Motorul Ford EcoBoost de 1 litru: a treia oară Motorul Internaţional al Anului 2014

Ford EcoBoost

Ford EcoBoostUn mic motor pe benzină care propulsează modelele Ford, printre care şi noul Fiesta, a învins competitorii provenind de la mărci premium şi “supercar”, câştigând „Oscarul” industriei auto şi realizând un record fără precedent de trei victorii consecutive.

Motorul EcoBoost de 1 litru produs de Ford Motor Company, ce reduce consumul de combustibil fără a dezavantaja puterea, a fost desemnat azi Motorul Internaţional al Anului 2014, datorită manevrabilităţii, performanţelor, consumului, rafinamentului şi tehnologiei sale.

Un juriu format din 82 de jurnalişti auto din 35 de ţări au desemnat de asemenea motorul EcoBoost de 1 litru drept „Cel mai bun motor cu capacitatea mai mică de 1 litru” pentru al treilea an consecutiv, cu ocazia evenimentului Engine Expo 2014 de la Stuttgart.

„Ştiam că acest mic motor de 1 litru va trebui să fie revoluţionar pentru a putea asigura un pachet complet de consum redus, performanţe surprinzătoare, silenţiozitate şi rafinament”, a spus Bob Fascetti, vicepreşedinte, Ford Powertrain Engineering.

„Mulţumită abordării noastre de dezvoltare One Ford, EcoBoost continuă să reprezinte standardul în ceea ce priveşte puterea combinată cu un consum redus pentru un motor pe benzină de capacitate mică”.

Motorul a câştigat până acum 13 premii majore. Pe lângă cele şapte premii câştigate în trei ediţii ale competiţiei Motorul Internaţional al Anului, printre care Cel mai bun motor nou în 2012, motorul EcoBoost de 1 litru a mai câştigat Premiul Internaţional Paul Pietsch 2013 pentru inovaţie tehnologică, în Germania, Trofeul Dewar din partea Clubului Automobilistic Regal din Marea Britanie şi Premiul pentru inovaţie din partea revistei americane Popular Mechanics. Ford este de asemenea primul producător auto care a câştigat un trofeu Ward’s 10 Best Engines cu un motor în trei cilindri.

„Competiţia de anul acesta a fost cea mai strânsă de până acum, dar motorul EcoBoost de 1 litru continuă să iasă în evidenţă din toate punctele de vedere importante: rafinament, flexibilitate surprinzătoare şi eficienţă excelentă”, a spus Dean Slavnich, copreşedinte al celei de-a 16-a ediţii a premiilor Motorul Internaţional al Anului şi redactor al revistei Engine Technology International. „Motorul EcoBoost de 1 litru este unul dintre cele mai bune exemple de proiectare a grupului motopropulsor”.

Marşul triumfal al motorului EcoBoost de 1 litru

Lansat în Europa în anul 2012 pe Ford Focus, motorul EcoBoost de 1 litru este acum disponibil pe alte nouă modele: Fiesta, B-MAX, EcoSport, C-MAX şi Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect şi Transit Courier.

Noul Mondeo va continua implementarea europeană a motorului EcoBoost de 1 litru odată cu lansarea acestuia în cursul acestui an, devenind cel mai mic motor echipat pe un model de familie de dimensiune aşa de mare.

Deja disponibil în versiunile de putere de 100 CP şi 125 CP, Ford a lansat recent o nouă versiune de 140 CP a motorului pe modelele Fiesta Red Edition şi Fiesta Black Edition, cele mai puternice maşini de serie cu motor de 1 litru produse vreodată, cu o accelerare 0-100 km/h în 9 secunde, o viteză maximă de 201 km/h, un consum de 4,5 l/100 km şi emisii de 104 g/km CO2*.

Una din cinci maşini Ford vândute pe cele 20 de pieţe tradiţionale ale mărcii din Europa sunt modelele Ford echipate cu motorul EcoBoost de 1 litru**. În primele cinci luni ale anului 2014, pieţele unde motorul EcoBoost de 1 litru s-a dovedit a fi cel mai popular au fost Olanda (38% din toate maşinile cumpărate), urmată de Danemarca (37%) şi Finlanda (33%).

Uzinele europene ale Ford din Koln (Germania) şi Craiova (România) produc câte un nou motor EcoBoost la fiecare 42 de secunde şi au depăşit de curând pragul de 500.000 de unităţi.

„Au trecut trei ani şi au apărut multe motoare în trei cilindri, dar motorul Ford EcoBoost de 1 litru este încă cel mai bun”, a declarat italianul Massimo Nascimbene, membru al juriului şi jurnalist.

Putere globală

Vehiculele Ford echipate cu motorul EcoBoost de 1 litru sunt acum disponibile în 72 de ţări din toată lumea. Clienţii din Statele Unite vor putea cumpăra noul Focus cu motor EcoBoost de 1 litru în cursul acestui an, iar modelul Fiesta cu acelaşi motor este deja disponibil.

Ford a demarat recent producţia motorului EcoBoost de 1 litru la Chongqing (China) pentru a susţine cererea de pe pieţele din zona Asia-Pacific. În primul trimestru al anului 2014, mai mult de o treime din clienţii modelului noul Fiesta din Vietnam au optat pentru motorul EcoBoost de 1 litru.

„Succesul motorului EcoBoost de 1 litru a crescut ca un bulgăre de zăpadă. De la lansarea sa, i-am extins disponibilitatea în cadrul gamei de modele Ford şi pe pieţele din întreaga lume, stabilind un nou standard global în ceea ce priveşte proiectarea grupului motopropulsor, care asigură un beneficiu direct clienţilor, în ceea ce priveşte atât consumul, cât şi performanţa”, a declarat Barb Samardzich, chief operating officer, Ford of Europe.

Proiectare inovativă

Peste 200 de ingineri şi proiectanţi de la centrele de cercetare şi dezvoltare ale Ford din Aachen şi Merkenich (Germania) şi Dagenham şi Dunton (Marea Britanie) au petrecut peste 5 milioane de ore la dezvoltarea motorului EcoBoost de 1 litru.

Turbocompresorul compact, cu inerţie redusă al motorului se roteşte cu până la 248.000 rpm, adică peste 4.000 de rotaţi pe secundă şi aproape de două ori mai mult decât turaţia maximă a turbocompresoarelor echipate pe motoarele maşinilor de Formula 1, versiunea 2014.

Motorul EcoBoost de 1 litru cu 140 CP dezvoltă o suprapresiune de 1,6 bar (24 psi). Presiunea de combustie maximă de 124 bar (1,800 psi) este echivalentă cu un elefant african de 5 tone care apasă pe piston.

Cu un bloc motor din fontă suficient de mic pentru a încăpea în compartimentul de bagaje de mână dintr-un avion, motorul este de asemenea echipat cu o chiulasă cu un racord de evacuare integrat care reduce temperaturile de evacuare, asigurând un raport aer-combustibil optimizat. O volantă şi un design al fuliei frontale inovative au îmbunătăţit rafinamentul în comparaţie cu modelele tradiţionale de motoare în trei cilindri.

Frecarea în motor este redusă datorită pistoanelor special placate, segmenţilor de piston cu tensiune redusă, etanşărilor şi lagărelor arborelui cotit cu fricţiune redusă şi a designului curelei de distribuţie lubrifiată. Pompa de ulei cu debit variabil adaptează procesul de lubrifiere la necesar şi optimizează presiunea uleiului asigurând un consum îmbunătăţit.

„Motorul EcoBoost de 1 litru a fost creat ca un motor cu capacitate cilindrică foarte mică care să satisfacă cea mai mare provocare automobilistică din lume – rafinament fără compromis, performanţă şi consum excelent”, a spus Andrew Fraser, manager, Gasoline Calibration, Ford of Europe. „Secretul succesului EcoBoost este o gamă de tehnologii inovative care asigură beneficiile unei maşini de dimensiuni mari oferite de un motor mic.”

* Consumul de combustibil şi emisiile de CO2 declarate sunt măsurate în conformitate cu cerinţele şi specificaţiile tehnice ale Reglementărilor europene (EC) 715/2007 şi (EC) 692/2008 cu ultimele amendamente. Consumul de combustibil şi emisiile CO2 sunt precizate pentru un tip de vehicul şi nu pentru o singură maşină. Procedura de test standard aplicată permite comparaţia dintre tipuri de vehicule diferite şi producători diferiţi.

Pe lângă eficienţa consumului unei maşini, comportamentul de condus precum şi alţi factori non-tehnici joacă un rol în determinarea consumului de combustibil şi emisiile de CO2 ale unui autovehicul. CO2 este principalul gaz cu efect de seră responsabil de încălzirea globală. Rezultatele exprimate în MPG (Miles per Gallon – mile parcurse cu un galon de carburant) corespund de asemenea ciclului de conducere din Europa şi sunt declarate în galoane imperiale. Rezultatele pot fi diferite de consumul din alte regiuni ale lumii din cauza ciclurilor de conducere şi reglementărilor distincte de pe respectivele pieţe.

** Valorile se bazează pe 20 de ţări europene. Austria, Belgia, Marea Britanie, Republica Cehă, Danemarca, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, România, Spania, Suedia şi Elveţia.

5 Responses

  1. Nicu says:

    Povesti consum mixt 4,8. Sub 7 nu scade si n.am condus sportiv!

  2. alex says:

    Daca tu poti sa compari acest motor cu 1.4 ecotec de Opel nu cred, ca te pricepi. Ala e un motor slab, nu asta, faza cu treapta a 2 nu este adevarata, motorul merge superb pentru 1.0 l si 100 CP. Am avut si eu motorul de 1.4 pe mai multe masini si nu ma impresionat deloc, nu are cuplu, trage doar foarte turat, consuma mult.

    • bloggerx says:

      Balanel are dreptate la faza cu treapta a doua. DAR este asa pt ca pe turbo trebuie sa ai alt stil de condus, adica sa tii motorul in zona de turbina!
      Cilindreea de 1 litru se vede atunci cand turbina nu functioneaza, cum ar fi la plecarile de pe loc in oras…
      Lag e destul de deranjant pt un posesor de aspirata! Am fost in aceeasi pozitie cu balanel

  3. balanel says:

    Eu nu inteleg de ce acest asa zis motor ia o multime de premii. Poate doar la nivel teoretic, dar daca cei din juriu l-ar fi condus, cu siguranta si-ar fi schimbat parerea. Eu am mers cu acest motor, si mi se pare foarte, foarte slab prin comparatie cu EcoTec-ul de 1.4 aspirat si tot 100 de cai, pe care il conduc zilnic.
    Daca de exemplu mergi in coloana incet cu treapta 2, si iei un pic piciorul de pe acceleratie sa incetinesti un pic, nu mai poti sa reiei tot cu treapta 2: e inert motorul. Trebuie sa schimbi in treapta 1 ca sa poti continua, sau sa patinezi ambreiajul in treapta 2.
    Asa ca aceste motoare mici supraalimentate, facute sa inlocuiasca motoare aspirate de cilindree normala, nu sunt pe gustul meu: au turbo-lag-ul cat o zi de post.
    A, daca luau un motor de cilindree normala, si adaugau o turbina, ca sa il faca mai eficient si sa-i imbunatateasca resursa de cuplu, asta e altceva. Tot la GM intalnim asa ceva: 1.4 turbo, 1.6 turbo, etc.

  4. bloggerx says:

    Mai vedem cat e de fiabil pe termen lung…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.