Dacia Logan 0,9l TCe Laureate

Dacia Logan 0,9l TCe Laureate 2013

Am o legătură specială cu marca Dacia şi nu mi-e ruşine să recunosc asta.

După câţiva ani în care am avut 3 Dacii, chiar şi când am evoluat la mai multe maşini moderne de fabricaţie străină, tot trebuie să admit: Dacia m-a făcut ceea ce sunt acum.

Pe Dacia am învăţat mecanică, pe Dacia am învăţat să conduc. Şi nu m-a dezamăgit niciodată, fie că era 1310, 1410 break sau Nova.

Să nu fii mândru că în ţara ta se face o maşină bună, fie ea şi low-cost, e semn rău. Eu sunt mândru de evoluţia Dacia, mai ales acum.

Pentru că, pentru prima dată de când conduc Dacia, sunt cu adevărat mândru că această maşină e legată de ţara noastră.

Noul Logan s-a dovedit un uluitor pas înainte pentru Dacia şi eu sunt printre cei care recunosc cinstit asta.

Ok, în variantele cu echipare completă e un model destul de scump – dar ieftin faţă de concurenţa directă.

Are încă mici probleme de ergonomie la interior, însă progresele făcute sunt remarcabile.

Şi vine cu un motor supraalimentat, pe benzină, foarte bun – chiar dacă nu avem cutie de viteze cu 6 rapoarte, ceea ce e un minus din punctul meu de vedere.

Va face succes noul Logan? Deja a început să se vadă pe străzi şi asta e tot ce contează…

137 Responses

  1. Cristi says:

    Salut! O data cu venirea frigului am urmatoarea situatie cu masina: atunci cand o pornesc dimineata, fluctueaza turatia sau chiar se opreste si atunci cand o repornesc trebuie sa o accelerez ca la vechile dacii, 1300. Am cautat pe forum dar cei care au aceeasi problema cu aceasta motorizare spun ca este normal sa faca asa. Ce imi poti recomanda in situatia asta si daca ai mai auzit de aceasta situatie la aceasta motorizare?
    Multumesc!

    • turatiimaster says:

      Salut, nu e normal sa faca asa, adica de fluctuat, da, se mai intampla, are un soc automat, la pornire, fiind rece, poate fluctua foarte putin pana socul echilibreaza motorul, insa e anormal sa se opreasca. In momentul in care motorul se opreste, are o problema undeva, poate chiar cu socul automat, poate clapeta de acceleratie, poate pedala sau senzorul pedalei. Motorul trebuie sa porneasca doar la cheie, ambreiajul apasat si fara apasarea pedalei de acceleratie. Deci iti recomand o investigatie la service.

  2. Daniel says:

    Vs salut,felicitări pt tot ce faceți.Am nevoie de un sfat.Eu fac 7000 km pe an,si concediu vara.Prin rabla ,am opțiunea pt un Logan 0.9tce sau un citroen c elysse 1.2vti si 82 cp.Cu care dintre ele pot urca pe Transfăgărășean 3 persoane si bagaje?Ca si fiabilitate si întreținere care este mai rentabil?Va mulțumesc anticipat pt răspuns.

    • turatiimaster says:

      Ambele modele urca Transfagarasanul fara probleme, ma duc pe Transfagarasan si cu Tico. La 7000 km pe an, oricare din modele e bun, ca fiabilitate si intretinere, ce sa zic, si aici sunt cam la egalitate. Alegeti ce va place.

  3. Cristi says:

    Salut! Am si eu o nelamurire legata de motoarele supraalimentate, este nevoie sa fie lasate la ralanti dupa un drum mai lung si la turatii si viteze mai mari, sau e doar un mit. Multumesc.
    Ps. Foarte ok prezentarea masinii.

    • turatiimaster says:

      Salut, nu, nu este un mit, este scris in manualul utilizatorului pentru orice masina cu motor turbo. Ce inseamna asta, mergi pe autostrada dupa ce ai mers cu 130-150 km/h, si vrei sa opresti la o statie sa bagi benzina sau sa mananci, e, in cazul asta, obligatoriu stai un minut cu motorul la relanti, inainte sa il opresti. Daca insa intri in oras, sa zicem, stai la semafoare cu masina, cu motorul la relanti, ajungi acasa, acasa poti opri motorul dupa cateva secunde, fara probleme, pentru ca in stationarile dinainte deja s-a racit turbina, nu mai sunt probleme. Si de aici extrapolezi singur in ce cazuri trebuie sa stai cu motorul 1 min la relanti si cand nu e cazul sa faci asta.

  4. cristi says:

    Salut.Vreau si eu o parere. Sunt aproape sa achizitionez noul logan 2 facelift cu motorizere 0,9. dar nu stiu prea multe despre aceste motoare in trei cilindri decat ca sunt pe logan de aproximativ 3-4 ani. Cum se comporta, daca au aparut ceva defectiuni, cum porneste la rece (nu am garaj si stau intr-o zona cu ierni geroase) ceva sfaturi de exploatare. Mentionez faptul ca circul 80% urban maxim 17.000 km/an. Multumesc.

    • turatiimaster says:

      Salut, daca circuli 80% urban, mai bine studiaza si noul 1.0l SCe, l-am condus azi si mi s-a parut un motor bun, mult mai bun decat o arata datele din fisa tehnica. Pentru oras e mai istet decat 0.9l TCe (fiind fara turbo e mai putin stresat termic).

  5. marius says:

    La dci am citit ca s-au depasit si 200.000km si nu au avut probleme cu motorul.
    Ce fiabilitate are 0.9 tce?

    • turatiimaster says:

      Are fiabilitate buna, motorizarile Renault sunt foarte fiabile daca sunt intretinute corect, dCi-ul am vazut si cu 600 000 rulaj…

  6. Sorin says:

    Multumiri pt. ca esti aici si felicitari pt. ceea ce faci ! Multumesc turatiimaster!

  7. Sorin says:

    Salutare. Am achizitionat un model 0,9 tce laureat si am si eu o intrebare. Sub frana de mana este un buton. M-i s-a spus ca masina cand sta la semafor poate sa se opreasca iar pornirea se face doar calcand ambreajul si bagand in viteza. Pe bord i-mi apare un A INCERCUIT. Si daca apas acest buton masina se comporta normal. in km efectuati pana acum nu am remarcat acest lucru. si am mai obs sub frana de mana locasul e mai mic nu este ca in tutorial. Multumesc

    • turatiimaster says:

      Sistemul Start/Stop, ca asa se numeste, nu functioneaza mereu, doar in anumite conditii. Dar ar trebui sa functioneze, in mod normal functioneaza fara sa apesi butonul, butonul e pentru a dezactiva sistemul, incearca sa pornesti masina normal si sa iti vezi de drum cu ea, la un moment dat o sa il vezi si functionand.

  8. Luigi says:

    cumpara-l linistit, eu am sandero 0.9 tce si sunt multumit, am condus si logan 1.4 si pot spune ca este o mare diferenta de dinamica, 0.9 are si cuplul mai mare si consumul mai bun, varianta 1.4 intr-o panta tragi de el de ai impresia ca esti cu bicicleta…

    • Andrei says:

      In panta tragi de un motor? Sau in rampa? E clar, m ai lamurit. Eu am condus logan 1.4mpi si cel de 0.9 tce. Chiar in familie am aceste modele. Daca stii cum sa le conduci diferenta nu este chiar atat de mare la demaraje in extraurban. Dar diferenta in cazul consumului e simtitor mai mare in cazul 0.9 fata de 1.4, la viteza de autostrada. In schimb in oras 1.4 consuma mai mult. Diferenta de cuplu intre 1.4mpi si 0.9 tce e de vreo 23 NM, cel din urma obtinand cuplul mai devreme, la vreo 2500, iar mpi la 3000. Nu e extraordinara diferenta asta, nu te da pe spate.

  9. sorin says:

    Multumesc pentru raspuns !

  10. sorin says:

    Salut. Vreau si eu o sugestie. Merita schimbat un logan 1,4 laureat 2010 cu logan laureat 0,9 tce 90 cp 2015 nou.? Ma intereseaza in special motorizarea. Multumesc!

    • turatiimaster says:

      Depinde, motorizarea turbo e ok, e mai dinamica decat 1.4 si consumul e asemanator sau mai bun, plus ca ai si o mica reducere la unitatea de taxare (0.9l in loc de 1.4l), insa fiind turbo, 0.9l poate fi, cel putin teoretic, mai putin fiabil decat un 1.4. Pur subiectiv, as lua un 0.9l TCe, mie mi-a placut motorul.

    • Robert says:

      Actuala ta masina Logan e destul de noua. Eu am schimbat Loganul dupa 7 ani. In care am inlocuit o planetara si consumabile. O masina onesta, fiabila si ieftin de intretinut. Sfatul meu este sa faci pasul putin mai mare, adica sa treci la o marca mai scumpa si mai bine cotata ca si siguranta si performante. Daca din motive financiare nu poti face pasul asta maine, mai poti astepta 2-3 ani, actualul Logan va rezista fara probleme. Din punctul meu de vedere nu merita sa schimbi un Logan cu alt Logan. Scuze daca intrebarea nu era adresata tuturor cititorilor!

  11. lulu says:

    Buna ziua ! Doresc sa-mi cumpar un Sandero cu motor 0,9 tce si sa schimb Loganul 1,4 mpi care nu m-a tradat niciodata.Am niste dileme insa.Am observat ca in magazinele online de piese auto nu gasesti pt. 0,9 tce repere comune gen ambreiaj,de ce ?Multumesc anticipat !!!

    • turatiimaster says:

      Poate e motorul prea nou, nu cred ca ar trebui sa fie un criteriu de cumparare daca se gasesc ambreiaje online. Cumpara linistit Sandero, e o masina buna, daca se strica vei gasi orice piese.

  12. Andrei says:

    Intre Logan 2 tce 0.9 si citroen c-elysee 1.6 vti ce ai alege?
    Pretul ar fi apropiat, prin programul Rabla.

    • turatiimaster says:

      Ambele sunt ok, eu as merge pe Logan pentru motorizarea turbo, cilindreea mica iti da si avantaje fiscale (impozit si RCA mai mici).

  13. Marius says:

    Foarte buna prezentarea. Eu am un Logan 1,6 MPI care are 350.000 km iar cu motorul nu am avut nici o problema. Si are si GPL.
    Acum, dupa proape doi ani ds la drive test, ne puteti spune ceva si despre fiabilitate?

    • turatiimaster says:

      Din cate am inteles de la persoane care au, sunt destul de fiabile, adica au fost si masini cu peste 180 000 la bord, fara probleme majore.

  14. Vlad says:

    Robert, felicitari pentru toate review-urile/comentariile/postarile tale.

    Am o dilema, noi suntem o familie cu un singur copil ( 1 anisor ) si nu stim ce masina sa luam: Dacia Logan Laureate – 0,9 TCE ( masina configurata – 12150 Euro ) sau Renault Clio Estate Dynamique 0.9 TCE ( masina configurata – 13500 Euro ) deci diferenta ar fi de 1350 euro.

    Deci ce sugerezi?

    Diferenta intre masini este ca Renault are clima automata si jante 16″, in rest configuratiile sunt identice.

    PS: Mentionez ca am avut un VW Passat si nu am nicio retinere sa merg cu Dacia/Renault.

    Multumesc anticipat,
    Vlad

  15. Carmen says:

    Multumesc frumos, Daniels,

    Ideea e ca, tocmai de la momentul in care am alimentat de la Rompetrol am dat de necaz. Nu stiu ce sa mai cred.

  16. Carmen says:

    Am un Stepway achizitionat anul trecut, in toamna. De cateva zile am niste fluctuatii in ralanti. Trebuie sa accelerez ca sa tin in ”viata” masina. Oare de vina sa fie benzina? sa aiba apa? De când am cumparat-o am bagat benzina numai de la Agip, ultima data de la Rompetrol si, imediat, mi-au aparut simtomele astea….Am aproape 6000 km. la bord si am fost foarte multumita pana acum. Ce ma sfatuiti?
    Multumesc!

    • turatiimaster says:

      Primul sfat, schimba statia de alimentare cu carburant, fa un plin in alta parte, posibil sa fie de la benzina mai proasta.

      • daniels says:

        In sensul ca…. NU MAI PUNE BENZINA DE LA AGIP! Cel mai bun carburant este de la rompetrol (intrucat benzina – pe care ei si toti ceilalti o au de la petrom) contine niste aditivi si inca niste chestii in plus cica…. deci…. never Agip sau alt no name!

      • Carmen says:

        Multumesc frumos!
        Doamne ajuta sa fie asta.

  17. sorin says:

    Salut
    noul logan nu are indicator de temperatura a motorului am observat; cum ne dam seama cand motorul a ajuns la temperatura optima pentru regimuri mai inalte de exploatare?

    • turatiimaster says:

      0,9l TCe se incalzeste foarte repede, nu trebuie sa iti faci probleme, in mod normal dupa 2 minute vara si 4-5 minute iarna, cred ca poti sa folosesti motorul fara restrictii.

  18. George says:

    Salut! Ce zici, se merita mai mult un Logan 2 nou, echipat complet (echiparea Laureate, cu motor 0,9 TCe la care se adauga optionale precum MediaNav, harta Europei, Pack Look si Pack Securite ajunge la putin peste 11 000 euro) dar luat in leasing, decat un Ford Focus de prin 2009-2010, la vreo 7500-8000 euro si 40-50 000 km, cash? Sincer, mi-as dori masina noua, nu m-ar deranja nici leasing-ul, insa nu stiu daca Logan-ul s-ar potrivi nevoilor mele (voi face si 2-3 calatorii pe an mai lungi, cu 4-5 persoane si bagaje si nu stiu cum s-ar comporta din punct de vedere al puterii si confortului). Tu ce ai alege? Multumesc!

    • turatiimaster says:

      Un Focus e mult mai bun decat Logan, daca ai certitudinea ca are intr-adevar km aia, si nu are alte probleme ascunse. Daca insa te orientezi doar de pe targurile auto si mergi pe un Focus de care nu stii decat ce se vede, mai bine ia linistit Logan, o sa te tina mai mult. Daca Focusul e de la un cunoscut, stii care e treaba cu el, ia Focus.

  19. florin says:

    Cum se face ca pe saitul dacia, Loganul pare mult mai lipit de sosea, distanta dintre roata si aripa-spate a masinii e mult mai mica?
    in realitate e cocotata rau si arata urat. nu mi se pare necesara distanta aia asa mare intre cauciuc si aripa din spate.
    Ar fi bine ca reclama din configuratorul dacia.ro sa fie exacta….

  20. florin says:

    buna ziua
    inca nu am ajuns la o reprezentanta Dacia, insa am o intrebare: cumva este mai spatios noul Logan? Vi s/a parut mai confortabil in fata sau pe bancheta din spate?
    de obicei, in cadrul testului, ocupati si bancheta din spate pt. a vedea daca este sau nu inghesuita.
    multumesc!

    • turatiimaster says:

      Logan era foarte spatios si pana acum, orice se poate spune despre Logan dar in materie de spatiu, nu pune probleme, are spatiu suficient pentru oricine.

  21. Marian says:

    Salut

    am cumparat un Peugeot 2008 nou acum o luna, cu motor de 1.6 e-HDI / 115CP. Am condus deja 4000km si consumul e in jur de 4.7 – 5 l/100km. Sunt novice in condusul motoarelor diesel (am condus 10 ani doar masini pe benzina). Dealerul m-a informat ca se va lasa consumul cam dupa 5000km ca in manual unde se specifica un consum de 3.5 l/100km extern; 4 mixt si 5.2 urban. Am cictit diverse forumuri cum ar trebui sa conduc un motor diesel dar inca nu sunt lamurit pe deplin. Mi-ar prinde bine un sfat, doua de inceput. Mentionez ca masina are sistem ECO (motorul se opreste la semafor sau alte opriri prin trafic si porneste automat la calcarea ambreiajului, masina are doua baterii: una generala normala pentru pornire si una acumulator pentru acest sistem ECO).

    • Marian says:

      Mentionez ca masina are 6 trepte. Ar trebui sa fiu mai sportiv cu ea acum la inceput?

      • turatiimaster says:

        Ar trebui si in manual sa ai niste precizari legate de perioada de rodaj. In mod normal, ar trebui sa nu schimbi mai sus de 3000 rpm, de preferat 2500-2800 rpm, si sa eviti rularea constanta mult timp (schimba ritmul de mers mai des). Dupa 5000 km parcursi poti folosi masina fara restrictii.

        • Marian says:

          Multumesc frumos de sfat si pentru promptitudine. De schimbat schimb pe la 2200 desi cuplul ei e la 1750 conform manualului.

          • turatiimaster says:

            Pai ideal e sa schimbi nu la turatia de cuplu, ci cu 5-1000 rpm mai sus, asta ramane sa inveti, in asa fel incat cand turatia scade (la schimbare), sa cada exact la inceputul zonei de cuplu, adica la 1750 rpm sau mai sus.

  22. tony says:

    am condus unul nou nout…poate de asta? prin ora 100%. Pana nu demult am avut un peugeot 1.4hdi super bun la consum…POate si din cauze de nestiinta cu benzinarul…Merg mult in oras, Iasi, cam 7500 km/an
    Mi-am luat un MCV 0.9 TCe ( e pe vine) si aveam de ales daca asta sau dCi cu 1000 euro mai scump si consumabilele aferente. Am ales bine TCe?!

    • turatiimaster says:

      Acum e tarziu sa regreti. Eu zic ca nu ai ales rau, dupa 2-4000 km o sa se mai lase la consum motorul, oricum, te astepti la un 7-8 la suta prin oras, depinde si cat de mult stii sa conduci economic.

  23. tony says:

    Salut,

    am vazut undeva 1300km cu un plin de dci?! eu am facut cu 0.9 TCe 571km 🙁
    Si in cartea tehnica diferentele sunt de ~ 2l/100km.
    Unde am gresit?!

    • turatiimaster says:

      Depinde unde ai condus si cum, daca ai mers numai in oras, Bucuresti de exemplu, e posibil, daca mergi extraurban, faci consum bun si cu 0,9l TCe, insa dCi-ul e greu de batut.

  24. Emanuela says:

    Buna seara….am citit comenturile si parerile dvs….as dori daca sunteti in cunostinta de cauza sa ma lamuriti si pe mine intr-o problema…Azi am achizitionat un Sandero Laureate…nou…adus din fabrica, motor. 1,2. De la reprezentanta pana la primul magazin am facut vreo 6 km….unde am tras pe dreapta si am lasat motorul la relantiu…dupa 5 min a inceput sa iasa fum pe sub capota si sa miroasa a ars. Am asteptat o jumate de ora si am plecat acasa. Distanta este de vreo 10 km…am parcat si acelasi miros se simtea pe langa capota…a ars. Neavand indicator de presiune….nu stiu…care este problema. Pentru ca inca nu i-am facut rodajul??? Fiind noua…miroase asa ???? Sau este o caracteristica la motoarele de la dacii ??? Mentionez ca eu nu am avut dacie pana acum.,…va rog sa-mi raspundeti…poate trebuie sa o duc la service…mi fica sa umblu cu ea asa….

    • turatiimaster says:

      Buna, masina este noua si de obicei miroase a ars in primele sute de km pe care le faci, totusi faptul ca a scos fum de sub capota nu e in regula. Daca esti din Bucuresti te pot ajuta eu cu o verificare gratuita, daca nu, poate e bine sa mergi la dealer. Nu e de joaca, poate sa nu fie nimic, dar poate sa si fie ceva, e mai bine sa ai certitudinea ca nu e nicio problema acolo.

      • Emanuela says:

        Va multumesc mult pt promptitudine….din pacate sunt din Cluj-Napoca….am sa fac maine niste ture sa vad daca se repeta faza cu fumul si ma intorc la dealer sa-l informez de problema. O seara frumoasa!!!

  25. sutu daniel says:

    Buna ziua!
    Am si eu un sandero laureate cu motor de 0,9 tce. Am o curiozitate: am tot derulat clipul pe care dv l-ati facut, sa observ daca apare un aspect care exista la mine, anume ca, la plecarea de pe loc, apoi intreapta a doua, eu resimt o bruscare, sesizabila si pe turometru, in sensul ca, desi tin pedala de acceleratie apasata, nu se accelereaza instantaneu, ci mai intai scade turatia, apoi demareaza foarte frumos. Am fost cu ea in service de doua ori. Prima data mi-au spus ca la testul clip, a iesit ok si nu au avut decat sa-i reseteze sistemul de injectie, insa problema a reaparut dupa 10 km parcursi, iar la a doua revenire, mi-au spus, mi-au si semnalat in foaia de control, ca din cauza presurilor, care nu sunt originale se petrece aceasta bruscare, intrucat presurile nu sunt fixe si bla bla bla…. pana astazi, 3 nov. 2013, nu au mai aparut problemele, desi am mers fara presuri 🙂 , pana sa-mi cumpar “de fabrica”. Intrebarea mea pentru dumneavoastra este daca ati resimtit acest “dat in nas” sesizabil in primele doua trepte. Unul dintre ingineri incerca sa-mi explice ca, din cauza ca motorul este mic, se intampla asta, insa as fi fost de accord cu explicatia daca masina s-ar fi manifestat astfel de la bun inceput, insa a inceput sa se comporte asa de pe la 1500 de 1500 de km, acum avand 3400 de km. Multumesc!

    • turatiimaster says:

      Buna ziua, nu imi dau seama despre ce e vorba, la mine nu a facut si am condus si alte masini cu 0,9l TCe.

      • sutu daniel says:

        Dupa mai multe cautari pe net, cred ca ar putea fi vorba de un turbo-lag, doar ca acesta ar trebui sa fie mic la masini cu motoare mici, respectiv turbine mici. Ma voi duce din nou la service, asadar… Dacia, tot Dacia, iar inginerii mecanici de la Caremil-Iasi, tot asa… 🙁

  26. Alexandru says:

    Salut,

    Un test la Citroen C-Elysee sau Peugeot 301 (preferabil pe benzina) ar fi foarte interesant de urmarit

    • turatiimaster says:

      Urmeaza maine sa luam un Elysee, in vreo 3-4 saptamani va fi gata si testul.

  27. Vladenka says:

    Salut Robert, in ceea ce priveste butoanele geamurilor si amplasarea lor eu o consider o solutie foarte buna, si o sa zic si de ce. Orice masina trebuie sa aiba 7 butoane, 4 la sofer si cate unul pe fiecare portiera, ori Dacia are de montat numai 4. Cat despre pozitia butoanelor din spate, ele trebuie sa fie amplasate la indemana soferului, asa ca alta solutie in afara de pozitionarea spate centru eu nu vad. Cat despre butonul claxonului, si cei de la Land Rover folosesc aceeasi solutie la Defender, dar ei sunt englezi si au o problema cu traditia, insa putem considera si la Dacia chestia asta ceva traditional si sa o lasam asa.

  28. stoian says:

    Ma intreb cum se comporta in situatii de genul: prin zapada cu lanturi, urcat bordura inalta, drum neasfaltat, gheata, plecare in tromba…

  29. C.G. says:

    Salut.
    Ati testat cumva si modelul celor de la Citroen C-Elysee 1.2 vti? ceva pareri?

  30. mihai says:

    salut,daca mai ti minte,cati km ai facut cu un plin,in regimul tau de exploatare bineinteles.

    • turatiimaster says:

      Nu mai retin, dar cred ca se poate vedea pe computerul de bord cam cati km am facut si cati mai erau.

  31. Vlad says:

    Sall. Cam cati km rezista motorul de 0,9 TCE?

  32. Lu Lucian says:

    Nu gasesc indicatorul de temperatura motor…si m 3 zile de cand l-am cumparat loganul:))

  33. Anonimous says:

    Si fata de Clio, desi cel testat a fost diesel?

    • turatiimaster says:

      Am testat si Clio TCe, cel putin la zgomotul de vant sta mai bine Logan, la Clio fluiera oglinzile cam rau. Diferenta parca am vazut la zgomot motor, la turatie mare e mai insonorizat Clio.

  34. gaby says:

    Este mai putin zgomotoasa in habitaclu noul logan?

  35. ionel says:

    M-ar interesa fiabilitatea motorului 1.2 16 v in conditii de exploatare normala pana la 100-110 km/h. Stiu ca este pus pe masini de prin 2010 si ma gandesc ca daca nu s-a renuntat la el, exceptand faptul ca nu poti rula cu viteze mari,este un motor ok.

    • alex says:

      eu am 1.2 16v pe sandero din 2011 si nu am avut nici o prob pana acuma….35000km. Un lucru interesant e k uitandu-ma pe net la specificatii, desi e acelasi motor, cel pe care il am eu face mai repede suta, motorul de pe modelele noi are nevoie de mai bine de 15 sec 🙂 ….desi e aceeasi norma de poluare euro 5. Probabil e cel mai fiabil motor actual de la dacia deoarece are o istorie intreaga in spate fiind montat in trecut pe clio si twingo ….acum e doar mai rafinat si are 16 v. Si un lucru interesant…foarte foarte economic…mers cu 100-110 am obtinut consum sub 6l la suta de km. De obicei consumul sare dupa 110 dar e ok si asa….depinde ce ai nevoie.

      • bloggerx says:

        daca ati mers cu 100-110 pe afara si cu 60 prin sate pe orice drum din Romania, consumul de sub 6l la suta nu e atat de iesit din comun. Consumul la un motor aspirat cu ceva peste 100CP e in general sub 6l.

        • turatiimaster says:

          Daca voiam sa merg economic puteam scoate 4,5l la suta. S-a mers normal, cu autostrada 130, cu 110 pe nationale, 70-80 in rest si trafic urban.

        • alex says:

          ati descris exact conditiile in care am mers:)

  36. cristi says:

    indicatorul digital de temperatura a lichidului de racire l-au scos dintr-un motiv foarte simplu. la generatia anterioara, dupa o anumita perioada de timp, termostatul se bloca pe deschis si exista fluctuatia de 4-2-4 la liniile temperaturii. solutia era una doar temporara, inlocuirea termostatului nerezolvand problema doar pt un timp scurt. asa ca au zis ca daca il scot , utilizatorul nu va mai fi “afectat”/deranjat de fluctuatia asta si va fi linistit:)

  37. florin says:

    Pe parcursul testului aţi ajuns şi în Săbăreni sau mi s-a parut mie.

  38. M.C. says:

    Concurenta in segmentul low cost este din ce in ce mai mare,tot mai multi producatori incep sa faca masini accesibile:Peugeot 301/Citroen C-Elysee, Skoda Rapid/Seat Toledo, Dacia Logan/Renault Symbol,Chevrolet Aveo sedan.
    Care este cea mai buna?Ce berlina din cele mentionate de mine ofera cel mai bun raport calitate/pret/dotari/siguranta?
    De ce nu au pastrat cei de la Dacia motorizarile de 1.6 mpi care erau destul de bune,fiabile?Nu era mai usor sa le aduca la zi cu un upgrade pt Euro 5?Si o cutie in 6 trepte?Era mult mai usor decat sa investesca intr-un motor nou care nu stii cat de bun o sa fie iar faptul ca trebuie turat sa obtii ceva de la el,turbina,injectoarele au sa fie schimbate cel mai des.
    Inca o data Adam felicitari pt acest review,este cel mai bun drive-test pe care l-am vazut pana acum la noua Dacie Logan!

    • bloggerx says:

      Cea mai buna e masina care ti-o permiti, o are vecinul sau nu o are vecinul. Unii cumpara dupa design, altii dupa marca, altii dupa vecini, mai putini dupa test-drive.
      E mai ieftin sa ai doar 2 motoare pe logan, sandero, Clio. Nu au investit nimic in plus, pt ca motor asta e din banca de organe Renault, de la Clio. Acum se cauta motoare mici, asta e trendul asa joaca si ei. Cutia in 5 trepte e mai ieftina de produs, de dezvoltat si nu prea ai nevoie de 6 pe clasa asta de masini sau motoare.

      • bloggerx says:

        E ca in reclama aia la cascaval: Dati-mi si mie o carte!
        (Referitor la cum sa cumperi o masina)

        • M.C. says:

          Cea mai buna masina este cea pe care o ai tu insuti,ce are vecinul conteaza doar in statistici.
          Skoda Rapid are un 1.2 tsi 85 cp M5,1.2tsi 105 cp m6 iar diferenta de bani dintre Logan si Skoda nu mai este asa de mare.
          Din punctul meu de vedere un 1.2 tce,120 cp, m6 este mai potrivit pt Logan decat acest 0.9 tce,are doar 3 cilindri,iar la relanti vibreaza in caroserie.
          Fiecare sa isi spuna o idee,buna,rea trebuie respectata.
          Multumesc

          • bloggerx says:

            a vecinului conteaza in statistici deci multi o sa mearga dupa statistici cand o sa cumpere o masina.
            Referindu-ne la statistici Skoda nu sunt singurii ce fac masini, dar statistica e ca ei fac masini pt romani.
            Motoarele astea 1.2 TSI au si niste mari probleme tot in statistici. Diferenta de pret e vreo 3-4000 euro. Si asta e cam 50% din pretul Logan de inceput de gama, deci diferenta de pret este suficienta.
            Un motor de 180CP ar fi si mai bun, iar cutia semi-automata cu 8 trepte DSG ar fi si ea o placere, dar cum masina are pret cu 50% mai mic ca Rapid ii putem trece cu vederea ca are doar 5 trepte si 3 cilindri. Oricum, la peste 110 o sa ai alte probleme cu Logan sau chiar si Rapid, iar a 6a treapta e cea mai mica dintre ele.
            Ai vazut cum merge motorul asta de 3 cilindri ca sa zici ca vibreaza in caroserie? Eu sincer nu cred, asta era adevarat pt motoarele vechi, fie ca erau VAG sau nu. Am vazut 1.0 de la Ford si nu se simte ca e in 3, probabil si cei de la Renault au reusit sa il faca sa nu vibreze.
            Eu respect parerile doar daca sunt argumentate, si mai respect si parerile documentate fara sa ne luam doar dupa statistici sau generalitati.

            • M.C. says:

              Personal am fost in reprezentanta Dacia sa testez noul Logan.Inca de la inceput am remarcat ca acest motor 0.9 tce este silentios dar la relanti vibreaza in caroserie,nu este deranjant dar este o diferenta fata de un 1.6,8v,85 cp pe care il am eu pe Logan.Un motor in 4 cilindri este mult mai echilibrat si mai potrivit pt noul Logan,poate pe viitor un 1.2 tce 120 cp.
              Am vazut si noua Skoda Rapid,diferentele sunt:mai mult spatiu la interior in special pt pasagerii din spate,siguranta de 5 stele,frane cu discuri fata spate(Logan inca mai foloseste sistemul pe tamburi cam vechi pt 2013)dotari standard ok.Diferenta de pret? Rapid Avantaj TSI Benzina 1.2l / 63kW / 86CP Manuala – 5 viteze 5 Usi 12.607 Euro.Cu inca 450 Euro discount oferit de Reprezentanta Skoda si prin programul Remat,se poate cumpara un Rapid cu un pret excelent.Este doar o parere,toata lumea noul Logan,eu stiu ca numesti o masina noua cand are si o platforma noua(majoritatea producatorilor maresc vechea platforma, diferente mici dar care aduc mai mult spatiu interior,stabilitate mai buna etc,noul Logan are doar un design nou,interior nou si pt o un producator cu pretentii doua motorizari un 1.2,16 v,75 cp si acest 0.9 tce este prea putin.Ma uit la Chevrolet Aveo si vad o lista de motorizari excelente inclusiv cu cutii automate.
              Din punctul meu de vedere noul Logan nu merita eu am gasit deja multe argumente reale.Este doar un punct de vedere,sper sa nu supar pe nimeni.

              • bloggerx says:

                In continuare uitati sa precizati pretul unui Logan in dotare egala cu Rapid-ul de 12607 euro.
                E clar ca diferenta de pret se vede in ceva, iar de multe ori asta e singurul argument. Unii nu o sa aiba bani sa se incadreze la grila Rapid. Personal, eu intotdeauna as merge pe o masina din clasa compacta inainte sa ma uit la Rapid ce este undeva la clasa mica ca platforma tehnica. La 12600 euro sunt masini mai interesante, acum avem: Cruze, Mazda 3, … Va garantez ca Rapid e inferior, chiar daca unii agreeaza/venereaza marca Skoda.
                Poate ca motorizari noi pe Logan o sa mai vina cu timpul, poate si o ieftinire!
                Daca motorul asta face ca un motor normal cu 3 cilindri atunci e cam trist pt Renault.

                • M.C. says:

                  Sa fiu sincer si o spun cu parere de rau,singura problema pe care o are Dacia este aparitia ruginei,nu are rost sa iti spun acum cat de dezamagit sunt dar daca ai sa intri pe Dacia forum ai sa vezi exact locurile vulnerabile.
                  Ai dreptate,Chevrolet Cruze este o masina buna dintr-o clasa superioara cu mult peste Dacia.
                  Acum stiu exact ce caut,Ford Focus este si ea o alegere excelenta.
                  Sa auzim numai de bine 🙂

                  • bloggerx says:

                    Te-am convins de Chevrolet Cruze? Asa ca idee, dintre Focus, i30, Ceed, Elantra cu care am facut drive-test: eu am cumparat Mazda 3 🙂 Nu eram fan Mazda dar dupa drive-test am vrut sa fie a mea 🙂

                    • M.C. says:

                      Problema este ca Mazda 3 este la final de cariera in cateva luni o sa apara modelul nou.Chevrolet Cruze asa cum am spus este o berlina excelenta,are platforma de Opel Astra si motorizari tot de la Opel,interior de Insignia,siguranta de 5 stele,merita banii.
                      Am o mare dilema acum:Skoda Rapid sau Ford Focus Sedan.
                      Ideea mea este ca mai bine platesti 20-30% in plus si cumperi o masina dintr-o clasa superioara,decat una low cost.
                      Eu zic sa ne oprim cu discutiile aici,daca vrei imi dai o adresa de email si discutam mai multe.
                      O zi buna

                    • bloggerx says:

                      Cruze este bun. Focus este o alegere foarte buna. Du-te si fa test drive cu ce masini te intereseaza: Rapid, Focus, Cruze si Mazda 3. Concluziile te rog sa le tragi singur! Asta cu Mazda 3 la final de cariera e fals, pentru ca are face-lift in 2012. Mie mi se pare ca bate si modele noi. Mazda 3 nu sunt asa multe pe strazi precum restul masinilor, deci nu e o masina comuna sa zici ca e la final de cariera.
                      Ma gasesti cu acest user: bloggerx pe forum mazda si cu user bloggerx2013 pe forum Kia. Am si o Kia Ceed 2007.

                  • bloggerx says:

                    Ce ti-ai luat?

  39. axel says:

    Eu cred k din actuala gama de motorizari la logan 1.5 DCI este de departe cea mai buna alegere. 1.2 16V este foarte lenes, 0.9 e inca nou iar fiabilitatea este discutabila plus ca asa cum si alti colegi au precizat la plecarea de pe loc ai impresia de submotorizare (si eu am testat masina si cred acelasi lucru, prob pnt k cuplul vine abia la 2500 rpm). Pe benzina parerea mea e ca 1.6 16v trebuia sa ramana o perioada dar sunt absolut sigur ca Renault va scoate si mai multi cai din acest 0.9. Am testat ecoboost si nu se compara cel putin pentru moment.

    Dci-ul e mai scump dar eu as face acest compromis pentru cuplu,consum si foarte buna insonorizare la actualul model.

  40. ionel says:

    Se poate circula in afara localitatii doar cu farurile de zi fara faza de intalnire?

    • turatiimaster says:

      Asta e o problema de clasa intai pentru Politie, la care desigur nu s-au gandit. Din punct de vedere legal, faza de intalnire e faza scurta, deci daca s-ar aplica strict legea si cei cu lumini de zi ar putea fi amendati. Realitatea e ca la noi oricum legea nu se aplica, in rare cazuri in care Politia opreste pentru lumini, te opreste daca le ai stinse, nu tine cont ca ai faza scurta sau lumini de zi, atunci cand vad lumini aprinse pe timp de zi, nu te opreste. Mai problematic e altceva, de exemplu la noul Isuzu D-Max dar si la alte masini am vazut, luminile de zi sunt in farurile de ceata – sunt curios ce se intampla daca ma prinde politia in Ungaria cu ele aprinse, ce se intampla, ma iarta sau nu…

      • kim_vl says:

        Si la Mitsubishi ASX e la fel; sunt 2 becuri in proiectorul de ceata. Sunt multe masini azi care au DLR-uri amplasate oriunde numai in far nu (vezi noul Clio, Civicul parca, Auris parca etc.). Nu cred sa mai fie probleme de interpretare. Sa se urce garcea la volan si sa dea o cheie fara sa umble la blocul de lumini si sa vada ce se intampla cu luminile din fata.

  41. ionel says:

    Super ok materialul.Felicitari! O singura corectie si anume ca litri indicati de computerul de bord sunt cei ramasi nu cei consumati.Refuz sa cred ca poate fi vorba de o defectiune a indicatorului de benzina.

    • turatiimaster says:

      Multumesc de aprecieri, era o problema la indicator sau la sonda din rezervor, s-a rezolvat ulterior de catre cei de la Dacia. La momentul testului indicatorul nu functiona corect, mai exact s-a facut plinul si indicatorul avea 2 gradatii sub nivelul de maxim desi benzina dadea pe afara din rezervor.

      • DrP says:

        Asa am eu la Solenza. M-am trezit intr-o dimineata ca ma cu doua gradatii mai putin, de credeam ca s-a fisurat rezervorul. Vorbesc serios, m-am uitat sub masina.
        La primul plin, doua linuite mai jos. Si de atunci niciodata nu a mai ajuns la max.
        Asta s-a intamplat in primul an. Acum, dupa inca noua ani face la fel, dar sincer, nu ma deranjeaza – ii stiu obiceiul. 😉
        Oricum, e f. probabil ca Solenza sa devina istorie in curand. Ma gandesc sa o inlocuiesc, prin Rabla, cu un Logan…

  42. Andi says:

    Nu inteleg o chestie… Nu sunt vulcanizator, dar nu inteleg ce cauta greutatile alea de echilibrare pe janta fata stanga atata timp cat si janta si cauciucul sunt noi?… Nu stiu, intreb si eu…

    • turatiimaster says:

      Si la Mercedes vezi greutati de echilibrare, asa e sistemul, cand pui o anvelopa pe janta apar dezechilibre si acestea trebuie rezolvate.

  43. kim_vl says:

    Am mers si eu cu un Clo IV 0.9 TCE, 2 persoane la bord. Oare numai eu am avut senzatia de submotorizare, mai ales la plecarea de pe loc ? Aveam impresia ca plec cu frana de mana trasa sau aveam ceva agatat dupa mine.

    • turatiimaster says:

      Depinde la ce ne raportam, masina nu e submotorizata, poate e doar o impresie de a ta, ori poate ai asteptari prea mari. Motoarele turbo in 3 cilindri sunt foarte tari la condus, mai ales cand incepi sa le pricepi toanele.

      • kim_vl says:

        Am mers numai prin oras desi nu prea mi-am dat seama la drum lung cum ar trage, dar demarajele la semafor mi s-au parut groaznice. O sa mai fac un test, cu Stepway sper.

        • turatiimaster says:

          Merge bine, eu pe Sandero am fost absolut incantat, 5 persoane si bagaje grele, te duci mai sus in ture si creste consumul, dar masina trage.

          • bloggerx says:

            Senzatia ta am simtit-o pe Focus de 1.0 cu 125cp….e leent. Practic trebuie sa ai ceva turatie si sa astepti pana intra turbina. Pleaca foarte greu de la semafor si aici o sa simti cilindreea, pt ca nu ai turbina. 3 cilindri nu au cuplu la turatie mica. Trebuie sa conduci mai sus in turatie ca sa compari cu un 4 cilindri. Cum crezi ca iese consumul ala asa bun?

    • cristi says:

      Depinde la ce te raportezi. Candva am facut un drum Germania Romania cu un Boxer S. Apoi am revenit la Focus-ul meu de 100Cp. Senzatia a fost ca cea traita acum 20 ani cand treceam de la Renault 9 de 1.4l la Dacia 1300.

  44. bloggerx says:

    1. De ce are nevoie de 6 trepte, avand in vedere ca la 3000 in treapta a 5-a ai 120km ?
    2. Logan sau Cruze la 12000e? Care e diferenta de performanta/tehnica?

    • turatiimaster says:

      Nu am spus neaparat ca are nevoie, insa unii dintre concurenti ofera la motoare similare cutii cu 6 rapoarte. Eu unul pentru autostrada adevarata, moderna, gen sa fac un Bucuresti-Hanovra si retur cu masina, oricand prefer o cutie de viteze cu 6 rapoarte.

      Nu exista comparatie intre Logan si Cruze la acelasi pret. Cruze e alta liga. As lua Cruze instantaneu. Poate ai vrut sa zici Logan si Aveo?

      • bloggerx says:

        Ceilalti concurenti cred ca au cutie de 6 raporte pt marketing. La 90cp nu ai viteza maxima sa justice 6 rapoarte, aceasta masina e facuta pt maxim 140 unde ai putin peste 3500, ceea ce este f. ok pt o benzina. La 130 deja ai mult zgomot in habitaclu. Apoi, la cum e etajata cutia asta eu zic ca a 5a se compara cu a 6a de la alte masini… gresesc?
        Apropo, daca imi permiti, care e turatia maxima, unde se taie alimentarea? Cum arata cuplul dupa 5250? Merge pana la 6000 sau 6500?

        Din pacate, compar cu Cruze la 12000 euro… La 10000 si sub putem compara cu Aveo. Tocmai pe asta vroiam sa pun accent, ca pretul dotarii top intra in sfera masinilor cu pedigree mai bun. Cum s-ar compara cu un Aveo sau un i20 la 10000?
        Stima pt munca depusa!

        • turatiimaster says:

          Nu e chiar asa, una cu 6 trepte rupe autostrada. Din cate imi amintesc m-am dus si la aproape 6000 la un moment dat si parca n-am simtit sa se taie alimentarea, dar cam pe acolo cred ca se taie – dar n-am incercat ca sa dau o cifra exacta..

          • bloggerx says:

            Totusi consumul creste cam cu 1 litru la fiecare 10km peste 110km/h. Eu nu gasesc o justificare sa ai 6 trepte pe un motor asa mic ce se vede ca munceste in sarcina peste 110km/h

  45. M.C. says:

    Felicitari Adam pt acest drive-test exceptional,apreciez faptul ca esti profesionist si acorzi o atentie detaliilor.
    Din punctul meu de vedere este cea mai frumoasa Dacia de pana acum.Motoarele de 1.6 mpi 85 cp si 1.6 16v 105 cp trebuiau pastrate.Eu am o Dacia Logan,1.6 mpi,85 cp din 2009 si sunt multumit.Nu am incredere in noul 0.9 TCE este un motor nou,este posibil sa apara probleme de fiabilitate.In rest totul este ok,mai putin preturile care sunt putin prea mari.

  46. GTX9000 says:

    Da, Dacia s-a schimbat. Dar mai trebuiesc multe de facut. Consola de la maneta de schimbat viteze trebuie sa fie ceva mai lunga, acele butoate pentru deschidere geamuri sa fie pe maner. La portiere, manerele sa fie ca cele de la alte masini.
    Plus manere, antifonare si acele bare telescopice la capacul portbagajului
    Eventual si o camera video pentru mers inapoi. Stiu, ar fi crescut pretul, dar ar fi arata mult mai bine. 🙂

  47. slv83 says:

    Nu-ti scapa nici un detaliu!

    Respect pt. munca depusa! Tot astept o anumita masina, sper ca pana la sfarsitul anului sa vina. E plin netul de teste cu ea insa eu vreau sa fie si la Turatii, doar e masina anului in lume si in EU!

  48. john says:

    Multumesc pentru raspuns!

    Foarte frumoasa prezentarea, am testat si eu masina si e un pas inainte, mi-a palcut mult. Ce ma sperie pe mine sincer e cum se va comporta masina cand ai 5 oameni si eventual bagaje….probabil k pe sosea va merge dar oare pe munte va mai avea suflu? 🙂

    Te salut, o zi excelenta!

    • turatiimaster says:

      Daca tragi de motor se duce si incarcata, am avut ocazia sa testez Sandero in felul asta, cu 5 persoane si portbagajul plin (bagaje grele), diferenta se simte fata de masina goala, insa motorul trage, ai baza pe el, daca il tii ceva mai turat. De altfel si indicatorul de schimbare a treptei se manifesta la o turatie mai mare cand masina e incarcata. Parerea mea, motorul e bun, poate nu la fel de bun ca cel de la Ford insa pe partea de consum parca si Logan si Sandero au performat mai bine decat B-Max 1,0l EcoBoost. Oricum sarbatorile le petrec cu un B-Max asa ca o sa vedem exact diferentele, o sa am si timp si rabdare sa merg la economie si cu B-Max si ma lamuresc. Mie mi-a placut mult acest motor 0,9l TCe.

      • Marian says:

        Salutare!
        Ma bucur sa gasesc o parere despre 0.9Tce. Si eu sunt un pic sceptic vizavi de acest motor, daca va avea sau nu probleme in timp. Teoretic, din cifre, este peste motoarele pe benzina anterioare(exceptand 1.6 cu 16v). Am facut un drive test pe un sandero cu 0.9Tce dar a fost prea scurt si monoton traseul si nu prea am reusit sa-l simt asa cum trebuie. Am o dilema: trebuie sa aleg intre logan berlina/MCV 0.9Tce sau 1.5Dci 90CP si nu sunt hotarat ce ar fi mai potrivit in cazul meu (familie, 17.000 km/an, urban dar si concedii, chiar autostrada, consum/intretinere mic(a)). As alege benzina dar ma tem sa nu fie cam micut/turat motorul si sa apara probleme, iar consumul sa fie mare cand masina e plina sau la viteze de 130-140km/h. Dieselul e mai echilibrat, dar inseaman si bani in plus si l-a achizitie(1.400eur) si la revizii(200 lei).
        Ce sfat imi dati? ce ati alege?
        Multumesc!

  49. john says:

    Salut Robert,
    O nelamurire….cand a fost testata masina si a luat 3 stele asa cum apare in test??? Poate este vorba de prima generatie dar nu de aceasta care datorita ESP,4airbag-uri si alte maruntisuri are sanse mari sa ia 4 stele…..cand va fi testata desigur!
    Thx

    • turatiimaster says:

      Nu a fost testata masina insa celula tehnica pe care este construita este absolut similara cu cea a Loganului vechi, eu nu cred ca va lua mai mult de 3 stele la EuroNCAP desi sper din suflet sa ia 4. Ca are ESP standard nu e suficient pentru noua metodologie EuroNCAP – a se vedea si rezultatul de la Lodgy. Noul Logan poate lua 4 stele la EuroNCAP doar printr-un noroc incredibil.

      • renault says:

        Poate sa ia 4 stele pt ca are airbag laterale. La lansare au zis ca poate sa ia 3-4 stele.

        • turatiimaster says:

          Asa sa fie si sa gresesc eu.

          • zach says:

            Pai pe noua metodologie, Lodgy nu a pierdut o stea tocmai pentru ca nu detine ESP standard(adica nici o varianta de echipare fara ESP)?
            Sa speram ca va obtine 4, desi sunt multe alte modele cu 3 dar mai ales cu 4 stele.

            • cip says:

              corect, lodgy nu are esp standard cum are loganul, deci speram la un 4 stele.

              • ciprian says:

                Nu se dau 5 stele daca n-ai esp..dar 4 da, totusi sa nu uitam ca lodgy are tot frontale + laterale fata (greu cu astia de la Renault nici pe clio n-au windownag-uri) si a luat 3 stele…fiind acceasi platforma…logan cate va lua..ghici ghicitoarea mea? 🙂

              • ciprian says:

                Prieteni..eu doar atat spun…fereasca Dumnezeu de un accident gen Huidu si loganul..

                • renault says:

                  Fereasca accident in orice masina cu un camion cum conducea Huidu. E vorba de masa nu ca o masina de 1.1tone are 3 sau 5 stele!

                  • Petru says:

                    A zis bine renault. Cei de la EuroNcap specifica ca acele stele sunt relative, pentru ca daca o masina de 2.5 tone (si ditai garda la sol) care are 3 stele la siguranta intra intr-o kia c’eed care are 5 stele si putin peste o tona.. tind sa cred ca kia se duce naibii cu tot cu stelele ei.

  50. AkinAlex says:

    Tin sa te felicit pentru aceasta prezentare, astept cu nerabdare si un test cu noul Stepway 1,5 90cp.Felicitari, faci o treaba extraordinara.
    Tot respectul din partea mea.

  51. io says:

    mda ,grea alegere,logan sau aveo sedan, fiecare cu + si- sale,insa cred ca loganul pe drumurile romanesti este o alegere mai buna

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.