Cu un design îmbunătăţit, dotări impresionante şi un comportament dinamic mai bun, noul Kia Soul îşi face debutul la New York.
Inspirat din conceptul Kia Track’ster, noul Soul are ca misiune să continue dominația Kia în segmentul său de piață şi să reprezinte în continuare o soluţie perfectă de vehicul urban cu utilitate evidentă.
New York, “The Big Apple”, probabil cea mai cunoscută metropolă americană, este locul în care îşi face debutul mondial cel mai popular vehicul de pasageri din gama Kia – noul Soul.
Lansarea are loc cu ocazia celei de-a 113-a ediţii a Salonului Internaţional Auto de la New York. Deşi este un vehicul complet nou, caracterul său propriu s-a menţinut nealterat, dar împrumută şi multe elemente de la conceptul Track’ster, lansat anul trecut.
Şasiul este complet nou şi este mai rigid decât cel anterior, mai lung şi mai lat. Deşi proporțiile exterioare s-au păstrat, noul Soul oferă acum mai mult spaţiu atât pentru pasageri, cât şi pentru bagajele lor.
Cu noi setări ale suspensiei şi cu mărirea cuplului motor disponibil, noul Soul devine un companion agil şi fâşneţ în aglomerările urbane.
În spiritul personalităţii sale aparte, şi a posibilităţilor de individualizare a noului model, Soul va fi disponibil în trei niveluri de echipare pentru piaţa din Statele Unite ale Americii: Base, Plus şi Exclaim, iar comercializarea sa va debuta în cel de-al treilea trimestru al anului în curs, preţurile urmând a fi anunțate ceva mai târziu.
“Când am introdus Soul în gama Kia, în 2009, toţi cei din companie credeau că ne vom bucura de succes, dar nimeni n-a anticipat o reuşită atât de mare”, a declarat Michael Sprague, vicepreşedinte executiv al Departamentului de Marketing şi Comunicare Kia Motors America (KMA).
“Soul a mutat perspectiva asupra sa de la un produs de marketing, la unul dintre cele mai de succes modele Kia din actuala gamă, şi a generat un adevărat val de simpatie prin intermediul campaniei publicitare video, cu hamsterii în roluri principale.
Aşa se face că noua generaţie trebuia să rămână fidelă ideii de design adoptată de predecesoarea sa, la care să adauge îmbunătăţiri în ceea ce privește comportamentul dinamic, nivelul de rafinament, sofisticare şi valoare a produsului.
Un Soul numit “Dorinţă”
Un pachet atractiv doar din prisma aspectului n-are nicio relevanţă dacă nu vine şi cu un conţinut în ton. Din fericire noul Soul a rezolvat acest considerent.
La interior se remarcă noul bord, cu o consolă centrală al cărei element principal este ecranul tactil cu dimensiunea de opt inch – cel mai mare montat vreodată pe un Soul – care face parte din noul pachet de infotainment Kia, aflat la cea de-a doua generaţie, ce include UVO eServices, dar şi platforma de operare bazată pe sistemul Android.
O atenţie deosebită a primit şi trenul de rulare al noului Soul, cu scopul clar de a îmbunătăţi caracteristicile dinamice şi de manevrabilitate; setări minuţioase au fost efectuate în special asupra sistemului de suspensie.
Punţile faţă folosesc patru bucşi de concepţie nouă pentru a îmbunătăţi confortul la rulare şi amortizarea la deplasările pe drumuri de calitate mai proastă.
Bara stabilizatoare a fost repoziţionată, ca şi caseta de direcţie, care a fost montată puţin mai în faţă decât în cazul vechii generaţii, pentru a îmbunătăţi răspunsul direcţiei şi, implicit, manevrabilitatea automobilului.
Opţional va fi disponibil sistemul Flex Steer, care-i permite şoferului să opteze pentru unul dintre cele trei moduri presetate de funcţionare a direcţiei: Comfort, Normal sau Sport.
Pentru versiunea Base a lui Kia Soul este disponibil un motor pe benzină cu injecţie directă (GDI) fabricat din aluminiu, DOHC, cu patru cilindri şi o capacitate de 1,6 l, cu o putere maximă de 130 CP/6.300 rot/min.
Cuplul maxim motor oferit de unitatea GAMMA este de 160 Nm disponibil de la 4.850 rot/min. Pentru echipările Plus şi Exclaim este disponibilă o motorizare mai puternică, de 164 CP/6.200 rot/min, obţinuţi dintr-o unitate de 2 litri ce beneficiază de aportul tehnologiei GDI şi care produce 205 Nm de la 4.000 rot/min.
Ambele motorizări au fost optimizate pentru a oferi mai mult cuplu motor de la turaţii joase (o îmbunătăţire de nouă procente în cazul motorului 2.0 GDI la 1.500 rot/min; una de şase procente în cazul versiunii de 1,6 litri, la aceeaşi turaţie) pentru o utilizare urbană cât mai plăcută, indiferent de condiţiile de trafic.
Unitatea de 1,6 l este cuplată la o transmisie manuală cu şase trepte de viteze, existând contra cost opţiunea de a face pereche şi cu o transmisie automată tot cu şase trepte.
Versiunea Plus poată fi configurată standard cu oricare dintre cele două variante de transmisie, în timp ce pentru echiparea Exclaim este disponibilă doar transmisia automată cu şase rapoarte.
desi intotdeauna mi-a placut Kia, modelul asta nu imi place deloc. Cel putin spatele arata rigid tare