Că motoarele 1,5l dCi se montează şi pe Mercedes nu mai e un secret, iar 0,9l TCe va echipa viitoarele modele Smart, cum interpretăm această veste prin prisma Dacia?
În primul rând, o parte dintre motoare vor fi produse chiar de Dacia, în România, iar în al doilea rând, veşti ca cele de mai sus nu pot decât să ridice enorm marca Dacia.
Practic, cum spuneam şi în testele cu Sandero şi Logan, Dacia a evoluat enorm şi aş putea trăi liniştit cu un model autohton, ca să nu mai zic că noul Logan arată mai bine decât multe modele cu pretenţii.
Alegerea mea, atât cu inima cât şi cu mintea, pare să fie totuşi noul Sandero Stepway. Nu sunt decis încă asupra variantei de motorizare, ambele posibilităţi au 90 de CP şi diferenţa de consum şi dinamică nu mi s-a părut extraordinară.
Însă garda la sol şi aspectul exterior al modelului Stepway sunt aspecte de luat în calcul într-o ţară cu drumuri mai puţin europene, cum e România.
Am testat dieselul 1,5l dCi pe Stepway şi concluzia e clară: Dacia a ridicat ştacheta, nu şi preţul…
O fi mai slab ca Dacia la caroserie? Înseamna ca nu mai trec aspectul acesta la minus Duster în comparatie cu Vitara.
Ma uitam si eu la o Vitara, dar sunt putin dezamagit de problemele pe care le are cu vopseaua si rugina. Sunt multe postari de acest gen pe forum-ul marcii.
Multumesc. M-am hotarat pentru Duster numai ca m-am uitat la filmarile cu Suzuki Vitara 1.6 benzina allgrip si acuma e si mai complicat sa aleg intre Duster si Vitara.
O SA AM NEVOIE SI DE TRACTIUNEA 4X4.
Nu ma pot hotara intre stepway si duster ambele cu motorul de 1,5 dci. Fac lunar 1 sau 2 drumuri de 300 – 400 km pe sosea plus cateva iesiri pe drumuri de tara la munte. Imi puteti da va rog un sfat in acest sens?
Daca nu e nevoie de 4×4, eu as lua Sandero Stepway, mi se pare cel mai echilibrat model de la Dacia.
Salut,din toata gama Dacia pe care mi o recomanzi ,ca masina de familie cu consum redus si spatiu.Merci
Logan MCV 1.5l dCi.
Salut , domnule Robert ! Am tot urmarit videoclipurile dumneavoastra cu Sandero Stepway . Fac anual 14000 – 15000 km , folosesc masina deobicei pe distante scurte . Ce motorizare mi -ati recomanda . Am vazut ca sunt doua motorizari DC i 90 si TCE 90( BENZINA ) M- iar place cel pe motorina , dar stiu ca are filtru de particule si nustiu daca se potriveste pt distante scurte . De aceea , va rog sa imi recomandati motorizarea potrivita pt acest STEPWAY . Va multumesc , Larisa
TCe 90 e mai potrivit pentru distante scurte, daca mergeti mult in oras, luati cu Easy-R.
As dormi sa cumpar o masina noua cu un buget de aproximativ 11000 euro. Am cam ajuns la urmatoarele doua variante, ce mi-ati recomanda ?
– Dacia Sandero Stepway 0.9 tce 90 cp
– Hyundai i20 Comfort 1.25 84 cp
Precizez ca intentionez sa tin masina 8-10 ani si fac maxim 10-15000 km/an, mergand zilnic 3 km pana la locul de munca. Cel mai apropiat service Hyundai e la 100 km, pe cand Dacia e la mine in oras.
Nu gresesti cu niciuna, eu as lua i20.
salut Robert,
te rog sa-mi psui parerea ta , intre stepway si captur pe care ai recomanda-o? tinanad cont de fiabilitate si comportament oras + DN/EN/autostrada. masina va circula incllusiv pe drum de tara.
Multumesc anticipat,
Liviu
Eu as lua Captur cu cutie EDC, daca nu ai preferinte si te multumesti si cu o cutie manuala, poti lua Stepway. Renault e mai bine facut si arata mult mai bine, insa raportul calitate pret merge la Stepway.
multumesc ptr promptitudine. Da, la Captur mi-a placut de la inceput atat exterirul cat si interiorul care sunt cu mult peste stepway; si mi-a placut bancheta mobila; ce nu stiam e cum se comporta captur pe drumuri de tara ptr ca unele voci spuneau ca ” topaie si troncane pe denivelari ” atat de tare incat ai probleme de control al masinii , in schimb stepway-ul se pare ca se conduce f bine si pe drum rau.
Stai linistit, merge bine si Captur, uita-te la filmele cu Captur 1,5 dCi EDC, o sa vezi pe acolo si ceva iesire prin Dobrogea, unde am urcat cu Capturul in niste situatii de te lua ameteala.
Multumesc pentru răspunsuri
Salut, vreau sa-mi iau si eu prima masina noua si evident ca incerc sa aleg cea mai buna varianta in putinii bani pe care ii am. Ideea e ca am 32 de ani, nu sunt casatorit/fara copii si nu sunt vitezoman insa imi place sa simt cuplul motorului si sa pot intra intr-o depasire cu incredere.
Dupa lungi studii pe forumuri legate de fiabilitate si dupa propriul gust am ajuns sa restrang lista la urmatoarele 3 modele pe benzina avand in vedere ca fac maxim 15.000 km pe an si astia 85% in Bucuresti.
Am restrans lista la:
– Skoda Rapid motorul de 1.2 TSI (105 cai) versiune Ambition – in jur de 12.000 EUR
– Ford Focus Trend 1.0 Ecoboost (125 cai) lichidare de stoc pe la 13.000 EUR
– Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE undeva sub 11.000 EUR
Imi este foarte greu sa ma hotarasc pentru ca diferentele de bani nu sunt colosale si desi ma tot autoconving ca suntem in Romania si merge Dacia (mai ales ca acest Stepway este singura Dacia care imi place cum arata) parca altfel stai intr-un Ford sau Skoda … ca na, baiat neinsurat mai conteaza si imaginea.
Stiu ca ar trebui sa merg cu fiecare la testdrive inainte sa sa vad in care ma simt cel mai bine dar doresc si o parere avizata. Multumesc frumos
PS: nu va periez dar de departe faceti cele mai serioase si ample reviewuri de masini din Romania, punct !
Salut, ce sa zic, greu de ales, dar nu prea, vorba prostilor. Dacia e o masina superba in acest moment, insa in comparatie cu Focus are un mare minus, respectiv siguranta, in conditiile in care diferenta de pret nu e enorma. Skoda Rapid o scot din calcul, motoarele 1,2l TSI au avut probleme mari, posibil sa nu mai aiba, dar nu as risca. Alegerea ar fi intre Dacia si Ford. Tinand cont ca e prima masina noua, banuiesc ca e un efort financiar consistent, pe care nu o sa vrei sa il repeti prea curand, adica nu in urmatorii 4-5 ani, sfatul meu e sa mergi pe Ford, daca ai de gand sa tii masina mult, eu prin mult inteleg 6-8 ani sau mai mult. Daca speri ca in cativa ani sa o schimbi, 3-5 ani, ia Dacia fara probleme. Sigur ca trebuie sa le conduci, sigur ca din Ford in Dacie se simte diferenta, insa tehnologic vorbind, strict mecanic, sunt bune ambele, Ford e mai sigur, in caz de accident as vrea sa fiu in Ford.
Ar fi si o alternativa de secund hand si ma refer de Mazda 3 modelul pana in 2012 acela înainte de skyactive. Mi se pare ca au niște prețuri excepționale la sh, nu înțeleg de ce se devalorizează așa repede. Adică vorbim de an de fabricație 2011 cu cca. 70.000 km pe la 8000 EUR . Am un coleg de serviciu cu una puțin mai veche si o lauda cât de fiabila este. Am căutat pe turatii review la acest model anterior skyactive si nu am găsit nimic. Aveți cunoștințe despre aceste modele anterioare ? Vin cu motor de 1.6 benzina probabil nu prea economic.
Mulțumesc
Din principiu nu prea dau sfaturi legate de SH, nu stii starea masinii, istoricul, e o loterie cu final neasteptat. Ramai la ceva nou sau alege orice SH care iti place, cu riscurile aferente si asumate.
felicitari pentru test!
am o intrebare: mi s-a parut ca atunci cand ati incercat 0-100 km/h, cutia a agatat de vreo 2 ori? s/a intamplat asa ceva in timpul cat ati avut masina sau are doar un zgomot mai pronuntat la schimbarea treptelor de viteza?
conduc din cand in cand vechea generatie de Logan, 1.5dci si zgomotele cutiei sunt oarecum frecvente.
Multumesc
Cat consuma un Sandero tipul vechi? Are buton ECO?
Au cam trecut 2 zile 😉
Au cam trecut binisor cele 2 zile….asteptam opel adam. 🙂
Salut, cand ne putem astepta la urmatorul review?
In 2 zile o sa fie Ford Kuga.
salut , am si eu nevoie de ajutorul tau. Vreau sa imi iau o masina si nu stiu ce sa aleg dintre passat cc si audi a4 = dupa 2009 ambele si automate ( dsg si multitronic ). Daca ma poti ajuta cu un sfat ar fi super…
Tehnologia e similara, eu as lua Audi, desi CC-ul arata mai bine.
Salut.
Ai remarcat cumva daca exista diferente de etajare ale cutiei de viteze, intre Sandero normal si acest Stepway?
Sincer, nu am cum sa imi dau seama, Sandero normal avea 0,9l TCe si Stepway avea 1,5l dCi, deci clar cutiile de viteze sunt treptate diferit.
Am inteles, credeam ca ai mers si cu Sandero normal dCi.
Poti da o explicatie de ce acelasi motor 1,5 dci de 90 hp are turatii diferite in functie de caroserie? De exemplu la Logan 2 la 3000 rpm in treapta 5 ai cca 170 km/h. Pe steptway am obs ca aproape de 3000 rpm are undeva la 140 km/h in treapta 5. De unde atata diferenta?
Da, teoretic poate avea rapoarte de transmisie diferite, adaptate in functie de greutate si specificul masinii.
Salut Robert,
Cum ti se pare antifornarea comparativ cu alte dieseluri de pe piata?
Thx,
Alex
Depinde la ce te raportezi, mie unul mi-a placut, fata de vechiul Sandero saltul este foarte mare, iar fata de alte modele, cu preturi duble, mi se pare la fel sau mai bine antifonat (ma refer la cum se aude motorul in interior). Oricum, decent pentru banii pe care ii dai.
Garda la sol pt Stepway este 206 mm, iar pt Sandero normal este de 163 mm. Deci clar 4,3 cm mai mult pt Stepway. Nu ai sa vezi doar 2 cm. Asta ar insemna ca Sandero normal sa aiba 18 cm garda la sol. Ceea ce nu e corect. O mica informare inainte si nu aveai prbl in cursul vorbirii. Mult succes in continuare.
La momentul in care am filmat, in oferta Dacia diferenta intre garda la sol a celor doua modele era de circa 2 cm, de aceea am facut acel comentariu, tocmai pentru ca eu stiam ceva de 4, ulterior au aparut si datele corecte.
Salut, un test cu noul Opel Astra Sedan ?
Fiesta 1L 100CP
c e cu ea?
Au plecat in vacanta cu tot cu euro3 :))
Nu sare nimeni cu replica “de banii astia” cu referire la un euro3? 🙂
Foarte faină maşinuţa! Potrivită pentru gropile şi denivelările autohtone.
Garda la sol e mai mare decât a unor pseudo-maşini(SUV-uri) precum Sportage, iX35, CRV. Portbagajul e mai mare decât în cazul gemenilor Sedici şi SX4 (ce au 270l). Deci avem o maşină utilă atât unor tineri cât şi unor persoane cerebrale cu spirit de aventură ridicat.
E cel mai frumos model Dacia de până în prezent! Să vedem şi cum va arăta facelift-ul de la Frankfurt al modelului Duster!