar 38 dB, zgomot la accelerare – 52 dB, zgomot la vânt – 63.6 dB.

Tehnologie generoasă

Calitatea şi generozitatea dotărilor standard pentru noul i30 recomandă modelul Hyundai în topul segmentului C, demonstrând încă o dată intenţia producătorului de a livra tehnologie accesibilă unui numar tot mai mare de clienţi.

Tehnologia standard pentru versiunile de echipare i30 disponibile în România include: 6 airbaguri, ESP, asistenţă la pornirea în rampă, direcţie servoasistată electric cu trei moduri de funcţionare, închidere centralizată cu telecomandă, sistem activ de management al direcţiei (VSM), oglinzi exterioare acţionate electric, aer condiţionat, geamuri electrice faţă, sistem audio radio-CD cu MP3, 4 boxe, USB şi AUX, faruri de zi cu tehnologie LED, etc.

Printre dotările opţionale nou introduse pentru modelul de clasa compactă Hyundai se numără butonul start/stop motor, scaunele faţă încălzite, pilotul automat şi un sistem de navigaţie cu afişaj tactil de 7 inch. Navigaţia încorporează funcţii GPS cu acţiune în timp real, suport multimedia şi recunoaştere vocală în zece limbi.

Acestora li se adaugă funcţii precum climatizarea automată cu dublă zonă de acţiune, încălzirea scaunelor din spate sau plafonul panoramic cu deschidere completă sau prin înclinare – pentru un plus de funcţionalitate şi flexibilitate.

“i30 reprezintă cel mai important model de volum pentru Hyundai la nivel naţional. Comercializat în România în aproximativ 10.000 exemplare, modelul precedent a reprezentat rampa de lansare perfectă pentru noua generaţie i30.

Complet restructurat, însă beneficiind de atuurile dobândite de modelul anterior, noua compactă Hyundai vine în completarea segmentului în care activăm cu succes de anul trecut prin sedanul Elantra. La nivel european, i30 şi-a dobândit locul în top 6 compacte, iar Hyundai Auto România va prelua acest obiectiv şi la nivel naţional.

Calitatea şi tehnologia aferente noului i30, asimilate unei poziţionări corecte de preţ, reprezintă premisele creşterii cotei Hyundai în segmentul compact,” a declarat Dragoş Magdalina, director executiv al importatorului Hyundai în România.

Siguranţă de 5 stele

Capitolul siguranţa pasagerilor reprezintă o prioritate pentru Hyundai. Astfel, noul i30 dispune de cele mai recente tehnologii de siguranţă pasivă şi activă: ESP (Electronic Stability Program), VSM (Vehicle Stability Management), ABS (Anti-lock Braking System), BAS (emergency Brake Assist System), HAC (Hill Assist Control) şi ESS (Emergency Stop Signal) – care avertizează în cazul frânării bruşte, suplimentar semnalizării convenţionale la frânare.

Fiecare unitate i30 este acum dotată standard cu şase airbaguri – faţă, laterale şi cortină, în timp ce airbagul pentru protecţia genunchilor şoferului poate fi achiziţionat ca dotare opţională.

Cea mai vastă garanţie integrală fără limită de kilometri din piaţă

Pachetul Hyundai 5 Year Triple Care continuă să diferenţieze Hyundai de restul jucătorilor auto la nivel de servicii post-vânzare. Garanţia integrală de 5 ani reprezintă cea mai vastă ofertă disponibilă în piaţă fără restrângeri la nivelul distanţelor parcurse.

Pachetul de servicii este caracterizat prin transparenţa totală şi include de asemenea 5 ani de asistenţă rutieră şi 5 ani de verificări tehnice periodice gratuite.

Oferta specială de finanţare prin Ţiriac Leasing

În scopul de a dezvolta accesibilitatea noului model i30, Hyundai Auto România şi Ţiriac Leasing au implementat un program comun de finanţare leasing destinat persoanelor fizice şi juridice. Oferta avantajoasă de finanţare este completată prin:
• 6 luni asigurare Casco gratuită
• 4 plinuri de combustibil cadou
• 3 revizii gratuite

Variante de echipare şi preţuri locale

Noul Hyundai i30 este disponibil pe piaţa locală în patru versiuni de echipare aferente celor şase motorizări disponibile: Classic, Comfort, Highway şi Exclusive. Configuraţiile de stoc existente răspund solicitărilor generale survenite pe piaţa locală şi sunt adaptate clienţilor orientaţi către buget, dar şi celor cu interes pentru dotări premium.

Preţurile pentru noul Hyundai i30 în România pornesc de la 14.437 euro cu TVA inclus (11.643 euro plus TVA). Poziţionarea de preţ susţine politica Hyundai de a livra produse de calitate înaltă la preţuri accesibile publicului larg.

Perioada imediat următoare lansării i30 este marcată de discounturi suplimentare, disponibile exclusiv în locaţiile showroom ale reţelei autorizate Hyundai Auto România.

Motoare diesel

1,4 litri 90 CP
Tip / capacitate U-II 1,4, WGT, 4 cilindri, DOHC 16 valve / 1396 cc
Putere/ cuplu 90 CP (66.0 kW) @ 4000 rpm / 220 Nm @1500~2750 rpm
Raport compresie 17.0

1,6 litri 110 CP
Tip / capacitate U-II 1,6, VGT, 4 cilindri, DOHC 16 valve / 1582 cc
Putere/ cuplu 110 CP (81.0 kW) @ 4000 rpm / 260 Nm @ 1900~2750 rpm
Raport compresie 17.3

Noul 1,6 litri 128 CP
Tip/ capacitate U-II 1,6, VGT, 4 cilindri, DOHC 16 valve / 1582 cc
Putere/ cuplu 128 CP (94.0 kW) @ 4000 rpm / 260 Nm @ 1900~2750 rpm
Raport compresie 17.3

Motoare pe benzină

1,4 litri 100 CP
Tip / capacitate Gamma 1,4 MPI, 4 cilindri, DOHC 16 valve / 1396 cc
Putere / cuplu 100 CP (73.2 kW) @ 5500 rpm / 137 Nm @ 4200 rpm
Raport compresie 10.5

1,6 litri 120 CP
Tip / capacitate Gamma 1,6 MPI, 4 cilindri, DOHC 16 valve / 1591 cc
Putere / cuplu 120 CP (88.0 kW) @ 6300 rpm / 156 Nm @ 4850 rpm
Raport compresie 10.5

1,6 litri 135 CP
Tip / capacitate Gamma 1,6 GDI, 4 cilindri, DOHC 16 valve / 1591 cc
Putere / cuplu 135 CP (99.0 kW) @ 6300 rpm / 164 Nm @ 4850 rpm
Raport compresie 11.0

Transmisii
Diesel
Motorizare 1,4 (90) 1,6 (110 / 128) 1,4 (100)
Manuală 6MT 6MT / 6MT 6MT
Automată —– 6AT / 6AT —–

Benzină
Motorizare 1,6 (120 / 135)
Manuală 6MT / 6MT
Automată 6AT / 6AT

Suspensii
Fata Complet independentă MacPherson, arcuri elicoidale, amortizoare cu gaz, bară stabilizatoare.
Spate Independentă – multibraţ, arcuri elicoidale, amortizoare cu gaz, bară stabilizatoare.

Directie
Tip Cremalieră şi pinion, servodirecţie acţionată de motorul electric

Frane
Fata 15/16 inch (280/300 mm) cu disc, acţionată hidraulic
Spate 14 inch (262mm)

6 thoughts on “Noua generaţie i30 este disponibilă pe piaţa prin reţeaua Hyundai Auto România

  1. Dragos

    As dori sa va rog cand faceti drive testul cu I30 sa folositi o motorizare accesibila romanului de rand care doreste economie dar si pretul masinii sa fie cat mai redus (ex 1.4MPI 100cp consum 6.0 mixt) si o varianta de echipare decenta gen confort sau highway).Multumesc

  2. Alexandru Agape

    Cum zice si Cosmin, ar fi trebuit macar cate un turbo, benzinar, respectiv diesel.Pret cam mare.Vom vedea ce va fi:)
    Ca si aspect, masina este foarte frumoasa, dar scumpa…

    • turatiimaster

      Probabil ca o sa vina si cu ceva concurent pentru OPC, RS, GTi, e clar ca sunt pusi pe fapte mari. Oricum, pentru coreeni piata europeana e doar un experiment momentan, raportat la vanzarile globale, pe alte piete rup cota norma… Daca vad ca experimentul merge, o sa vedem masini tari venind de la ei.

  3. Spiridusul

    Cred ca Hyundai greseste, la acest nivel de pret nu va avea o viata usoara cu noul i30.
    Ciudat, desi pe hartie portbagajul este mai mare cu 40 litri fata de versiunea anterioara, in realitate mi s-au parut egale.

  4. Co5min

    Ca si aspect, se poate lua la tranta cu orice compacta. Este foarte frumos desenata atat la exterior cat si in interior. Din pacate motorizarile sunt mai degraba modeste. Lipsa motoarelor turbo pe benzia cat si a unui diesel mai potent, taie orice bruma de sportivitate pe acest model si e pacat. Chiar arata a mic bolid.

  5. Frumoasa, motoare ok… insa parca este prea scumpa… chiar cu oferta speciala. Fara este mult prea scumpa. Hyndai/Kia nu cred ca au inca o imagine atat de buna incat sa creasca preturile la nivel de Golf, Focus, Astra chiar daca masinile sunt celputin comparabile calitativ.
    Daca ar fi avut un pret de 13000euro de exemplu probabil ar fi tentat pe multa lume… asa cand aud 16000 euro multi probabil nici nu se vor mai uita la Hyundai si or sa mearga direct Focus, Astra… chiar Golf

    In plus parca lipsesc niste motoare mai potente… cum are Focus 1.6 EcoBoost-erul 150CP de exemplu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.