Noua schemă de etichetare: factor cheie de reducere a costurilor flotelor

Goodyear-Marathon-LHD-IINoua schemă de etichetare a anvelopelor va juca un rol cheie în îmbunătăţirea eficienţei consumului de carburant în Europa, potrivit Goodyear Dunlop.

Noua etichetă pentru anvelope, ce va deveni cerinţă obligatorie începând cu 1 noiembrie 2012, va face din rezistenţa la rulare şi astfel din eficienţa consumului de carburant un factor cheie în evaluarea anvelopelor în Europa.

Se aşteaptă ca aceasta să influenţeze operatorii de flote comerciale să ia în calcul acest aspect când decid să cumpere anvelope. Într-un studiu realizat de companie, s-a arătat că numai 40% dintre operatori cumpără anvelope care să fie eficiente din punct de vedere al consumului de carburant pentru vehiculele lor.

Aceasta implică faptul că mai mult de jumătate din flotele comerciale din Europa consumă în mod nenecesar carburant şi astfel ratează oportunitatea de a-şi reduce costurile operaţionale.

Goodyear crede că etichetarea îi va face pe operatori mai conştienţi de importanţa anvelopelor din punct de vedere al eficienţei consumului de carburant şi îi va ajuta să reducă costurile şi emisiile de CO2 prin simpla alegere a anvelopelor.

Anvelopele pe care Goodyear le produce deja oferă performanţe excepţionale, în special din punct de vedere al economiei consumului de carburant, iar compania este încrezătoare că acestea vor obţine cotaţii înalte când noua schemă de etichetare va fi introdusă.

Dezvoltată special pentru eficientizarea consumului de carburant este gama Goodyear Marathon, pentru transport de marfă pe distanţe lungi, care a fost recent îmbunătăţită prin introducerea anvelopelor LHS II+ şi LHD II+ pentru axa directoare şi respectiv pentru axa motoare.

Goodyear Marathon s-a clasat foarte bine în testele comparative atât cu privire la economia de carburant, cât şi la frânarea pe carosabil umed. Acest anvelope fac parte dintr-un spectru foarte larg de produse marca Goodyear ce vor fi cotate cu scoruri înalte potrivit noii scheme de etichetare ce va intra în vigoare din noiembrie.

Studiul Goodyear Dunlop a fost parte a unei campanii europene privind eficienţa consumului de carburant, ce a fost lansată cu ocazia unui simpozion organizat în luna ianuarie a.c. la Bruxelles.

Goodyear Dunlop Europa a organizat un simpozion de o zi, la care au luat parte 170 de reprezentanţi de flote comerciale, lideri din industrie şi factori de decizie europeni.

Evenimentul a fost gândit să deschidă o amplă dezbatere cu privire la creşterea cererii pentru o mai mare eficienţă a consumului de carburant venită din partea sectorului de transport rutier de marfă.

Simpozionul s-a axat pe informaţiile oferite prin intermediul raportului numit: Către eficientizarea consumului de carburant în rândul flotelor: Drumul către 2020.

“Cred că unul din motivele pentru care atât de multe flote nu au ales anvelope eficiente din punct de vedere al consumului de carburant este că până în prezent nu a fost foarte clar modul în care se comportă o anvelopă şi cum influenţează vehiculul performanţa ei.

Etichetele pentru anvelope asigură transparenţă pentru toată lumea,” a declarat Boris Stevanovic, Marketing Director Anvelope de Camion, Goodyear Dunlop EMEA.

“Am întâmpinat cu bucurie această transparenţă. Totuşi, toţi cei ce cumpără anvelope trebuie să se gândească că noile etichete pentru anvelope acoperă numai trei arii ale performanţei unei anvelope (eficienţa consumului de carburant, aderenţa pe carosabil umed şi nivelul zgomotului exterior) şi de aceea este posibil ca ele să nu reflecte bine scopul pentru care acele anvelope au fost proiectate cum ar fi cazul anvelopelor de iarnă, care sunt special dezvoltate să se comporte bine în condiţii specifice de iarnă; sau în cazul anvelopelor pentru servicii mixte şi off-road, care ar putea fi optimizate din punct de vedere al tracţiunii off-road şi al kilometrajului.

La Goodyear Dunlop noi testăm 50 de criterii diferite ce nu apar pe noua etichetă, incluzând aici manevrabilitatea pe carosabil umed şi uscat, presiunea în pata de contact, performanţa la viteză mare, durabilitatea, tracţiunea şi kilometrajul.

Acestea sunt beneficii pe care toţi consumatorii le doresc de la anvelopele lor, de aceea este important să identificăm şi să comparăm toate criteriile relevante înainte de a face o alegere.”

Odată cu anunţarea criteriilor de testare facută de Comisia Europeană pe 23 martie 2012, Goodyear Dunlop lucrează intens la calcularea cotaţiilor produselor din gama sa extinsă de anvelope comerciale pentru a livra etichetele până în noiembrie a.c.

1 Response

  1. 06/06/2012

    […] de tip R&D (Cercetare şi Dezvoltare) de anvelope cu cote înalte la indicatorii de pe noua etichetă UE ce va fi introdusă obligatoriu în acest an, precum şi ca anvelopă pentru demonstraţii în […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.