Culorile viitorului în industria auto

BASF culorile viitoruluiCulorile folosite în industria auto vor fi “inspirate din natură”, indică previziunile designerilor BASF pentru perioada 2012-2013.

Nuanţele de mov închis (fructe de pădure) şi tonurile de cupru se adaugă portofoliului existent de culori, ca și nuanţele naturale de maro, albastru şi verde, care revin în tendinţe.

Deşi, în ultimii ani, verdele a fost o culoare rar folosită în industria auto, în 4-5 ani se preconizează că va deveni din ce în ce mai popular.

Extinderea paletelor de culori este evidentă mai ales dacă facem abstracţie de gama de nuanţe de negru şi argintiu.

Preferinţa pentru culoarea maro, prezisă de BASF cu ani în urmă, continuă şi în prezent. De exemplu, culoarea este deja folosită pentru aproape 7% din maşinile nou înmatriculate în Germania (faţă de 2% în 2009) şi va rămâne în continuare la un nivel ridicat.

“Sunt semnale că diversificarea paletei de culori în industria auto va continua şi că, în viitor, vom vedea nuanţe precum verde smarald sau bronz. În mod special, preferinţa pentru verde devine din ce în ce mai evidentă,” arată raportul echipei globale de designeri.

Mark Gutjahr, Manager al echipei de designeri pe Europa, a precizat: “Importanţa ridicată acordată noţiunii de ecologie poate fi din nou simbolizată de culoarea verde, pe care o vom regăsi la autoturisme în 4-5 ani. Cam aceasta este perioada necesară pentru ca o culoare să intre efectiv în piaţă. Deci, va trebui să mai aşteptăm puţin verdele”.

În momentul de faţă, verdele este deja o culoare în tendinţe, conform designerilor BASF din America de Nord, Asia și Europa. Prognoza se bazează pe următoarele trenduri sociale:

O nouă diversitate

Acordăm în continuare o deosebită atenţie sustenabiliăţii, concentrându-ne nu numai asupra mediului, ci şi asupra activităţii de zi cu zi. Gutjahr: “Acesta este un semn că produsele devin tot mai asemănătoare în întreaga lume.

Pe de o parte, acest lucru ne face să apreciem din nou trecutul şi tradiţiile, meşteşugurile. Pe de altă parte, în special prin combinarea şi selectarea segmentelor de nişă, încercăm să promovăm o mai mare diversitate.”

În ceea ce priveşte culorile pentru automobile, oamenii redescoperă, de asemenea, nuanţele de nişă. Mult aşteptatul verde intens este tot mai sus în preferinţele cumpărătorilor. În plus, culori precum roşu rubiniu sau nuanţele de albastru extind gama de culori.

Materiale care creează experienţe multisenzoriale

În politică, afaceri sau societate, tehnologiile moderne de comunicare au determinat schimbări uriaşe. În viitor, tehnologia va fi mai puţin tangibilă în sensul propriu şi, în schimb, va fi din ce în ce mai intuitivă.

De exemplu, tastatura telefoanelor tip “smartphone”, a lăsat loc ecranelor tactile.

“În aceeaşi idee, noi caracteristici vizuale şi tactile apar în multe domenii. Substanţe complexe, suprafeţe uimitoare şi materiale expresive – precum lemnul sau piatra – creează emoţii tot mai puternice.

Transferat în industria auto, asta înseamnă că putem să ne aşteptăm la culori mai intense şi la efecte mai îndrăzneţe”, explică Corinna Sy designer în cadrul BASF Coatings Europe.

“Noile culori sunt expresive, dar nu ostentative, întocmai ca o poveste bună.” Alăturând culoarea coacăzelor negre nuanţelor intense de maro şi cupru, sau celor de smarald, designerii promit că în viitor, călătoriile pe drumuri ne vor oferi adevărate experienţe cromatice.

Echipă globală, caracteristici regionale

Producătorii de maşini lucrează şi gândesc la scară globală. Din acest motiv, echipa de designeri BASF are o prezenţă globală, analizând tendinţele internaţionale fără a ignora caracteristicile sau trendurile regionale în materie de culori.

Oameni din regiuni diferite precep culorile diferit datorită influenţelor culturale. Nu există o singură tendinţă globală. Ţinând cont de creşterea semnificativă a industriei auto din regiunea Asia-Pacific, şi în special de importanţa crescută a producătorilor locali, designerii au introdus în colecţiile lor culori specifice Chinei şi regiunii Asia –Pacific.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.