Am luat contact cu noul Ford Ranger pe nişte drumuri forestiere din jurul Transfăgărăşanului, desigur după ce am parcurs şi o porţiune de şosea. Ce să zic, impresionant, pare a fi un pick-up cu pretenţii, deşi imediat îi vezi şi unele chestiuni perfectibile…
Pe ansamblu, maşina e grozavă, are un comportament rutier de excepţie pe şosea şi în off-road, cred că e cel mai rigid model din această clasă, deci în teren accidentat cam zdruncină, dar merită cu vârf şi îndesat, pur şi simplu ţinuta de drum e impecabilă.
Până când o să-l testăm în amănunt (oricum am făcut deja câteva sute de kilometri cu el), ce mi se pare important la noul Ranger: cutia de viteze vine de pe F150 (probabil cea mai robustă din segment), interiorul arată excelent, practic ai impresia că eşti într-un autoturism, consumul de combustibil mi s-a părut cam mare pentru cilindreea motorului (însă maşina avea doar 2400 km la bord), tracţiunea integrală se comandă printr-un comutator (adio manetă!).
Există numai cutii de viteze cu 6 rapoarte (manuală şi automată), în plus cel puţin teoretic oferă cea mai mare capacitate de tractare (3350 kg) şi 5 stele Euro NCAP (singurul model cu această performanţă).
La prima vedere, pare să fie cea mai bună variantă de pick-up la ora actuală, deşi lipsa din opţiuni a diferenţialului blocant spate (în Europa), îi va deranja pe adevăraţii cunoscători.
Preţurile pornesc de la 24 486 euro (TVA inclus) şi pot urca destul de mult, în funcţie de dorinţe, până la circa 42 404 euro (TVA inclus), varianta Wildtrack, evident că se mai pot adăuga şi alte chestii opţionale – deci cât vă ţine buzunarul…
Aşadar, avem ce aştepta de la testul complet cu Ranger, pe care îl vom face probabil în luna iulie sau august.
Interesanta prezentare pana l-a adus pe expertul ala in shaorma “cu de toate” care vorbea de parca gandea mecanismele si tehnologia in timpul prezentarii. Iar cadenta sonora era cea mai spectaculoasa, iti venea sa te urci pe pereti.
Masina practica ce pare o adaptare a versiunii US la Europa. Ma cam sperie garda la sol totusi, pare mica.
Supr tare, rar mi-a fost dat sa vad aceste prezentari ale reprezentantiilor unui automobil.
Si eu mi-as dori daca testezi sa o faci pe o automata 😀
Numai bine si bravo inca odata pentru tot ceea ce faceti voi.
testul o sa il faci pe cutie automata motor de 2.2 ? spune ca da te rog :)) … momentan pe ce ai facut testul ? tot pe automata ? ziceai acolo ca e aceeasi cu cea de pe F150 deci d’aia banuiesc ca e automata …
Nu cunosc inca ce varianta de Ranger voi testa, oricum acum am mers cu 2.2 TDCi cu 6 rapoarte manuala.