Aproape 200 CP, scoşi dintr-o cilindree de 2,2l, nu e rău pentru un diesel. Dar s-a mai realizat. Noul Santa Fe se mândreşte cu altceva…
A fost foarte aşteptat, mai ales pe piaţa din România, unde Hyundai Santa Fe s-a vândut excelent în ultimii ani. Atât actualii posesori, dar şi cei ce vor un SUV aspiraţional, ardeau să vadă cum va arăta şi care îi vor fi specificaţiile tehnice.
Dacă preţul e neaşteptat de îndrăzneţ, din păcate în sus, totuşi noul Santa Fe arată cu degetul spre clasa premium. Nu ştiu dacă şi atinge, însă îndrăzneşte…
Însăşi denumirea variantei de echipare testate, LUX, te duce cu gândul la mai mult decât trebuie.
Maşina impresionează din toate punctele de vedere, dar nu cred că este un rival pe potriva segmentului SUV premium, ci mai degrabă rămâne tributară raportului preţ/calitate cu care ne-a obişnuit Hyundai. Dar preţul nu e mic.
Totuşi, Santa Fe arată excepţional şi la exterior şi la interior, se înscrie în media clasei în materie de performanţe şi chiar pot spune că depăşeşte aşteptările multora pe partea de insonorizare şi rulare.
Previziunile mele sunt clare, se va vinde în număr mare în Europa, inclusiv în România, pe alte continente fiind deja omniprezent.
Succes garantat!
A condus cineva noul CR-V diesel cutie automata sau CX-5 ?? EU am facut test drive mai cu toate din aceasta gama, inclusiv noul Outlander si pot sa zic ca doar Santa Fe m-a incantat cu adevarat.
Are si acesta masina lipsurile ei, nu zic, dar per total, este o varianta de luat in consideratie. Echiparea de top, Luxury+, este la 40k, daca stii sa negociezi la dealer.
Nu-mi place la aceasta masina ca nu are pt Romania memorii scaune, portbagaj actionat electric, senzori parcare fata si scaune ventilate. Sunt disponibile in alte tari, dar nu pt Romania.
Totusi la 45467 regasim Vw Touareg 3.0 V6 TDi 204 CP. Daca ma uit pe fisele lor tehnice nu pot sa observ urmatoarele : Santa fe se lauda la 1.8t cu un motor de 2.2 crdi A6 197cp 436 Nm care poate un 0-100 in 10.1s, o vit max de 190 km/h si un consum mediu de 6,8l/100 km. De cealalta parte Vw vine cu un 3.0 V6 TDI A8 204 cp 450cp greutate 2153kg ce se traduce in 0-100 8,5s, o vit max de 206km /h si un consum mediu de 7.0l/100km. Desi Santa Fe este mai usoara cu 350 kg…e cam sifonata rau de tot de Touareg. Care ar fi motivul pt care as alege Hyundai-ul? Designul exterior si atat ? La calitatea materialelor, performanta, pret de revanzare Vw-ul ii da clasa. PS. Motorul asta de 2.2 parca se aseamana cu “realitatea” de 2.0 crdi 184cp. (oare sunt masurati acesti parametrii sau au niste transmisii risipitoare/”de toata jena” ?
Impresia mea este ca vrea sa concureze cu VW Touareg (7P). Fara succes, cred eu…
De ce?
Simplu…daca vrei un SUV in aceeasi clasa poti se iei una identica (pana la un punct) mai ieftina : Kia Sorento 2.2 CRDI. De ce sa iei atunci un Santa Fe? Daca ai buget mai mare, si vrei lux, fie iei un SUV de clasa usor mai mica dar premium – X3, Q5, GLK fie mentii aceeasi clasa, suplimentezi bugetul cu 10% si iei Touareg.
PS. Pomenirea lui Porsche Cayenne in contextul Hyundai Santa Fe mi s-a parut complet deplasata. Mai ales ca ai spus ca Santa Fe nu se apropie de Touareg (7P) care e varianta nepremium al lui Cayenne (impart aceeasi platforma si partial aceleasi motorizari). Contradictia intre termeni e mai mult decat evidenta.
Pe de alta parte, daca VW Touareg nu e un model premium, iar Audi Q7 este premium, atunci perceptia pe piata a Porsche (Cayenne) e de super-premium.
Faci o treaba foarte foarte buna.
La mai multe, si spor!
f interesant testul.vreau doar sa confirm ca ai spus corect ca e cea mai usoara si compacta cutie din lume si sa fac o corectie:ai spus in test ca nu are mod sport.cei de la hyundai spun in prezentarea exhaustiva a masinii ca are.daca mint ei mint si eu.spor la teste si sarbatori fericite tuturor!
Transmisia automata ofera doua moduri de operare – complet automat sau „Sport”. Pentru condusul in oras, modul complet automat este ideal, in timp ce functia „Sport” permite schimbarea secventiala cu treptelor de viteza. Desi transmisia foloseste un principiu clasic al convertorului de cuplu, incorporeaza un convertor de cuplu „plan” si o arhitectura inovatoare, devenind cea mai compacta cutie de viteze cu 6 rapoarte disponibila la nivel mondial – cantarind cu 12 kg mai putin si oferind o economie de carburant de pana la 12%, in comparatie cu o cutie automata conventioanala.
Cand am spus ca nu are mod sport, ma refeream la un mod sport dedicat, gen buton Sport, ce spun ei ca e sport e de fapt comanda secventiala a cutiei.
Am avut ocazia la salonul auto sa admir si interiorul acestei masini si vreau sa va spun ca pozitia de condus este perfecta (am 1.93m inaltime)Putine masini ofera o pozitie de condus perfecta i-ar aceasta este una din ele. Cu toate ca scaunul soferului era setat pt inaltimea mea (adica la maxim 🙂 ) cand m-am asezat in spate am avut foarte mult loc intre scaunul din fata si genunchi comparativ cu alte modele mai mari si mai scumpe.
Masina are un pret destul de mare intradevar si spre deosebire de generatia trecuta tinde spre clasa premium. Daca vi se pare prea scumpa puteti lua in calcul Audi, BMW, Mercedes dar dupa ce veti da 40 000 eur veti observa ca trebuie sa mai dati 800 eur pt senzori de parcare, 600 eur pt scaune incalzite, 1 mil de eur pt un display mare color etc….
Preţurile încep de la 39500 şi urcă până la 44000 de euro! Imens şi absurd, oricât de bună ar fi maşina.
Sunt bani de X3, Q5, sau monştri cu adevărat capabili în offroad – Pathfinder, Pajero, Jeep Wrangler Unlimited e mult mai ieftin. Deci cine vrea stil, eleganţă rafinament, are opţiuni germane net superioare, cine vrea capacităţi offroad excelente are la dispoziţie variante mult mai bune.
Iar pentru cine vrea şi una şi alta, există noul CRV sau noua Mazda CX5, ale căror echipări de top sunt sensibil mai ieftine decât cea mai ieftină variantă de Santa Fe.
Una peste alta, o maşină reuşită, dar poziţionată complet nefericit ca preţ. Mă înşel eu?
Sunt de acord ca pretul e imens, dar marca Hyundai se pare ca e la moda si are numai review-uri pozitive(prea pozitive as zice). Politica de preturi e aceeasi ca la i30/i40, adica preturi cat media clasei dar cu garantie si gadgeturi mai multe. Mi se pare ca totusi exista oameni care sunt atrasi de politica asta de preturi pt ca si masina ofera de toate si poate chiar mai mult la design. Daca nu o sa aiba vanzare o sa scada la pret peste ceva vreme. Am impresia ca pretul ar trebui sa fie in zona de 30mii nu la 40 mii.
Nu cumva e mai mare decat toate masinile insirate de tine. E clar mai mare ca un CRV sau CX-5 care concureaza cu ix35.
Am vazut masina in realitate, dar am fost neplacut impresionat de linia masinii. Rosturile de la usi cat si alinierea elementelor nu era cum ar trebui sa fie. Lucrul asta nu l-am vazut la i40 sau Elantra. In interior masina nu m-a impresionat, iar acum ca am aflat si pretul mi se pare mare pt clasa masinii, dar nu si pentru dimensiunea masinii sau dotare.
Sunt perfect de acord cu cele spuse de tine. Propun de asemenea, pentru a intari punctul de vedere expus initial, sa analizam cateva cifre, comparand noul Santa Fe cu Mazda CX5.
Ampatament identic – 2700. Mazda puncteaza mai bine la inaltime (1710 fata de 1675), Hyundai la lungime (4690 fata de 4555). La capitolul de confort interior, eu as nota un plus pentru Mazda, pare mai spatioasa, si in fata si in spate. (Am avut prilejul sa testez pe viu ambele modele).
Mai departe. Mazda accelereaza la suta in 8,8s, Hyundai in 9,8. Mazda are un consum mixt declarat de 5,2l, Hyundai de 6,1. Mazda in nivelul de echipare de top, Revolution, cu cutie automata e cu 5300 de euro mai ieftin decat cel mai ieftin Santa Fe.
Pentru mine concluzia e clara: Santa Fe e o masina foarte buna, coreenii au facut progrese remarcabile, dar odata cu progresele astea nu-si mai vad catusi de putin lungul nasului, motiv pentru care sper sincer ca piata ii va penaliza.
Aveam impresia ca CX5 e mai mic dar nu cunosteam cifrele, totusi sunt 14 cm la lungime. Multi ar vrea sa aiba lungimea asta… in plus la masina:). Consumul motorului mi se pare imens in realitate, sau poate nu sunt obisnuit cu consumuri de SUV si cutie automata. CX5 stiu ca e o masina mai usoara si poate chiar foarte buna la aerodinamica.
Eu impart aceeasi concluzie cu tine: Hyundai face masini bune, dar cand le vinzi la acelasi pret sau mai scumpe decat marci cu vechime pierzi. In legatura cu asta: eu i-am penalizat de curand, am luat o Mazda 3 in loc de un Hyundai i30. Din ce am testat i30 era pe locul 2, iar daca venea cu un pret mai mic decat o M3 poate o cumparam.
Rene – pretul de lista la echiparea ful pentru SF este de 43k la care am momentan discount la 39k. La CRV pretul de lista este 42k, discount 36,5k si pentru CX5 pretul de lista cred ca este 34k(nu-mi aduc aminte foarte bine, cu ea am facut test drive prima) si pret cu discount 30k.
Toate preturile sunt pentru versiunile de top, cutie automata, la mazda fara trapa si metalizata, in rest cu. Am mai testat si RAV4 dar nu am ajuns la discutia despre pret
Din punct al spatiului:
– Mazda CX5, cel mai mic portbagaj, cel mai mic loc la picioare pentru bancheta din spate.
– Honda CRV, portbagaj genereros(cred ca e cel mai mare cu aprox 550l), bancheta spate are loc decent la picioare
– RAV4 – loc mare fata, spate si portbagaj. Pielea de pe scaune de o calitatea ciudata, te incingi in ea(28 grade afara). bordul infiorator
– Hyunday Santafe – aproximativ aceeasi lungime ca si restul 4,6. Mai grea 1,8 fata de 1,6t. Locuri pasageri foarte generoase si confortabile. Cele mai bunedint toate modelele enuntate. Portbagaj micut, 520l
Toate informatiile enuntate mai sus sunt adunate de mine in urma unor teste prelungite cu fiecare din aceste modele(o zi cu fiecare), mai putin cu CX5 pentru ca au trebuit sa trimita la revista masina o0
Spor
40 000 Euro ? e cumva o gluma, daca da, atunci e una macabra.
La 50 000 Euro poti lua X6 3.0 diesel de nou, restul e poveste.
Aici vorbim de masini nu de lucruri inutile urate.
Mai bine dau 40.000€ pe un Hyundai care arata superb decat sa arunc 50.000€ pe ceva in care nici nu pot sa urc rampa unei Mall.
Excelenta gluma Mircea. Te asigur ca este imposibil sa cumperi un X6 in orice configuratie nou cu 50k. In plus nici de un X5 cu acelasi nivel de echipare ca SF nu poti sa te apropii
Versiunea completa aproximativ 39000 cu tva, deci pentru o persoana juridica, 3200euro. Nici macar cu x3, q3 dotat similar nu te incadrezi in pretul asta. Plus 5 ani garantie fara limita de kilometrii fata de 2 ani la nemtoaice.