Renault Laguna Coupé GT 4Control 2,0l dCi

Renault Laguna Coupe GT 4Control 2,0l dCi

Numele Laguna Coupé GT 4Control te duce imediat cu gândul la o maşină sport cu tracţiune integrală.

Nu poţi să nu faci analogia cu 4Matic de la Mercedes sau 4Motion de la Volkswagen, însă aici vorbim de cu totul altceva. 4Control vine de la un sistem de punte spate direcţională, în care, funcţie de viteza de deplasare, roţile spate se deplasează fie în acelaşi sens cu cele directoare, fie în sens opus.

Mda, o sa ziceţi, ce mare chestie, mai sunt şi alte maşini cu facilitatea asta (în paranteză fie spus, costă ceva mai mult decât modelul acesta), la ce serveşte un astfel de sistem?

Păi e simplu: manevrabilitate excesivă la viteze mici şi un control excelent pe viraje, practic ai impresia că mergi pe şine (ce clişeu!), nu sunt argumente suficiente pentru a-ţi dori să conduci un 4Control?

Pe lângă chestiile astea, maşina arată bine, consuma puţin, oferă performanţe decente şi se lasă remarcată foarte uşor pe stradă…

Nu, nu e foarte ieftină, dar nici scumpă, pur şi simplu modelul acesta de Renault are un public mai select decât s-ar crede. E adevărat, nici nu am văzut foarte multe pe şosele, însă cred că nici nu prea ştie lumea despre ce e vorba.

Aşa că, sărind peste clima automată, bi-xenon şi alte chestii obişnuite la acest nivel, vă recomand să încercaţi un 4Control, pentru că mie unul mi-a plăcut.

Păcat că am mai încurcat nişte chestii în filme, de exemplu în fişa tehnică apare că maşina are lumini de zi şi eu am zis ca nu are, că sunt lumini de poziţie (ceea ce este eminamente corect – nu mă gândisem că pot folosi poziţiile cu LED ca lumini de zi…).

În plus, având echipamente noi, lavalierele nu prea s-au împerecheat cu camera video şi s-ar putea să experimentăm şi probleme de sunet prin filme. Nu e grav, o să treacă, pe măsură ce filmăm, ne învăţăm şi cu aparatura.

Personal nu prea sufăr maşinile de tip Coupé, de la Astra Coupé Bertone nu am mai avut sentimente pentru genul acesta de maşină. Până la acest Coupé GT 4Control. Aş putea să trăiesc cu el…

20 Responses

  1. ion says:

    salut. un audi a4, a3, vw passat cc, passat normal, golf, pe cand/ se vor face vreodata?
    felicitari pt munca te! tine-o tot asa

    • turatiimaster says:

      Incercam de toate.

      • mihai says:

        salut robert…din experienta ta banuiesc ca ai avut contacte cu laguna 3 in versiunea de caroserie berlina sau stiu drept hatchback…daca ai putea sa-mi spui cat de confortabila este tinand cont de suspensii , insonorizare,interior..tinand cont si de laguna prezentata mai sus. multumesc anticipat!P.S.:poate reusesti si cu passat si golf 7 cate un test.Tine-o tot asa! Bafta!

        • turatiimaster says:

          Laguna 3 e ok, un pic cam batoasa dupa gustul meu, cine a avut 2 sau a condus 2 stie ca suspensia era perfecta la masina aia, 3-ul l-au facut mai germanic si mie nu imi place asta, insa nu e o masina rea. Adica e suficient de silentioasa si comfortabila, mult mai confortabila decat o Toyota Avensis, de exemplu.

  2. alex says:

    Audi A4?

  3. Co5min says:

    O masina superba si o spun din postura de fan nemtoaice.

  4. Sergyu says:

    Pe cand o sa vedem un review la Mitsubishi Lancer EVO X?

  5. Cristian Andrei says:

    Un test cu noul clio, in viitorul apropiat?

  6. gimini says:

    E adevarat, frumoasa masina.Îmi place simplitatea si eleganța bordului, sistemul asta sofisticat, care îmi aduce aminte de Clio, linia cusaturii de pe scaunele spate,si multe altele. Dar spune-mi si mie la cat de inghesuit e motorul cum Dumnezeu se schimba un bec? Sigur trebuie sa se demonteze ceva, cred ca cel mai usor s-ar scoate o roata. A, era sa uit,tricoul e bleu referendum ? Oricum foarte buna treaba si parca vazusem in programul viitor Cruze, dar nu ma grabesc pentru ca indiferent de masina, prezentarea imi face placere. Bafta.

  7. Lucian says:

    Felicitari pt material!Mai rar asa!

  8. 741 says:

    Urata masina atat din fata si mai ales din spate. Din lateral e acceptabila dar restul parca e… renault. Noul Clio e altceva , cred ca au schimbat designerii , aratau tot mai rau renault-urile.
    @Paul las-o balta,filmu ala e facut de renault, ce ai vrea sa piarda ? :)Cu tot 4Control lor nu are o directie (feeeling) extraordinara. in review-urile marilo publicatii de afara, “”handling”” e la “”We don’t like””

  9. vali says:

    salutare…o Mazda CX 5 se poate sa o vedem la test?

    • turatiimaster says:

      Nu depinde de mine, am cerut modelul la Mazda, raspunsul a fost elegant si negativ.

  10. paul says:

    spatele este urat, arata cam grasut fundul masinii, in rest placuta ca design, nu ma uit la masini frantuzesti, insa pentru ce ofera si la ce bani e excelenta, bravo renault.

    pe youtube bate un boxter pe viraje, ce sa mai ceri….. plus ca e mai confortabila, o lovitura tare data de o masina polivalenta altor masini mai scumpe cu nimic in plus fatza de asta.

    cand bagati twinair la teste?

    as vrea si micra sau viitorul Note cu DIG -S 1.2 3 cilindri. :d

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.