CUB, surpriza pregătită de Kia Motors pentru Salonul Auto de la Seul

Kia-CUBKia Motors a pregătit o surpriză majoră vizitatorilor celei de-a noua ediţii a Salonului Internaţional Auto de la Seul (Seoul Motor Show) prezentând în premieră mondială noul concept CUB.

Conceput şi desenat în cartierul general din Seul al companiei, sub îndrumarea directă a şefului departamentului de design Kia, Peter Schreyer, noul CUB măsoară ceva mai puțin de patru metri şi este dotat cu portiere care se deschid în sens opus, lipsa stâlpilor B din structura de rezistenţă a automobilului facilitând un acces excelent în habitaclul luxos.

“Noua Kia CUB este un coupé compact cu patru portiere gândit special pentru un plus de performanţă, dar şi de practicabilitate”, a precizat Thomas Oh, vicepreședinte executiv şi COO al Kia Motors Corporation.

“Conceput pentru a fi pe placul celor care stabilesc tendințele urbane, habitaclul lui CUB poate găzdui în deplin confort patru persoane care vor beneficia de o atmosferă foarte plăcută.”

Privindu-i exteriorul se remarcă siluetă micuţă, dar zveltă, cu partea frontală veselă şi cu un caracter îndrăzneţ în ansamblu.

Unele elemente de design gândite de Peter Schreyer în 2007 şi puse în scenă de conceptul Kia Kee 2+2 au fost revizuite şi reinterpretate pentru noul CUB.

“Nasul” lui CUB este încadrat de un element asemănător unei guri, iar tuşele amintesc de elemente de actualitate, întâlnite la designul modelelor Optima, Sportage sau Cadenza.

Noua interpretare a grilei încadrează un element ce integrează admisia de aer a turbosuflantei, care este vopsită în culoarea caroseriei

Farurile sunt prevăzute cu tehnologie LED, şi sunt apropiate conceptual de cele montate pe Kia Qouris, model lansat anul trecut de Kia.

Jantele de aliaj au dimensiunea de 19 inch şi completează aripile arcuite, în timp ce pe lateral portierele din faţă sunt prevăzute cu elemente aerodinamice care completează inspirat profilul conceptului.

În spate, lămpile cu LED contribuie la caracterul premium al exteriorului, iar motivul de design întâlnit şi la partea frontală și preluat de la Kia Kee este adoptat pentru a accentua lăţimea automobilului.

Exteriorul “curat” este evidenţiat şi de oglinzile minuscule, aerodinamice, şi de mânerele portierelor încastrate.

La capitolul aspect s-a optat pentru o schemă cromatică bicoloră, iar dungile subliniază caracterul sportiv, dând de înțeles că este vorba de un automobil cu un potenţial de performanţă evident.

Un interior luxos cu patru locuri veritabile

Cu patru locuri individuale, interiorul lui CUB va garanta o ambianţă unică. Senzaţia va fi aceea a unui coupé de lux, cu finisaje din piele neagră şi cu elemente galbene montate pe scaune, volan şi mânerele uşilor, pentru a evidenţia şi mai mult caracterul premium.

Aspectul bordului a fost inspirat de ochii animalelor sălbatice. Consola centrală are un aspect minimalist, iar gura de ventilaţie este controlată de un senzor tactil.

Pentru un plus de siguranţă, volanul este prevăzut cu o tehnologie care permite monitorizarea ritmului cardiac al şoferului.

Pe lângă volanul inteligent, element central pentru şofer, există şi un sistem botezat DIS (Driving Information System) care poate fi controlat prin intermediul gesturilor chiar în timpul mersului, mulţumită unei camere care le recunoaște şi sesizează mişcările acestuia.

Cu mişcari bine definite şoferul poate accesa diferite meniuri ale sistemului multimedia al noului concept CUB şi poate da anumite comenzi.

Ţintind caracterul orientat spre performanţă, CUB este prevăzut şi cu un suport de sprijin pentru piciorul şoferului, exact ca în cazul automobilelor sportive.

Motor supraalimentat de 204 CP

Pentru grupul propulsor al noului CUB s-a optat pentru o versiune îmbunătăţită a motorului de 1,6 litri GDI (injecție directă de benzină), unitate confirmată recent că va intra în dotarea noilor cee’d GT şi pro_cee’d GT, proaspăt lansate spre comercializare în Europa.

Beneficiind de aportul unei turbosuflante twin-scroll şi a unor elemente interne reproiectate, noul motor va produce cu 51% mai multă putere (204 CP) şi un cuplu motor maxim îmbunătăţit cu 60% (265 Nm) faţă de unitatea normală de 1,6 litri.

Graţie acestei motorizări, şi a transmisiei manuale cu şase rapoarte cu care face pereche, ambele modele GT produse de Kia pot accelera până la viteza de 100 km/h cu start de pe loc în doar 7,7 secunde, în timp ce viteza maximă constructivă este de 230 km/h. În momentul de faţă nu există planuri concrete pentru introducerea în producţia de serie a conceptului CUB.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.