Hyundai Motor Company a anunţat lansarea transmisiei automate în şase trepte cu motor integrat, cu ocazia conferinţei internaţionale anuale a companiei pe tema sistemelor de propulsie, desfăşurată la Namyang, în Coreea de Sud.
Noua transmisie automată în şase trepte, care integrează motorul electric propulsor, va echipa viitoarele modele hibrid Hyundai, inclusiv noua Sonata.
Noutatea constă în incorporarea tuturor elementelor sistemului de propulsie hibridă în sistemul de transmisie automată, reducând astfel la minimum pierderile de energie şi consumul de combustibil.
Au fost integrate un nou grup propulsor şi o nouă pompă de ulei, convertizorul de cuplu fiind complet eliminat. Un amortizor de torsiune nou şi un nou ambreiaj contribuie la transferul mai eficient al fluxului motor.
Cea mai importantă schimbare are loc la nivelul pompei de ulei. Noua transmisie va eficientiza consumului de combustibil, prin eliminarea pompei de ulei mecanice, care reprezentă cauza pierderilor hidraulice şi utilizarea unei pompe de ulei electrice, care optimizează automat sistemul în funcţie de condiţiile de drum.
Având mai puţine componente, noua cutie de viteze automată cântăreşte 130 kg – fiind mai uşoară ca versiunea anterioară – şi acelaşi cuplu de 280 Nm (28,5 kg.m).
Noul motor 1.0-litru T-GDI
Prezentat pentru prima dată în cadrul Salonului Auto de la Paris, noul Kappa de 1,0 litru T-GDI este un motor de înaltă performanţă cu cilindree redusă, care ar putea înlocui motoarele mai mari cu aspiraţie naturală, oferind eficienţa sporită şi emisii scăzute de CO2. Motorul de 998 cmc în trei cilindri este grefat pe cunoscutul Kappa 1,0 litri MPI, aducând diferite îmbunătăţiri şi noi tehnologii, inclusiv injecţia directă pe benzină şi un turbocompresor mic, într-o singură treaptă.
Noul motor de 1,0 litri T-GDI poate genera până la 120 CP şi 172 Nm cuplu, urmând să completeze gama de motorizări Hyundai începând cu anul 2015.
Propulsorul este dotat cu o axă cu came de evacuare controlată electronic (CVVT) pentru a optimiza fluxul şi a îmbunătăţi cuplul la regim scăzut şi răspunsul la acceleraţie. Unitatea este echipată cu injectoare GDI cu şase duze, presiune de injecţie de 200 bar, asigurând o combustie curată şi îmbunătăţind consumul de carburant şi emisiile, pentru a respecta standardele Euro 6.
De asemenea, utilizează un nou concept de răcire de tip „split” pentru a gestiona în mod eficient temperaturile diferite din chiulasă şi bloc. Blocul motor este încălzit rapid pentru a se obţine o frecare redusă şi o funcţionare mai eficientă, in timp ce chiulasa funcţioneazp la temperaturi scpzute pentru optimizarea injecţiei şi combustiei.
Pentru a păstra cât mai mic gabaritul motorului, galeria de evacuare a fost integrată în chiulasă şi poate fi răcită în mod mai eficient. Aceste eforturi au dus la încălzirea rapidă a catalizatorului ca şi la reducerea emisiilor şi a consumului de combustibil.
Recent Comments