Kia Soul EV

KIA Soul EV

Automobile electrice sunt şi vor mai fi, pentru că, vrând nevrând, petrolul e finit. Am văzut şi am condus diverse modele, găsiţi unele şi pe aici, însă dintre toate până acum doar acesta m-a mişcat cu adevărat: Kia Soul EV.

Se ştie că sunt fan al mărcii Kia, am avut şi voi mai avea Kia în viaţa asta, dar, obiectiv vorbind, Soul EV e deosebit.

Nu doar prin faptul că oferă o autonomie de 212 km şi se poate încărca şi în 25 de minute (în anumite condiţii ideale), ci mai ales pentru că în rest rămâne un automobil foarte normal.

Are spaţiu, confort, distracţie, muzică, e puţin mai greu decât un Soul normal dar nu exagerat, sincer, chiar aş putea trăi cu aşa ceva.

E scump, costă aproape 38 000 euro, dar, dacă veţi urmări filmele cu maşina, o să înţelegeţi de ce în alte ţări e viabil.

Nu doar pentru că “ei” au salarii mai mari, ci pentru că statele respective oferă facilităţi importante la cumpărare şi deţinere (discounturi importante, taxă mediu zero, parcare gratuită, încărcare gratuită, scutiri impozit etc).

Marea problemă în România e lipsa unei infrastructuri de încărcare. Nevoia m-a împins să fac săpături. Am găsit câteva locuri în care poţi încărca o astfel de minunăţie, însă la nivelul ţării noastre pot concluziona că mai repede găseşti un taxi în vârf de munte, decât un loc unde să încarci un vehicul electric.

Oricum, dacă viitorul automobilelor va fi să fie electric, nu va fi atât de rău pe cât credeam…

11 Responses

  1. Andrei says:

    Consumul pentru KIA Soul EV este de aproximativ 10,2 LEI la 100 Km avand curentul electric livrat de Enel Muntenia la pretul de acum.
    Multa lume o sa spuna ca este un pret bun.
    Pai nu prea este tinand cont cat costa masina.
    Un calcul simplu spune ca sa zicem pentru 50000 Km Masina + curent este aproximativ 36000 + 1150 Eur = 37.150 Eur
    Pentru o masina uzuala de sa zicem 15000 Eur + benzina( aprox 1,05 Eur/l si consum 8 l/100 Km ) pentu 50000 Km = 15000 + 4200 = 19.200.
    Cand se va putea amortiza diferenta de 17.950 Eur ?
    Niciodata.
    Masina electrica va fi interesanta cand pretul va fi comparabil cu o masina cu motor clasic sau daca expodeaza pretul la combustibil fosil.

  2. jan says:

    Cat consum mai exact pe 100km in lei nu in kw?

  3. vasile says:

    Buna seara.Foarte buna prezentarea masinii,in stilul cu care ne-ai obisnuit,ramai la fel de profi in acest domeniu, iar masinile Kia devin pe zi ce trece tot mai interesante si de luat in seama.Pe cand un review la noul Kia Carens,imi place foarte mult modelul?

  4. Dorin says:

    Buna seara!
    Eu cred ca trebuie sa se mai lucreze la doua lucruri, si anume, autonomia bateriilor si producerea energiei regenerabile, ca sa fie eficiente in legatura cu poluarea, ca altfel nu polueaza masina, dar polueaza centrala care produce energia pentru masina, e doar o parere nespecializata.
    P.S. V-as ura succes in continuare, dar se pare ca deja aveti (glumesc), dupa numarul de abonati de pe Youtube, care a trecut de un prag.
    Numai bine.

  5. MariusP says:

    Salut! Foarte mult mi-a placut review-ul. Sa impartasesc niste pareri proprii dupa vizionarea recenziei facuta de tine:
    1. Masina e gandita pentru mers pe distante scurte, indiferent daca ai sau nu infrastructura (indiferent daca traiesti intr-o tara de mana a 3-a sau intr-o tara civilizata). Eu locuiesc in Cluj. Am de mers pana la munca cca. 9 km. Asta inseamna ca o incarcare completa a bateriei “ma lasa” sa ma duc o saptamana la munca si la cumparaturi. Cred ca e suficient. Da, masina nu o iei doar pentru oras, dar daca 80% din drumuri le faci in oras, cum e cazul majoritatii oamenilor, atunci e o solutie excelenta.
    2. Mi-a placut foarte tare partea cu programarea incalzirii habitaclului. Cand sunt -9 grade noaptea, cum e in aceste zile, acea functie mi se pare fantastica. La o masina cu motor termic, un sistem de incalzire auxiliar de fabrica te duce spre 2000 de eur. 🙂
    3. Nu inteleg preturile asa piperate ale masinilor electrice si poate imi explici tu, poate ai mai multe informatii. OK, bateria costa, dar cat poate sa coste? Motorul e un motor electric, deci nu ar trebui sa fie ceva foarte sofisticat. Mai pui piele si ceva sisteme de infotainment, dar totusi, 37000 de eur??? Oare se bazeaza formularea unui asemenea pret pe subventiile pe care le acorda alte state pt masinile electrice? Sau lipsa taxelor care se aplica masinilor normale (poluare, acces in oras, inmatriculare s.a.)?

    Felicitari pt recenzie!

    • turatiimaster says:

      Nu cred ca are legatura cu subventiile sau alte chestii, cred ca pretul mare vine din trei parti: costul bateriilor (dezvoltare, metale rare si scumpe), costul tehnologiei in sine (motor electric/transmisie/computere avansate de control si incarcare), plus costurile legate de dezvoltarea unei infrastructuri de incarcare. Daca stai bine sa te gandesti, daca pretul masinii in sine n-ar fi o problema, adica ti-ai permite sa o cumperi, si ai avea si unde sa o incarci, ar fi o super masina, cu costuri de exploatare foarte reduse, cred ca de 3-5 ori mai mici decat daca masina ar fi conventionala.

  6. m says:

    intr-adevar impresionanta masina, ma bucur ca aduci in prim plan si astfel de masini.
    cat despre drumul la mare, eu zic sa incercam, cu un arici sub talpa si tinand cont de faptul ca e vara, bateria o sa tina mai mult 🙂

  7. balanel says:

    Si eu sunt fan al marcilor Kia/ Hyundai. Insa nu inteleg un aspect tehnic, la care tu faci foarte des referire in testele tale: pozitionarea motorului. Am inteles foarte clar de la tine ca pozitia ideala este cea cu evacuarea in fata motorului si admisia in spate. Si mai mult decat atat, masina pe care o am eu (GM) foloseste aceasta solutie tehnica, si, intr-adevar, zgomotul perceput in habitaclu este foarte redus. Ei bine, am observat ca cei mai multi constructori, insa, printre care si Kia/ Hyundai, aleg sa pozitioneze motorul exact invers, cu admisia in fata si evacuarea in spate. Care sa fie explicatia? Sa economiseasca 1 metru de tubulatura de evacuare? Zgomotul perceput in habitaclu sigur va fi mai mare, si, avand tubulatura de admisie in fata, ma gandesc ca aceasta va fi iarna racita extrem de aerul foarte rece care ajunge in aceasta zona, iar vara incalzita de aerul la +40 grade Celsius. Randamentul motorului va suferi, si cred ca va depinde foarte mult de conditiile meteo.

    • turatiimaster says:

      E o discutie vasta, ca in orice pe lumea asta, sunt avantaje si dezavantaje, galeria de evacuare mai scurta inseamna un spor de putere, in anumite conditii, la fel, pozitionarea admisiei in fata poate sa aduca un avantaj, avand un traseu de admisie mai scurt, mai ales la motorizari aspirate, viteza de aspiratie poate fi mai mare si temperatura aerului admis mai scazuta, ceea ce avantajeaza combustia. Sunt compromisuri pe care le face fiecare constructor, daca vrea putee mai mare, sacrifica la nivelul de zgomot, daca vrea silentiozitate sau alti factori, sacrifica la putere, e greu de explicat in cateva cuvinte, fiecare solutie tehnica individuala este configurata foarte atent in functie de situatia respectiva. Alteori poate fi pur si simplu economie de materiale, reducere de greutate sau chiar imposibilitatea de a gasi alta solutie, datorita tipului de motor si caroserie.

  8. Sergiu says:

    Salut Robert,

    Sa stii ca la ultimele tale prezentari, nu se aude muzica aceea de fundal la inceputul filmarii.

    • turatiimaster says:

      Noi am scos muzica, ne impiedica sa monetizam filmele, din pacate asta e, altfel nu pot suporta costurile care sunt cu filmarile si montajul, plus restul.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.