Honda Civic Tourer 1,8l i-VTEC Executive +

Unele modele break sunt pur şi simplu deosebite, aşa se laudă şi Civic Tourer, care, deşi cu un design discutabil, de tip “îţi place sau nu”, vine cu o certitudine: cel mai mare portbagaj de la cel mai scurt break al clasei compacte.

Modelul de test are deja faimosul şi deja bătrânul 1,8l i-VTEC, motor ce face încă faţă concurenţei majorităţii motoarelor pe benzină moderne, însă e la finele carierei, în ciuda îmbunătăţirilor de care a beneficiat.

Pentru un asemenea break eu aş prefera oricând noul 1,6l i-DTEC, nu că motorul pe benzină ar fi rău, dar aşa simt.

În anumite cazuri particulare, a opta pentru 1,8l i-VTEC poate fi cea mai bună variantă, motorul fiind aspirat şi cu tehnologie VTEC, fiabil şi suficient de performant când este solicitat.

Oricum, maşina de test e destul de scumpă, fiind echipare Executive plus pachet ADAS II, adică o vitrină tehnologică a sistemelor care pot fi puse pe maşină, unele utile, altele demonstrative. Aş configura o maşină mai ieftină şi fără a renunţa la strictul necesar…

Dacă designul extravagant vă face cu ochiul, merită o privire şi un drive-test.

5 thoughts on “Honda Civic Tourer 1,8l i-VTEC Executive +

  1. Liviu

    Am citit cam tot ce s-a scris despre Civic Tourer, am urmarit cu mare interes si clipurile Turatii.ro

    MULTUMESC FOARTE MULT. De 1 am de zile sunt multumitul posesor al unui Tourer 1.8 benzina. Super masinuta.

    Motor aspirat -> fara probleme cu turbina
    Nu are filtru de particule desi este EURO 5
    Fiabilitate Honda

    Ca sa fiu circotas, masina nu are roata de rezerva, in rest este pt mine masina ideala.

    Multumesc turatii.ro !

    • M

      Doar diesel-urile au filtru de particule…

  2. 71doru

    Robert, apreciez foarte mult ceea ce faci, urmaresc cu interes toate prezentarile tale. As avea si o rugaminte, si anume sa insisti mai mult pe tinuta de drum, pe comportamentul suspensiei si pe felul cum este simtit drumul de catre sofer in diferite situatii. Consider ca este un aspect important pentru noi cei ce locuim in Romania.
    Sa ma explic: la sfarsitul anului trecut am cumparat un Ford Focus Sedan 1,6 Ecoboost 150CP. Din multe puncte de vedere masina mi se pare foarte tare: motor exceptional, directie, tinuta de drum exemplara pe asfalt bun, antifonare, consum, cutie de viteza, frane(se poate si mai bine), pozitia si senzatia pe care o ai la volan. Si totusi am o nemultumire, pe drumuri proaste suspensia fata este zgomotoasa, aproape ca troncane in anumite conditii. Am vazut multe tari europene, nicaieri nu este ca la noi chiar daca mai recent am constatat ca nici in Germania sau Austria nu mai sunt toate drumurile ca in palma.
    Nu cred ca inginerii de la Ford cand au proiectat masina, au luat in calcul ca va fi folosita preponderent pe drumuri ca cele din Romania.
    Mi-am dorit o masina dinamica si nu spun acum ca o cunosc mai bine, ca as face alta alegere, dar este bine ca cei interesati sa aleaga in cunostiinta de cauza. Unele masini nu prea se preteaza la drumurile noastre. Cred ca in aceasta categorie intra si Honda Civic.
    Cu design-ul acestei variante de caroserie ma pot impaca, mi se pare chiar interesanta, dar varianta Hatchback arata oribil in spate.
    Mi-a placut cat de aranjat arata compartimentul motor, interesant si portbagajul desi lipsa rotii de rezerva in Romania este o problema.
    Despre motor ai spus tu suficient si apoi 25000 euro!
    Raman la convingerea ca dintre japoneze, Mazda a punctat bine in ultima vreme. Un 2L-165CP + design imi suna mult mai bine.

    • Adi

      Civic-ul 5D nou (2012 – prezent) are o suspensie destul de confortabila, comparabila cu celelalte masini din clasa compacta si nu cred ca are probleme pe drumurile din Romania. Jantele standard pe 17 inch si talonul mic al anvelopelor (45) penalizeaza civic-ul pe partea de confort. Jantele pe 16 sau pe 15 schimba acest inconvenient. Recunosc ca sunt subiectiv, Honda Civic fiind masina mea preferata, dar ce am scris este confirmat pe forumul hondafan.ro

  3. Andi

    Cu portbagajul sunt niste artificii… Datorita liniei caroseriei volumul portbagajului (masurat pana la linia geamurilor) e teoretic mai mare. E un fel de “a fura linia de start”. Mie unul designul imi pare prea incarcat, parca o gramada de stiluri diferite concatenate… Obositor… Totusi Accord-ul mi se pare o bijuterie, nu stiu de ce Civic-ul asta nu ma atrage deloc… Pentru urmatoarea generatie incerc si eu sa-i ajut pe designerii de la Honda, le ofer o coala alba de hartie! 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.