Nu prea mă duc la lansările auto, din motive obiective zic eu. O dată că nu prea am timp, fiind în general foarte ocupat cu filmările, apoi, nici nu sunt foarte invitat pe la genul acesta de evenimente. La lansarea în România a modelului 208, am reuşit să găsesc şi timp, dar şi invitaţia. Ştiam eu de ce…
Deşi a fost un eveniment scurt, am avut ocazia să conduc mai multe sute de kilometri noul model Peugeot. Îmi amintesc cu plăcere modelul 206, aproape o emblemă a clasei acum câţiva ani, chiar mă gândeam când Peugeot va reclama supremaţia şi cu ce model va veni.
208 e ceea ce mulţi aşteptau. Un model elegant, spaţios, ultramodern, cu posibilităţi mari de personalizare, cu motorizări pentru toate buzunarele, cu caracteristici care să-l facă să recâştige publicul feminin şi consumatorii de maşini mici. Nu în ultimul rând, mi s-a părut destul de sportiv…
De fapt, trebuie să recunosc, mi-a plăcut mult 208. Când cei de la Peugeot au spus că vor poziţia de lider în segment, ştiam deja că au cu ce, noul model 208 e spectaculos. Dar perfectibil.
Până când vom avea ocazia să facem un serial detaliat cu noul 208, pot să spun că am fost impresionat de modelul condus, 1,6l VTi ALLURE, foarte sportiv şi complet echipat.
Din păcate, lipsa unei cutii de viteze cu 6 rapoarte, în combinaţie cu foarte interesantul motor m-a facut să studiez atent lista de motorizări: din cele 10 motorizări disponibile doar în trei variante te poţi bucura de o cutie de viteze cu 6 rapoarte.
Cutia cu 5 rapoarte mi s-a părut excelent etajată şi nu mi-a pus probleme (ba chiar am avut un consum foarte ok), însă concurenţa plusează oferind transmisii cu 6 rapoarte şi pe motoare de cilindree mică, deci un punct slab al noului 208 pare să fie insistenţa pe cutiile de viteze cu 5 rapoarte.
În rest, 208 se prezintă foarte bine şi cred că poate să devina un lider al segmentului, mai ales că preţurile şi dotările standard par să fie corect acordate. În plus, modelul testat avea o serie de opţiuni care făceau ca interiorul să semene mult a clasă de lux. Serios, nu glumesc.
N-are rost să insistăm acum. O prezentare detaliată face mai mult decât pot eu să povestesc în câteva cuvinte. O s-o facem cât de curând. Până atunci, preţurile le găsiţi aici şi detalii direct pe site-ul Peugeot.
Sedinţa foto a fost realizată la Castelul Cantacuzino din Buşteni.
Rugaminte MARE : cand testezi noul 208 incearca sa pui mana pe un model mai putin echipat (echiparea medie ar fi cea mai buna) si cu un motor tot asa…..; sa ne facem si noi”muritorii de rand” o idee cat mai clara asupra modelului
P.S.: nu ma indoiesc ca modelul cu dotari si motor de varf este ffff ok, dar nu el va duce “greul ” vanzarilor 😉