Atât pentru amatori cât şi pentru motocicliştii off-road profesionişti, noua anvelopă de nisip Geomax MX11F (pentru roata faţă) este cea mai bună veste după mult timp.
Dezvoltată împreună cu echipa Honda World Motocross, anvelopa MX11F livrează o aderenţă de top, precum şi niveluri superioare ale frânării, stabilităţii, durabilităţii şi manevrabilităţii.
Cu un pas important în faţa competiţiei în termeni de tracţiune în viraje şi linie dreptă, această anvelopă este expresia off-road deplină a filosofiei Dunlop: ‘Ride With Confidence’.
Inovaţia în ingineria construcţiilor de motociclete pentru motocross moderne a condus la creşterea nivelului de aşteptare în rândurile motocicliştilor de orice nivel, dar motoclicleta singură nu poate face totul. Anvelopa este pasul final – şi din ce în ce mai decisiv – în creşterea nivelului de performanţă şi satisfacţie a unui motociclist.
O pereche de anvelope de calitate superioară nu numai că va îmbunătăţi accelerarea şi tracţiunea, dar va îmbunătăţi semnificativ şi frânarea, virarea, absorbţia şocurilor şi manevrabilitatea generală a maşinăriei.
“A conduce cu încredere este totul,” spune Sharon Antonaros, Director Dunlop Motorcycle EMEA. “Începând din 2007, abordarea noastră la Dunlop a fost de a creea produse care să genereze încredere prin aceea că simţi că eşti în control şi simţi că te poţi baza pe anvelopele noastre.”
“Noua anvelopă MX11F nu numai că întruneşte aceste criterii, ci chiar le depăşeşte. Cea mai bună anvelopă de motocross este cea de care poţi uita, cea care te lasă pur şi simplu să conduci cu deplina convingere că anvelopele tale îşi vor face treaba şi te vor duce acolo unde trebuie – iar MX11 este acea anvelopă.”
“Căutarea noastră de noi modalităţi de a rezolva provocările extrem de dure din motocross continuă,” a spus Patrice Omont, Director, Tehnologia Anvelopelor, Dunlop Motorsport şi Motociclism.
“MX11 este rezultatul unei îndelungi observări a forţelor care acţionează asupra anvelopei MX – şi sunt o mulţime de astfel de forţe. Această anvelopă reprezintă nu numai îngemănarea gândirii şi experienţei Dunlop, ci şi munca tehnicienilor şi piloţilor Honda.”
Anvelopa MX11 ilustrează perfect strategia Dunlop de a folosi pista de curse ca un laborator de dezvoltare a unor noi produse. În termenii competitivităţii de tip off-road, nu există pistă mai solicitantă decât Campionatul Mondial de Motocross. Acesta este locul în care anvelopa MX11 a fost creată şi şlefuită.
Piloţii echipei mondiale de motocross Honda, Evgeny ‘Bobby’ Bobryshev şi Rui Gonçalves, au jucat un rol cheie în perfectarea acestei anvelopei MX11. “Este important să ai o anvelopă pentru suprafeţe moi în care să ai încredere; o anvelopă care să menţină trasa şi care să nu se abată de la ea”, a spus Bobryshev.
“În ultimele 18 luni am lucrat alături de echipa Dunlop la rafinarea unei asemenea anvelope, iar în momentul de faţă avem cea mai bună anvelopă pentru roata faţă pe care noi deja am folosit-o în astfel de condiţii. Anvelopa MX11 combină într-un pachet extraordinar toate lucrurile pe care noi le-am comunicat echipei Dunlop.”
Inovaţia a avut loc atât în materie de construcţie a noii anvelope Geomax MX11 cât şi în materie de design. Formele blocurilor benzii de rulare atât pe roata faţă cât şi pe roata spate nu au doar caracteristici vizuale distinctive: ele sunt şi în totalitate eficiente.
Acestea dotează anvelopa cu o tracţiune uimitoare peste terenurile nisipoase şi cu o stabilitate excelentă la denivelări, cocoaşe şi suprafeţe neregulate.
În locul unei forme tipice a benzii de rulare cu dispunerea blocurilor în formă de pătrat, aşa cum se întâlneşte pe anvelope pentru roata faţă de la competitori, anvelopa pentru roata faţă MX11F dispune în mod inteligent elementele profilului în formă de cruce în modelul central al benzii de rulare.
Aceasta dă o mai mare stabilitate şi rezistenţă la şocuri venite dintr-o varietate de unghiuri. Marginea fiecărui element de pe roata faţă este mult mai ascuţită decât cea a oricărui element tradiţional de formă pătrată, minimizând reacţia la şocuri şi tendinţa de rupere pe teren vălurit. Rezultatul este o manevrabilitate mult mai fină pe teren nisipos şi pământ.
Noua anvelopă MX11F de la Dunlop întâlneşte nevoile nu numai ale fiecărui pilot ce aleargă pe terenuri nisipoase, ci şi a celor mai serioşi piloţi din competiţii de tip off-road. Combinaţia dintre tehnologia avansată Dunlop şi feed-back-ul de la curse venit de la piloţii de uzină Honda în timpul dezvoltării anvelopei a dus la producerea unei anvelope superioare – una ce va permite şi piloţilor amatori să îşi forţeze maşinăriile cu deplină încredere în cele mai dure condiţii.
Caracteristicile cheie ale anvelopei MX11:
• este dezvoltată împreună cu echipa Honda World Motocross;
• excelează pe nisip;
• are o stabilitate îmbunătăţită pe suprafeţe denivelate;
• are niveluri de top ale performanţei în toate ariile cheie (aderenţă, frânare, stabilitate, durabilitate);
• prezintă blocuri în formă de cruce pe anvelopa faţă MX11F ce sporesc rezistenţa forţelor unghiulare şi extind viaţa anvelopei pe suprafeţe ferme;
• prezintă blocuri stabilizatoare Geomax pe profilul central al anvelopei spate ce menţin stabilitatea în timpul unor accelerări şi frânari dure;
• prezintă profile în formă de curbe crescătoare la nivelul blocurilor exterioare pe anvelopa pentru roata spate MX11, pentru o tracţiune superioară;
• are o mai bună flexibilitate în carcasă pentru o menţinere pe sol sporită.
MX11 este acum disponibilă în următoarele dimensiuni:
80/100-21 faţă
110/90-19 spate
Dunlop a sprijinit următoarele echipe din Campionatul Mondial MX FIM:
Honda World Motocross Team – echipa oficială de uzină
Evgeny Bobryshev
Rui Gonçalves
LS Honda – echipa de sprijin oficială
Jonathan Barragan
Kawasaki Racing Team – echipă oficială de uzină
Gautier Paulin
Xavier Boog
Recent Comments