Renault Clio 1,2l TCe EDC Dynamique

Renault Clio 1,2l TCe EDC Dynamique

Ori de câte ori am ocazia să mai conduc un Renault cu EDC, mă bucur. Acum a fost şi mai interesant, pentru că EDC gestiona un motor 1,2l TCe, de 120 CP.

Concluzia mea e clară, fie că vorbim de Clio, fie de Captur, nu mai concep maşinile astea fără EDC.

Nu ştiu ce fiabilitate are cutia, ştiu doar că merge aşa cum trebuie şi, cel puţin în combinaţie cu 1,2l TCe, ai şi putere şi consum ok.

Dacă nu îţi ajung, există şi Clio RS

Altfel, îmi place, mult mai ok motorul decât 1,4l TCe, cel puţin pe partea cu consumul de combustibil.

Dar să nu vă plictisesc cu textul, filmul e mai jos.

14 Responses

  1. kim_vl says:

    Robert, ce ai alege ca masina mai mult de oras intre Clio 4 1.2 TCe 120 CP EDC E5 si Fiesta 1.0 100 CP Powershift E6, cu dotari similare ? Clio posibil sa iasa ceva mai ieftin la dealer, dar nu e primordial asta. Conteaza si cu te simti in masina, fiabilitatea etc.

    • turatiimaster says:

      Greu de ales, ambele imi plac foarte mult, Fiesta e mai pe stilul meu, nu gresesti cu niciuna, eu de exemplu as lua un Clio 4 Estate 1.2l TCe cu EDC (sau dCi, ca fac multi km), un Estate e la fel de compact si e mult mai versatil decat Clio. Vezi si tu ce iti place, orice iei nu e rau.

  2. balanel says:

    Poti sa-mi explici te rog cum? Ca nu inteleg.

    • turatiimaster says:

      Din moment ce la cutia manuala ai si ambreiaj, deci folosesti 3 pedale, logic e mai simplu la cea dublu ambreiaj, unde ai doar 2 pedale, frana si acceleratie, plus facilitatea ca in D masina sta pe loc, deci ai timp sa iei piciorul de pe frana si sa il pui pe acceleratie. Mult mai simplu, fara probleme. Fara uzura inutila a ambreiajului, fara stres.

  3. balanel says:

    salut.

    am o intrebare cu privure la transmisia edc: masina se pune in miscare singura la eliberarea pedalei de frana (in drive, desigur) sau trebuie apasata acceleratia?

    • turatiimaster says:

      Din cate imi amintesc, parca e nevoie sa apesi acceleratia.

      • balanel says:

        In acest caz, nu sunt dificil de efectuat manevrele de parcare, care la o cutie manuala s-ar face cu ambreiajul usor patinat, la o viteza foarte mica?

        • turatiimaster says:

          E foarte usor sa parchezi cu o cutie automata ca EDC, nu are legatura cu apasarea sau nu a acceleratiei.

  4. andrew says:

    Aloooo mie nu mai imi raspunzi la intrebare

  5. Adrian says:

    Am inteles argumentele tale si sunt de acord ca pentru un vehicul de segment B e important comportamentul in mediul urban si mai putin important modul in care ruleaza pe autostrada. Cu toate astea concurenta livreaza ‘cutii de chibrituri’ de clasa mica cu motorizari 1.2 turbo similare care aparent se multumesc cu 1 pana la 1.5l mai putin la suta de km in regim de autostrada. Poate iti cade un Polo pe mana si ne lamuresti si pe noi cum stau in fapt lucrurile.

  6. Adrian says:

    Cunoscand exigenta si corectitudinea cu care judeci o masina din punct de vedere economic nu stiu cum poate sa iti placa consumul acestui motor – 7.5% la 130kmh, asa cum reiese din film.

    Nu zic ca e mult sau putin, dar ma uit la concurenta unde un 1.2T la aceeasi viteza consuma pe la 6.2%, iar un 1.4T pe la 6.5% si mi-e limpede ca ceva nu e tocmai in regula.

    • turatiimaster says:

      Eu judec in primul rand consumul mediu, poate pe autostrada consuma mai mult, dar in oras si in extraurban mai putin, si daca imi scoate o medie buna, e ok. Cine isi cumpara o masina se gandeste si ce face cu ea, daca faci 50-80 la suta din timp pe autostrada, nu iti iei o masina de oras, iti iei o berlina aerodinamica, eventual cu 7-8 trepte de viteza. Un Clio se presupune ca merge ocazional pe autostrada, de aia ii zice masina de oras.

  7. andrew says:

    Buna Adam vroiam si eu sa aflu daca stii cat dureaza pana iti livreaza cei de la kia modelul Sportage pentru ca eu am auzit ca dureza 3-4 luni

    Tu tiai cumparat modelul din 2011 asa cum spuneai sau ai renuntat

    • turatiimaster says:

      Scuze de intarziere, am multe mailuri si comentarii, uneori mai scapa. N-am cumparat modelul 2011, din ratiuni de TVA, am ales o utilitara (Isuzu D-Max), la care puteam deduce integral TVA, fata de jumatate la Sportage. Din cate stiu, cam 2-3 luni e termenul de livrare pentru Sportage, daca nu gasesti cumva pe stoc ce doresti.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.