Michelin Mobility Forum

Michelin-X-LineMichelin România organizează prima ediţie a Michelin Mobility Forum, intitulată “Împreună pentru economii reale” şi dedicată identificării de soluţii de economisire în rândul companiilor din domeniul transportului.

Michelin Mobility Forum este un concept sub care vor fi desfăşurate o serie de evenimente ce îşi propun să aducă la aceeaşi masă reprezentanţi ai autorităţilor şi ai mediului privat din domeniul auto, precum şi reprezentanţi mass media pentru a dezbate împreună teme de actualitate şi a identifica soluţii pentru provocările din industria auto.

„Îmi doresc ca împreună cu specialişti, transportatori, autorităţi publice şi presă să avem un dialog constructiv, pentru a sprijini o industrie supusă provocărilor. Michelin investeşte permanent în soluţii inovatoare, care să ajute companiile de transport să depăşească problemele, venind în schimb cu beneficii directe pentru business-ul lor.” a declarat Arnaud POTIRON, Director Comercial anvelope de camioane, agro şi industriale, Michelin România şi Balcani.

În cadrul evenimentului au fost prezentate soluţii pentru provocările transportatorilor, din perspectiva reprezentanţilor ANPM (Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului), ARTRI (Asociaţia Română pentru Transporturi Rutiere Internaţionale), IGPR – Direcţia Rutieră (Inspectoratul General al Poliţiei Române – Direcţia Rutieră), ISCTR (Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier), UNTRR (Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România), Şcolii de şoferi TEO şi Michelin România.

Soluţia propusă de Michelin este noua gamă de anvelope MICHELIN X® LINE ENERGY™, a cărei eficienţă superioară privind economia de carburant, alături de alte caracteristici de performanţă precum siguranţa şi longevitatea, satisfac nevoile companiilor de transport şi aduc soluţii reale problemelor de azi ale transportatorilor.

„Noile anvelope asigură reducerea substanţială a costului total de posesie, graţie claselor de eficienţă energetică obţinute conform programului european de etichetare a anvelopelor.

În plus, transportatorii nu doar economisesc carburant, ci şi beneficiază de o perioadă mai mare de exploatare a acestora, deoarece pot fi reşapate şi recanelate de mai multe ori.” a declarat Ciprian MARTIN, Director Naţional de Vânzări anvelope de camion, Michelin România.

Într-un an, MICHELIN X® LINE™ Energy™ ar genera economii de 1000 €, 2/3 provenite din economia de carburant şi 1/3 provenită din longevitatea sporită. Aceasta reprezintă o treime din marja operaţională anuală generată de vehicul.

„Piaţa anvelopelor de camion este o piaţă influenţată în mod direct de evoluţia indicatorilor macroeconomici. În acelaşi timp, piaţa din România este o piaţă importantă de anvelope premium, aceasta reprezentând 45% din piaţa totală. În 2013, ne aşteptăm la o creştere moderată a pieţei de anvelope de camion, de aproximativ 2%, însă din aceasta, estimăm că segmentul de transport internaţional va înregistra cea mai mare dinamică, de aproximativ +13% până la finalul anului.” a declarat Alina GHICA, Director Marketing Michelin România şi Balcani.

Roxana ILIE, Responsabil reprezentare şi informare UNTRR a prezentat importanţa creării unui cadru legislativ potrivit pentru a sprijini transportatorii să realizeze economii, precum şi programul naţional al UNTRR pentru conducere economică.

„UNTRR este acreditată ECOeffect de Academia IRU Geneva, oferind firmelor de transport soluţii inovatoare de training pentru reducerea costurilor.

ECOeffect este un program european care combină ultimele tehnologii disponibile la bordul vehiculelor cu tehnici moderne de instruire, utilizând un software de training instalat la bordul camionului. Instruirea şoferilor şi monitorizarea corectă a acestora după instruire pot reduce cu 15% consumul de carburant, dar şi accidentele şi costurile de mentenanţă.”

De asemenea, printr-un condus raţional, transportatorii pot realiza economii considerabile. „Stilul de condus influenţează semnificativ procesul de economisire, având un impact asupra siguranţei, consumului de carburant şi stării vehiculului.

Condusul raţional aduce numeroase beneficii transportatorilor fiind mai puţin obositor pentru şofer, contribuind la o creştere a economiei cu privire la partea mecanică (frâne, ambreiaj, cutie de viteze, uzura motorului) dar şi la consumul de carburant.” a declarat Marius TEODORESCU, Trainer în conducere economică.

Cele mai importante sfaturi pentru un condus economic sunt verificarea stării vehiculului şi a presiunii din anvelope înainte de plecare, atenţie la drum şi anticipare, păstrarea distanţei de siguranţă, evitarea accelerării pentru demaraj, găsirea unui echilibru şi a unei constante, rămânerea în zona verde: 1000 – 1500 rot/min.

Cristian ANDRIEŞ, Inspector Principal de Poliţie, Serviciul Cooperare Operativă şi Educaţie Rutieră a vorbit despre importanţa condusului preventiv ce are implicaţii atât în creşterea siguranţei rutiere cât şi în reducerea cheltuielilor cauzate de accidentele rutiere.

„Conştientizarea pericolelor, completată cu tehnologia modernă, conduce în mod cert la evitarea unor situaţii dificile.

Conduita preventivă presupune însuşirea perfectă a regulilor de circulaţie şi a tehnicii conducerii auto, concentrarea atenţiei asupra tuturor evenimentelor ce se derulează în zona în care se deplasează automobilul, prevedere şi judecată, dar şi abilitatea conducătorului auto de a efectua manevrarea corectă a automobilului – abordarea virajelor, efectuarea depăşirilor, întoarcerea şi mersul înapoi etc.”

Corina LUPU, Direcţia Generală Monitorizare ANPM a vorbit despre impactul reducerii de combustibili asupra mediului.

„Pulberile în suspensie, din atmosferă, sunt poluanţi ce se transportă pe distanţe lungi, proveniţi din cauze naturale, ca de exemplu antrenarea particulelor de la suprafaţa solului de către vânt, erupţii vulcanice etc. sau din surse antropice precum: arderile din sectorul energetic, procesele de producţie, transportul rutier.

O calitate mai bună a aerului înconjurător poate fi atinsă şi prin utilizarea unor anvelope corespunzătoare.” În 1992, Michelin a lansat primele anvelope capabile să diminueze consumul de carburant.

Astfel, de la momentul lansării lor şi până în prezent, acestea au dus la economisirea a peste 16 miliarde de litri de carburant, în timp ce peste 41 de tone de CO2 nu au mai fost eliberate în atmosferă. Noua anvelopă MICHELIN X® LINE ENERGY™ reduce emisiile de CO2 cu 1,3 tone pe an.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.