Dunlop a stabilit cel mai rapid tur de pistă la Nürburgring 2012

BMW-DunlopPriceperea Dunlop demonstrată încă o dată de ritmul şi locurile obţinute în cursa de 24 de ore de la Nürburgring

Dunlop a demonstrat încă o dată performanţa anvelopelor sale în cea de-a 40-a ediţie a cursei de 24 de ore de la Nürburgring, prin locurile obţinute, prin marcarea celui mai rapid tur de pistă şi prin ritmul de excepţie impus de cele mai recente anvelope, în week-end-ul 19-20 mai.

O maşină echipată cu Dunlop a ocupat primul loc pe linia de start şi alte trei maşini echipate cu Dunlop au condus cursa, una dintre acestea stabilind cel mai bun timp pe tur.

Anvelopele Dunlop, primele pe linia de start

Anvelopele Dunlop, maşina cu numărul 19 BMW Z4 GT3 al echipei BMW Team Schubert şi talentul de specialist al lui Uwe Alzen au însemnat împreună clasarea pe prima poziţie la linia de start. Timpul realizat de Alzen pe un tur de pistă de 8m şi 18.382s a fost cu 1.3 secunde mai rapid decât cel al celui mai apropiat rival al său.

Alzen a spus: “Nu ştiu ce aş fi preferat să fiu astăzi: un pilot de curse sau un spectator. Noul Top 40 Qualifying a fost incredibil de distractiv. Maşina a fost super, anvelopele Dunlop au fost super – şi am pus la bătaie toată priceperea mea.”

Dunlop conduce şi de la boxe

Jörg Müller a luat startul în maşina BMW cu numărul 19 şi a înregistrat la finele primului tur de pistă un fenomenal avans de 9.1 secunde în faţa celei mai apropiate maşini, punând în evidenţă performanţa de necontestat a combinaţiei dintre Z4 şi Dunlop.

Într-adevăr, maşina cu numărul 19 a ţinut un ritm neobosit în noaptea ce a făcut trecerea dintre ziua de sâmbătă şi duminică, până ce o avarie în partea din dreapta spate l-a forţat să facă o oprire pentru a înlocui ambele planetare.

Întoarsă în cursă, maşina cu numărul 19 a recuperat teren şi a ajuns în final pe locul 9 în clasamentul general al competiţiei. Marele potenţial al acestei maşini de a câştiga cursa a fost pus în lumină prin stabilirea celui mai rapid tur de pistă, de numai 8 minute şi 27.161 secunde, stabilit cu o viteză medie de 180,142 km/h.

Fără probleme pe carosabil umed

În primele orele ale dimineţii, atenţia Dunlop s-a concentrat asupra maşinii cu numărul 22 de concurs a echipei Rowe Racing AMG SLS care a oferit cea mai bună dovadă pentru performanţa anvelopelor Dunlop pe carosabil umed.

Un adevărat star al condiţiilor de vreme umedă şi ploioasă, Klaus Graf, a fost pe câteva tururi de pistă cu 20 de secunde mai rapid decât concurenţa, gestionând excelent toate petele de carosabil umed.

Graf a spus: “Am avut noile anvelope Dunlop de ploaie, care au funcţionat excepţional de bine. Acestea ne-au dat un avans fantastic în faţa competitorilor noştri, şi am putut să stabilesc timpi superbi pe turul de pistă în ciuda carosabilului alunecos.

Am luat în siguranţă virajul Rauszuholen la viteză maximă. Dacă aceste condiţii ar fi rămas aşa până la sfârşitul cursei, am fi avut kilometri întregi înaintea concurenţei.”

Odată cu venirea dimineţii, o problemă tehnică a însemnat pentru maşina cu numărul 22 o oprire la boxe şi ulterior la abandon.

Un al doilea BMW echipat cu Dunlop conduce

O nouă provocare pentru Dunlop s-a ivit cu maşina cu numărul 20 de concurs al echipei BMW Team Schubert care a condus încă de la primele ore ale dimineţii. Luptând pentru prima poziţie şi preluând conducerea în cursă în după amiaza zilei de duminică, cel de-al doilea Z4 a fost la fel de puternic în ultimele tururi ale cursei ca şi în primele.

Din păcate, maşina cu numărul 20 a fost condusă la standuri pentru câteva rectificări la arbori. Revenind în cursă, maşina cu numărul 20, a recuperat teren terminând în cele din urmă locul 10 la general.

Ritmul Dunlop dovedit

Trecând prin emoţiile acestei curse, potenţialul extraordinar de a ajunge pe podium al maşinilor echipate cu Dunlop a fost uşor de văzut; anvelopele de curse Dunlop au demonstrat un ritm excepţional şi o excelentă durabilitate pe cei 25 de kilometri extrem de provocatori ai circuitului Nürburgring Nordschleife. Acest ritm a fost dovedit atât pe carosabil umed cât şi uscat.

Cel mai mare şi mai divers eveniment Dunlop din acest an

În total, Dunlop a adus peste 5700 de anvelope pe curcuitul Nürburgring, furnizând anvelope nu numai pentru cursa de 24 de ore, ci şi pentru o serie de categorii de suport. Dintre aceste anvelope 3800 au fost slick şi 1900 au fost anvelope de ploaie.

Pentru a le transporta în munţii Eifel au fost necesare 14 camioane, iar pentru a le monta şi pentru a asigura service-ul aferent lor a fost nevoie de 50 de specialişti Dunlop în teren.

Un total de 167 de maşini a luat startul, cu peste 600 de piloţi, încântând aproximativ 250.000 de spectatori.

Recordurile Dunlop pe acest circuit

Dunlop are o întreagă istorie de recorduri pe cuircuitul Nürburgring Nordschleife, o adevărată Mecca a motorsportului. În prezent, recordul pentru cel mai rapid tur de pistă înregistrat cu o maşină de stradă la Nordschleife este deţinut de Radical SR8 LM, cu un tur de 6m 48s, pe anvelope Dunlop

Cel mai rapid tur de calificare la Nordschleife a fost înregistrat în 1983 de Stefan Bellof cu un Porsche 956 care a intrat în pole position în cursa de 1000k Sports Car cu un timp de doar 6m şi 11.13s. Bellof a stabilit cel mai rapid tur de pistă în concurs de 6m şi 25.91s. Anvelopele folosite au fost Dunlop.

Declaraţii Dunlop

James Bailey, Director, Marketing şi Comunicare, Dunlop Motorsport Europa:

“În termeni de performanţa avelopelor acesta a fost un eveniment extrem de elocvent pentru noi. Anvelopele noastre s-au dovedit a fi suficient de rapide pentru pole position şi au oferit suficientă viteză şi durabilitate pentru a conduce în cursă atât în condiţii de carosabil umed cât şi uscat, precum şi în condiţii de vreme variabilă.

Ambele echipe partenere au condus în cursă; iar faptul că nu au condus şi atunci când a fluturat steagul caroiat este în natura motorsportului. Am furnizat anvelope pentru mai bine de 70 de maşini în această superbă cursă, dând încredere piloţilor pe acest extrem de provocator circuit.

Ritmul pe care l-am impus pe carosabil umed, atât în calificări cât şi în cursă, pune în evidenţă interesul nostru de a obţine un mare succes alături de echipele noastre partenere.”

Carsten Müller, Inginer Senior, Motorsport:

“Anvelopele perfecte pentru Nordschleife trebuie să fie în întregime all-rounder, iar eforturile noastre pentru a realiza astfel de anvelope au fost încununate cu acest rezultat. A fost o cursă cu un ritm extrem de rapid atât în condiţii de carosabil umed cât şi uscat.

Când a plouat peste noapte, noua noastră anvelopă de ploaie a funizat o perfomanţă excepţională, în special în cazul maşinii cu numărul 22 al echipei Rowe Racing AMG SLS.

Ne-am demonstrat performanţa cu un fantastic tur de pistă în condiţii de carosabil umed realizat de Z4-ul echipei BMW Team Schubert, aşa că putem spune că indiferent de maşină, indiferent de condiţii, anvelopele Dunlop pot furniza un avantaj crucial. Pregătirile pentru cursa de 24 de ore de la Nürburgring din 2013 au început aici.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.