Fenomenul low-cost, creat de Dacia, nu putea să rămână fără răspuns din partea constructorilor de automobile. Încet, încet, fiecare brand a încercat să obţină o bucăţică din piaţă, oferind modele cu echipare mai spartană şi cu un preţ mai redus.
Fără excepţie, nicio variantă nu se putea compara cu raportul preţ-calitate oferit de Dacia. Asta a durat destul de mult, până când expansiunea internaţională a acestor maşini, denumite low-cost, a început să fie cu adevărat o problemă pentru concurenţă.
Aşa a apărut Citroen C-Elysée, construit pe o platformă comună cu Peugeot 301, practic sunt aproape identice, diferă doar preţurile şi siglele, model cu ţintă clară în zona dominată de Logan.
Am testat varianta 1,6l 16V şi sper să pot prinde şi un 301 diesel, în aşa fel încât să avem acoperite principalele motorizări.
Concluzia e simplă: C-Elysée e o maşină cu influenţe low-cost dar performantă şi arătoasă, ce a influenţat deja piaţa, cel puţin în România, nu neapărat la vânzări, dar la nivel de dorinţă. Lumea caută 301 şi Elysée, tocmai în ideea unei alternative pentru Logan.
Dacă raportul preţ-calitate al Loganului e momentan imbatabil, totuşi nici cu C-Elysée nu te faci de râs, este o maşină mare şi prezentabilă, perfect adaptată pentru o ţară ca România.
Salutare.. eu am un astra h 1.4 16v din 2007 luata de nou.. consumul este de 5.3 si in oras imi ia 9.. iar mixt r undeva 7.2 .. asta in conditile in care merg cu 90-100 km.. dc sar de 110 atunci papa rau.. astai avantajul de 16 v… …
Va s intreba ce model sa mi iau.. p301 sai c -ellize asta sau loganul 2.. in limita de max 10000. In contitile pe care o sa l bag pe taxi.. ma gandesc ca loganu 2 trage mai bine la clienti are priza mai buna”” .. iar p301 sAu elizee. Nu stiu cum ar fi… sa r urca clienti in ele… si bine inteles consmul…
Logan
Salut ,
As dori sa stiu ce mi-ai recomanda intre un CITROËN C-ELYSÉE SEDUCTION 1.6I 16V 115 BVM si un SX4 1.6 GLX 2WD eventual un stepway .
Sau daca ai o alta recomandare as fi recunoscator , ma intereseaza sa achizitionez o masina pana in 12000 12500 eur .
Merci !
Am vazut ca acest Citroen precum si Peugeot 301 nu au fost testate de euroncap. Probabil nici nu vor fi testate.
Cum crezi ca stau aceste doua modele eventual in comparatie cu Logan la capitolul siguranta?
Multumesc.
Nu pot face presupuneri pe acest subiect, ramane sa vedem daca le testeaza si ce rezultate vor obtine.
Ce parere ai despre rezultatele testelor euroncap pentru citroen c-elysee si peugeot 301. Sunt total bulversat de noul sistemul de punctaj si e destul de greu sa fac o comparatie cu o masina testata acum cateva luni.
Un sistem de tot rahatul, si-au batut joc de siguranta masinilor, acum daca ai niste abtibilduri sau niste beculete, ai 5 stele, daca nu, ai 3. Ce sa spun mai mult… Cu mici exceptii, toate masinile testate au siguranta de 4-5 stele pe vechiul sistem, asa ca sunt ok, eu cred ca e o miscare menita sa mai darame din mitul de siguranta al masinilor Renault. Poate ca ideea e buna, de a schimba punctajul si a introduce chestii noi, dar practic a iesit un rahat.
Robert as avea o mare rugaminte pentru review-urile urmatoare pe mine si poate si pe altii, ma intereseaza partea legata de sprijinirea genunchiului drept de partea stanga a consolei centrale atunci cand stai la volan. Am vazut ca faci referire la spatiu atunci cand este cazul, de exemplu la noua Kia Ceed ai spus ca persoanele mai inalte ar putea avea probleme cu genunchiul drept care ar putea lovii bordul. Conduc un golf IV cu un bord asemanator cu al lui ceed si anume orientat spre sofer si spatiul este destul de ingust eu avand 1.83 m. Mai mult sunt unele masini care desi nu au un spatiu estraordinar de mare in fata au un plastic cauciucat moale care coboara pana la nivelul consolei astfel incat daca iti sprijin genunchiul nu este dureros (ca la Opel Astra classic). Daca ai putea sa prezinti te rog si aceste aspecte eu si alti ca mine iti vor fi foarte recunoscator. Felicitari pentru modul in care prezinti masinile!
Mi-am citit mesajul si nu prea se intelege ce vreau :)). Mai incerc odata. As vrea ca atunci cand prezinti interiorul sa analizezi spatiul pentru genunchiul dreapta de langa consola (evident daca consola este proeminenta aceasta va fi mai mic – sigur, in functie de clasa masinii) si duritatea plasticului de pe marginea consolei de care deseori, la drum lung, ne sprijinim genunchiul. Sincer, pentru mine aceste aspect este foarte important si mi-ar placea sa fie mentionat intr-un review asa de detaliat precum numai la tine am vazut.
Robert. Cand vedem aici und Seat Leon ? FR … 3 sau 5 usi.. preferabil benzina 1.8 DSG
Tot respectul pentru munca ta
Nu stiu, nu am inca o linie deschisa cu Seat, m-a intrebat multa lume de Leon, o sa incerc sa gasesc unul. Seat, Skoda, VW, Volvo, inca n-au priceput la ce sunt bune filmele astea.
As adauga la aceasta insiruire si Suzuki.
Salut Robert, Stiu ca nu a fost testat inca Peugeot-ul, dar intre acest Citroen si Peugeot 301 , ce ai alege? Inteleg ca-s aproape identice.
Mie imi place mai mult Peugeot-ul si cred ca e usor mai ieftin.
Salut Robert. As dori sa ne prezinti cat mai curand ,Modelul Seat Leon Sport Coupe FR : 180 CP. 1.8 benzina. In ceea ce faci esti cel mai bun. Multumin pentru eforturile depuse
Ca fost posesor de Logan 1,6 16V pot sa confirm ca se putea scoate consum de 6-6,2 lejer mergand cu viteza legala sau peste 8 daca aveam necaz pe ea.
La concediul facut in luna Mai(fara AC) in Franta ( Ungaria, Austria, Germania, Franta si retur ) pe cei 6775 km am scos 6,8 in conditiile in
care in Germania am calcat-o serios.
Specificatii: 5,9/9,2/7,1; 148 NM ; 0-100 : 10,2 s ; 1115 kg.
Sunt sigur ca se poate si cu Citroen.
Se poate, daca stii sa conduci. Motorul este foarte bun si se poate merge lejer cu 6,5l la suta, consum mediu, daca stii ce rol au pedalele si maneta aia dintre scaune.
Vazand asa o polemica aici nu pot decat sa te rog, Robert, sa postezi un filmulet sau un articol dedicat “sofatului eco” pe masinile cu motoare pe benzina pentru a mai lumina si pe cei putini priceputi! Multumesc!
Exista masini care iti dau note pt condus si te penalizeaza daca franezi prea des, etc.. Uitate la review lui buhnici de la Renault Clio Estate. Acolo mai explica cate ceva.
Bre Ioan, nu e chestie, daca ma-ntelegi.
Eu puneam in discutie traseul pe care Robert obtine acele consumuri.
Partea buna e ca e aproximativ acelasi de fiecare data, deci o oarecare comparatie intre diferite modele poti face.
Partea perfectibila e ca acele cifre sunt relevante pentru oameni care locuiesc in localitati cu maxim 1 semafor. Daca faci aprox 15km in bucuresti dus-intors in fiecare zi la servici, plus o iesire in week-end, nu iesi in veci la 6.5% cu un 1.6.
Eu nu am spus niciodata ca faci 6,5 la suta in Bucuresti, ba, de multe ori am si precizat, daca mergi exclusiv Bucuresti, un 1,6 16V se duce in 9 relaxat.
Spre 10, poate chiar 11
Inclin sa cred ca acela este consum preponderent extraurban. Consum mediu pentru mine inseamna 50% oras mare – 50% extraurban (daca include si autostrada cu atat mai bine). Eu conduc un Megane 3 cu motor 1.6 16V care la un condus normal consuma cam 11% urban si 7% extra urban. Deci o medie de 9%.
Nu este deloc preponderent extraurban, ci cam 30 la suta oras, 40-50 la suta extraurban si restul autostrada, intr-un interval de 450-1000 km cat facem de obicei cu masinile.
La mine consuma cu aproape 1 litru mai putin in conditiile descries de tine. Nu ma laud, sunt diferente de aerodinamica, tehnologie.
e o masina buna pentru familiile romanesti datorita raportului calitate/pret, la pretul 8990 euro plus un tichet rabla e chiar o oferta interesanta si o varianta viabila la logan
Consum mediu 6.x si ceva, pai normal daca o plimbi numai pe la tara… Un motor de 1.6 benzina aspirat in 16v consuma undeva la 8 mixt, asta-i realitatea, hai sa nu mai pacalim oamenii cu cifre infime de consum.
Da? Pai inseamna ca sunt eu prea bun sofer, sau prea batran, cine stie. Un 1,6 16V bun, aspirat, daca mananca 8 la suta mediu, il mananc si eu pe el.
Lasal robert, ca el a condus numai motoare tipla din germania conduse de o batrana si astea scot consumuri numai de 8. Eu scot cu o Mazda 1.6 in jur de 6-6.5 dar nu merg ca un batran pt ca nu ma intrec decat aia care consuma mult mai mult decat mine. Te referi la logan de 16v sau motoare spalate?
ma refer fix la motorul pe care l-a testat Robert, 1.6le grupului PSA. Pe 308 motorul asta consuma 7.75 mixt, si nu o spun eu: http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/36-Peugeot/1041-308.html?fueltype=2&constyear_s=2008&power_s=109&power_e=120&gearing=1&powerunit=2
Daca trecem in curtea vecinilor francezi de la renault, gasim un 7.63 in dreptul consumului mixt:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/41-Renault/372-Megane.html?fueltype=2&constyear_s=2008&power_s=109&power_e=112&gearing=1&powerunit=2
Iar, surpriza, o mazda 3 de 1.6 consuma chiar…7.75%
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/27-Mazda/250-3.html?fueltype=2&constyear_s=2008&power_s=105&power_e=112&gearing=1&powerunit=2
Prin urmare, haideti sa nu ne mai mintim frumos cu cifre de consum infime, pentru ca nu traim numai in WE sau in zone rurale.
Cred ca esti intr-o mica eroare, compari consumul mediu pe Romania cu consumul mediu pe Germania, unde se merge minim 50 la suta pe autostrazi, la viteze de 130-150 km/h, evident ca nu o sa iti iasa 6,5 la suta. Comparam mere cu pere, eu iti spun si iti demonstrez, daca tii neaparat, ca orice 1,6 16V, oricat de prost ar fi conceput, poate oferi 6,5 la suta in conditii de Romania, condus corect si deloc batraneste sau economic, ci doar condus normal.
Tuareg, din cate inteleg Robert testeaza masina destul de putin interurban. Nici nu are sens sa iti spuna consumul urban pt ca nu e niciodata la fel.
Robert ti-a zis cat scoate el la un condus extraurban normal economic. Nu avem autostrazi prea multe deci nu o sa consume mult.
Pt un drum pe drumuri nationale consumul mixt a lui Robert e valabil.
I30 pleaca de pe la 13000e, dar e hatchback. La 16000 are muulte dotari peste si un motor mai performant.
Un C Elysee de baza e vreo 10000e dar tot e cu 2000e peste un Logan.
Plasticele si calitatea aparenta sunt low cost sau de acum 10-15ani.
Vibratiile multe percepute de camera tradeaza suspensia low cost.
Salut Robert,
Maneta de lumini este luata de pe Citroen C3, prima generatie. Ca si multe alte componente. Sunt curios ce platforma are la baza aceasta masina.
Mie mi se pare interesanta, raportata la Logan. De precizat ar fi ca masina este fabricata in Spania, si nu se vinde in Franta; e facuta special pentru piata europei Centrale si de est+ rusia.
Cred ca este un contracandidat bun pentru Logan si va dinamiza putin piata estica.
mitul masinii frantuzesti, pacat ca in rest masina imi place mult si as vrea sa o tin destul de mult…mersi pentru informatii
dar de peugeot 508 ce zici? e mai bun , sau nu? la citroen ma incanta suspensia hydractive…
Suspensia hydractive e superba pana cand se strica, daca ai de gand sa tii mult masina si sa faci km multi, ia Insignia, daca nu, poti lua Peugeot sau Citroen.
Salut , am vizionat si filmuletele cu c5 si insignia. As vrea sa imi iau si eu una dintre cele doua, dar nu stiu ce sa aleg. tu ce crezi care ar fi cea mai buna alegere?
Eu unul as lua Insignia, desi si C5 imi place foarte mult, insa Insignia arata mai bine si e una dintre cele mai fiabile masini.
Recent, dupa ce am vandut Loganul 1,6 16V Prestige de care am fost foarte multumit, am comandat o masina noua din clasa compacta.
Initial planul era sa ma incadrez in 13000 euro si evident am avut in vedere si aceasta masina ( Peugeot 301 sau C-Elysee).
Conditia era ca noua masina sa fie cel putin la fel de performanta ca Loganul si daca se poate, sa aiba ceva in plus in materie de design, confort, tinuta de drum etc. Asa ca am mers atat la Peugeot cat si la Citroen sa o vad si eventual sa o conduc.
Citisem impresiile mai multor ziaristi de la care am retinut ca puncte slabe: schimbatorul cutiei de viteze si directia imprecisa la viteze mari. Asa ca am vrut sa ma conving.
Din pacate au fost doua aspecte peste care nu am putut sa trec si anume : timoneria jenanta si, surprinzator ca Robert nu a zis nimic,
pedala de ambreiaj care are bratul foarte scurt, astfel incat esti obligat sa apesi chiar cu varful piciorului pentru a nu lovi cu pantoful axul pedalierului.
La noul Logan timoneria este parfum, dar nu pot sa fiu de acord cu Alex ca Loganul arata mai bine. Noul Loganul are un raport pret/calitate evident mai bun, dar din pacate l-am scos din calcul din cauza lipsei unei motorizari mai puternice ( maxim 90CP fata 105CP cat am avut eu).
Sunt perfect de acord cu Robert Adam ca s-au zgarcit acolo unde nu trebuia. As fi putut sa trec peste lipsa acelor finisaje de care el amintea, bordul arata oricum mai bine decat la Logan si zic eu chiar decat la Skoda Rapid (care fie vorba, mi se pare nesimtit de scumpa) dar nu am putut trece peste felul in care se conduce.
De fapt, am renuntat la a mai face test-drive.
Pacat, pentru ca la prima vedere masina chiar pare atractiva.
Referitor la zona rosie… E un fel de adaptare diesel-benzina, pt ca ambele versiuni au acelasi turometru. Se observa ca zona 5000-6000 e o zona “intermediara” adica nu e chiar rosu, ca intre 6000-7000(Probabil vei vedea cand vei testa 301 HDi). Puteai deci sa turezi linistit pana la 6000. Fisa tehnica e corecta: 1.6VTi putere maxima 6000rpm(6050, in fine).
Salut Robert, tot respectul pentru munca ta! Stiu ca gusturile nu se discuta dar masinile astea,301 si C-Elysee mi se par niste monstruozitati…la design desigur. Se vede ca nu au avut ceva clar in gand cand au proiectat masina asta…doar sa fie mai low-cost si gata…foarte urat. As prefera oricand noul logan…este desenat foarte frumos….si a mai crescut si in dotari. Repet…nu pun la indoiala motorul, performanta dinamica vizibila a masinii….dar designul este urat urat URAT!:) si pana la urma daca nu-ti place masina sa o vezi in fata ta degeaba o iei nu?
Sper ca nu esti orb… Cum Dumnezeu, poti compara design-ul astuia/aleia (P/C) cu struto-camila ieftina, turco/franco/romana?
Sa nu fim ipocriti. Loganul e o masina de 8-9000 euro, maxim.